Coordonaţi de profesoara lor de Limba şi literatura română, copiii au descoperit frumuseţea acestei sărbători autohtone aflând etimologia cuvântului Dragobete, obiceiurile şi legendele aferente.
Pentru a intra mai bine în atmosfera creată, elevii au recitat câteva poezii de dragoste şi au realizat o activitate interdisciplinară prin care ei au creat diverse materiale pe tema impusă.
Totodată, într-o manieră specifică vârstei, elevii şi-au deschis sufletele şi au aşternut pe hârtie gândurile şi sentimentele lor faţă de persoanele dragi.
Când suntem asaltaţi de sărbători de import, preluate adesea fără discernământ, uităm de ceea ce ne diferenţiază de alte culturi.
Prin realizarea acestei activităţi se răspunde, ce-i drept, tardiv la problema specificului naţional abordată atât de Titu Maiorescu, cât şi de Garabet Ibrăileanu, acesta din urmă întrebându-se:
Oare poporul român să nu aibă şi el psihologia sa, să nu aibă şi el modul său particular de a considera lucrurile lumii acesteia şi modul său particular de a răspunde la stimularea lor ?.
Cunoaşterea şi promovarea tradiţiilor noastre populare ne menţin identitatea ca popor, cultivându-se astfel un sentiment al specificului naţional la copiii de astăzi - cetăţenii de mâine care ne vor reprezenta ţara şi care vor continua, sperăm, drumul spre lumină al acesteia.