Genii uitate sau lectie despre Romania!

Putem observa cu stupoare cum chiar şi unii români afirmă despre locuitorii acestei ţări că ar fi doar nişte "barbari" încă de pe vremea dacilor, care n-ar fi ştiut nici măcar să scrie şi că românii sunt şi acum "codaşii Europei"!
 
Astfel de afirmaţii nu sunt doar semne de incultură crasă ci, de cele mai multe ori, de rea credinţă, ce apare ca un rezultat al oportunismului unor ziarişti care nu urmăresc altceva decât banii care vin din Vest sau din Est.

Şi pentru că autorii celui mai popular dicţionar occidental, Larousse, nu vorbesc deloc de români ca naţiune importantă pentru dezvoltarea civilizaţiei umane, vom prezenta, pe lângă personalităţi mondiale de primă mărime care aparţin acestui neam, şi o serie de inventatori de marcă originari din România, care din păcate nu sunt cunoscuţi, deoarece se pare că mass media românească este mult mai preocupată de cazuri stupide care nu au nici o valoare umană şi naţională.

 1) Rachetele expediate de la Cape Kennedy şi aripile "Delta" au fost inventate la Sibiu încă din 1555! Onest, Robert Charroux a semnalat acest eveniment, cu toate amănuntele necesare şi cu o firească uimire că "istoria oficială" a "reuşit" să neglijeze acest lucru… Racheta spaţială cu trei etaje de carburant solid ("model Cape Kennedy") a fost inventată în 1529 şi trimisă în spaţiu cu succes în 1555, în prezenţa a mii de spectatori. Performer: Conrad Haas, şeful Depozitului de Artilerie de la Sibiu (1550-1570).

 Această informaţie şi următoarele provin dintr-un vechi manuscris descoperit de prof. Doru Todericiu, în 1961, la biblioteca din Sibiu. Lista invenţiilor menţionate în manuscris conţine: rachetă cu două etaje de ardere (1529); rachetă cu trei etaje (1529), baterie de rachetă (1529), căsuţă zburătoare (1536), experimentarea principiului arderilor necesare la racheta cu mai multe etaje (1555), utilizarea aripioarelor de stabilizare având forma literei delta (1555)… "Căsuţa zburătoare", propulsată în aer de rachetă, nu era nimic altceva decât anticiparea cabinei spaţiale folosită de cosmonauţi începând cu anii 50!… În lucrare erau menţionate şi pulberile lui Ioan Românul din Alba Iulia.

 2) Radioactivitatea artificială a fost descoperită de o savantă de la Facultatea de Ştiinţe Bucureşti, însuşită apoi de Marie Curie şi întrebuinţată pentru distrugere. STEFANIA MARACINEANU – Fiziciana si chimista de renume international, a descoperit radioactivitatea artificiala si procedeul de declansare artificiala a ploii. Desi este o somitate a stiintei mondiale, in tara natala este pe cale sa dispara din constiinta publicului larg
 
S-a nacut la Bucuresti, la 18 iunie 1882. Dupa ce a terminat liceul "Elena Doamna" din Bucuresti (1899), urmeaza cursurile Facultatii de Stiinte Fizico-Chimice, pe care o absolva in 1910. Dupa licenta, devine profesoara de fizica si chimie la Scoala Centrala de Fete din Bucuresti, iar in 1919 primeste o bursa de specializare de doi ani la Paris, unde asista la cursurile de radioactivitate tinute de celebra Marie Curie.
 
O descoperire epocala: radioactivitatea artificiala
 
In 1924 isi sustine lucrarea de doctorat la celebra Universitate Sorbonne din Paris ("Recherche sur la Constant du Polonium et sur la penetration dans les metaux" – "Cercetari asupra constantei poloniului si asupra penetrarii in metale"), pentru care a primit calificativul "Tres Honorable". La sustinerea tezei, sala a fost arhiplina, printre cei interesati de subiect aflandu-se insasi Marie Curie (dubla laureata a Premiului Nobel – 1903, pentru fizica, si 1911, pentru chimie). In lucrarea ei, Stefania Maracineanu sustine existenta unor fenomene si descoperiri senzationale, printre care observatia ca substantele radioactive prezentau fluctuatii ale intensitatii radiatiilor, desi intensitatea lor ar fi trebuit, conform nivelului cunostintelor stiintifice din acea vreme, sa fie constanta. A numit acest fenomen radioactivitate artificiala.

 Lucrarea ei de diploma a entuziasmat asistenta, Marie Curie oferindu-i un post de cercetatoare la laboratorul ei, iar profesorul Deslandres facandu-i cadou cateva placi de plumb de pe acoperisul observatorului astronomic parizian, placi vechi de 300 de ani, pentru ca acoperisul tocmai fusese reconditionat. Cu ajutorul acestor placi, Stefania Maracineanu a reusit, inca o data, sa confirme radioactivitatea artificiala, expunandu-le vreme indelungata la soare. Intr-unul din studiile sale, publicate in reviste frantuzesti de prestigiu, ea afirma: "Piatra filosofala exista in radiatiile solare si tot aici este sursa formidabilei energii radioactive, a carei necesitate s-a impus deja si se va impune tot mai mult".

 Amaraciunea Stefaniei Maracineanu fata de necooptarea la Premiul Nobel pentru chimie in 1935 se agraveaza si mai mult, dupa ce la Bucuresti i se refuza acordarea unui grad superior la Universitate. Cu sufletul catranit, ii scrie Regelui Carol al II-lea: "Numirea mea s-ar putea face pe aceeasi cale exceptionala, ca o recompensa a descoperirii radioactivitatii artificiale, care este a mea, si de al carui fruct s-a bucurat d-na Joliot Curie. Domnul Decan al Facultatii de Stiinte si o parte din profesori ma sacrifica pentru a nu-i nemultumi pe sotii Joliot Curie, de care, zic dumnealor, au nevoie".

 Stefania Maracineanu, in tara, s-a ocupat si de fenomenele meteorologice descoperind prima in lume procedeul de declansare artificiafenomenelor naturii a stabilit o legatura intre cutremure si precipitatii.

 Culmea, in timp ce i se recunosc meritele chiar si in Franta, Stefania Maracineanu nu figureaza nici in ultimul dictionar enciclopedic roman, din secolul 21!

A provocat prima ploaie artificiala din lume la Bucuresti in 1931. A fost invitata, de altfel, de guvernul francez sa-si continue cercetarile in aceasta directie, in 1934, in Algeria. Continuand cercetarile in domeniul
 
 3) In 1827 Petrache Poenaru (secretarul lui Tudor Vladimirescu), este inventatorul stiloului (tocul rezervor).

 4) In 1858 la Bucureşti are loc primul iluminat cu petrol al unui oraş din lume şi prima rafinare a petrolului.

 5) In 1880 Dumitru Văsescu construieşte automobilul cu motor cu aburi.

 6) In 1881 Alexandru Ciurcu obţine un brevet din Franţa prin care prevede posibilitatea zborului cu reacţie.

 7) In 1885 Victor Babeş realizează primul tratat de bacteriologie din lume.

 8 ) In 1886 Alexandru Ciurcu construieşte prima ambarcaţiune cu reacţie.

 9) In 1887 C. I. Istrate produce friedelina şi franceinele.

 10) In 1895 D. Hurmuzescu descoperă electroscopul.
 11) In 1899 C. I. Istrate produce o nouă clasă de coloranţi.

 12) In 1900 Nicolae Teclu construieşte bacul cu reglarea curentului electric şi gaz.
 
 13) In 1904 Emil Racoviţă pune bazele biospeologiei.
 
 14) In 1905 Augustin Maior ne descoperă telefonia multiplă.
 
 16) In 1906 Traian Vuia realizează avionul cu tren de aterizare pe roţi cu pneuri; cu "Vuia I" acesta reuşeşte prima decolare fără să folosească nici un mijloc apărător, numai cu aparate aflate la bord (în fapt, primul avion din istorie).

 17) In 1906 A. A. Beldiman inventează aparatul hidraulic cu daltă de percuţie pentru sondaje adânci.

 18) In 1908 Lazăr Edeleanu produce prima rafinare în lume a produselor petroliere cu bioxid de sulf.

 19) In 1908 acad. Nicolae Vasilescu-Karpen inventează "pila Karpen", care funcţionează încă, neîntrerupt, de aproape 100 de ani!

 20) In 1910 Aurel Vlaicu lansează primul avion din lume fuselat aerodinamic.

 21) In 1910 Tache Brumărescu realizează maşina de tăiat sulf.

 22) In 1910 Ştefan Procopiu descoperă efectul circular al discontinuităţilor de magnetism.

 23) In 1910 Gh. Marinescu descoperă tratamentul paraliziei generale.

 24) In 1910 Henri Coandă reuşeşte primul zbor al unui avion cu reacţie (fabricaţie proprie). In 1933 descoperă aerodina lenticulară (farfuria zburătoare), în 1938 realizează efectul Coandă, iar în 1938 produce discul volant.

 Henri Coandă (1886-1972) este cunoscut în lume datorită faptului că a reuşit primul zbor aeroactiv cu un avion construit integral de el şi propulsat de motoreactor, cât şi datorită efectului ce-i poarta numele, "efectul Coandă". Puţini sunt însă cei care ştiu de descoperirea sa epocală din domeniul nutriţiei: "apa vie". Aceasta este o apă cu un potenţial uriaş asupra sănătăţii umane, pe care savantul român a descoperit-o călătorind în cinci regiuni geografice ale lumii, unde oamenii trăiau peste 100 de ani: Tara Hunzilor din nordul Pakistanului, Vilcambamba din Ecuador, o vale muntoasă din Georgia, una din Peru şi alta din Mongolia. Henri Coandă a ajuns la concluzia că aceşti oameni din zone atât de diferite ale globului şi cu o alimentaţie diferită trăiesc atât de mult, deoarece consumă apa provenită din gheţuri sau gheţari. De aici a dezvoltat o întreagă teorie conform căreia fulgii de zăpada sunt vii, având un sistem circulator intern. Aici trebuie să ne amintim că savantul român este considerat părintele dinamicii fluidelor. Convins că formula acestei ape putea fi recreată în laborator, el i-a încredinţat continuarea studiilor ştiinţifice asistentului său, americanul Patrick Flanagan care după 30 de ani de cercetări a creat două produse, numite "Active-H" şi "Crystal Energy", două ingrediente ce asigură prelungirea substanţială a vieţii.

 25) In 1910 Ioan Cantacuzino produce aglutinarea unor microbi ("fenomenul Cantacuzino").

 26) In 1913-1916 Ioan Cantacuzino produce vaccinarea antiholerică (metoda Cantacuzino).

 27) In 1916 D. Danielopolu ne descoperă acţiunea hipertensivă a digitalei.

 28) In 1918 Gogu Constantinescu întemeiază o nouă ştiinţă: sonicitatea.

 29) In 1920 Emil Racoviţă pune bazele Institutului de Speologie Cluj (primul din lume).

 30) In 1920 ing. Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ – Lună, folosite la pregătirea programelor "Apollo" (al căror părinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost şi şeful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei "Apollo" care a dus primul om pe Lună (ca un fenomen de sincronicitate Apollo a fost unul dintre Gemenii Divini…) Gheorghe Botezatu (1883-1940) şi-a dobândit celebritatea în S.U.A, unde figurează ca inventator al unuia dintre primele elicoptere din lume. Este prima persoană care a susţinut o teză de doctorat cu un subiect din domeniul aviaţiei: "Studiu asupra stabilităţii aeroplanului". La Muzeul Naţional al Aerului şi Spaţiului din Washington sunt expuse şi astăzi părţi din elicopterul său.

 31) In 1921 Aurel Perşu realizează automobilul fără diferenţial, cu motor în spate (de forma "picăturii de apă").

 32) In 1921 Nicolae Paulescu descoperă insulina, dar pentru că era un anti-mason virulent, Premiul Nobel l-au primit canadienii F. Banting şi J.RJ. McLeod pentru această descoperire…
 (Notă: Nicolae Paulescu este autorul celebrei şi prohibitei cărţi "Spitalul, Coranul, Talmudul, Cahalul şi Francmasoneria" şi a fost apărătorul Căpitanului în procesul "complotului studenţesc" din 1923)

 33) In 1921 Ştefan Procopiu realizează depolarizarea luminii (fenomenul Procopiu)

 34) In 1922 C. Levaditi şi Sazevac descoperă bismutul ca fiind agent terapeutic împotriva sifilisului.

 35) In 1930 Elie Carafoli construieşte avionul cu aripă joasă.

 36) În 1952 Ana Aslan descoperă Gerovital H3

 37) Vehiculul descris de profetul biblic Ezechiel a fost asemuit cu ingenioasele centuri zburătoare testate de americani în 1961, dar, deşi americanii au fost creditaţi ca autori ai invenţiei, adevăratul inventator este Justin Capră care, în 1958 a proiectat, realizat şi zburat cu un astfel de aparat. Acum, acest aparat a fost îmbunătăţit şi este folosit (cu o autonomie de 30- 40 minute) pentru salvarea rapidă de pe platformele marine şi pentru supravegherea zonelor forestiere. Justin Capră este un inventator celebru al României, din păcate mereu tratat cu indiferenţă (chiar ostilitate) de autorităţile statului, condiţii în care nu e de mirare că unele din invenţiile sale (de miliarde de dolari) i-au fost pur şi simplu furate de americani… În 1956, la nici 25 de ani, Justin Capră a inventat primul rucsac zburător, un aparat individual de zbor. După 7 ani în care "semidocţii savanţi" l-au tratat cu dispreţ pentru că era doar tehnician şi nu inginer, în 1963, americanii Wendell Moore, Cecil Martin şi Robert Cunings au preluat invenţia din România şi au lansat-o în fabricaţia de serie… În 1958 acelaşi Justin Capră a realizat prima variantă a rachetonautului, cu care s-a ridicat de la pământ la… Ambasada SUA din Bucureşti. Rezultatul: invenţia a fost şi aceasta furată şi brevetată în 1962 de Wendell Moore ("specializat" deja!), iar inventatorul a fost arestat de Securitate pentru că… ar fi dorit să fugă din ţară cu aparatul său! Justin Capră mai este şi realizatorul celui mai mic autoturism din lume, "Soleta", care consumă … 0,5 litri /100 km, şi al unei motorete unice în lume ce funcţionează cu acumulatori (37 kg, 30 km/h, 80 km autonomie cu o încărcare).

 38) Un crater de pe lună poartă numele lui… .Spiru Haret. Aceasta deoarece savantul român a demonstrat că axa mare a elipsei pe care se deplasează Pământul în jurul soarelui este de o mărime variabilă, creând premisele de bază ale astrofizicii moderne.

 39) Smaranda Brăescu s-a născut în 1897, în zodia recordurilor. Primul record pe care l-a doborât a fost cel mondial feminin stabilit în America, 5384 metri (2 oct. 1931). Românca a sărit cu paraşuta de la 6000 de metri, stabilind un nou record mondial feminin. Pentru aceasta realizare a fost răsplătită cu Ordinul Virtutea Aeronautica, clasa Crucea de Aur. La 19 mai 1932, în America, Sacramento, Smaranda a doborât recordul mondial absolut, sărind de la 7200 metri înălţime. Recordul va fi doborât cu greu, abia peste 20 de ani, de un alt român, Traian Demetrescu-Popa, în 1951. Smaranda a devenit prima europeană care a obţinut un brevet de pilot in S.U.A. În 1933 a fost primită de ministrul italian al aviaţiei, mareşalul Italo Ballo. Apoi a mers la Roma, fiind invitată de către Papă. Şi-a cumpărat un avion pe care l-a botezat “Aurel Vlaicu, iar la 19 mai 1936 a reuşit în premieră mondială traversarea Mării Mediterane.
 Anul 1942 o găseşte pe Smaranda încadrată în Escadrila Albă, alături de alte aviatoare de renume precum Nadia Russo, Virginica Diţescu, Eliza Vulcu şi Mariana Drăgescu. Românca spunea: "Viaţa mea nu înseamnă nimic dacă o ţin pentru mine. Viaţa mea o dăruiesc ţării, dar vreau să o dăruiesc frumoasă şi încărcată de glorie". Smaranda a slujit României pe front dând dovada de curaj şi dragoste de ţară. După terminarea războiului a început prigoana comunismului. Tot cei ce erau eroi ai neamului sau idoli ai românilor, atunci ca şi acum, trebuiau distruşi. Smaranda a început să fie hărţuită, vânată, mai ales că intrase în organizaţia "Sumanele negre", inamic declarat al sistemului comunist. In scurt timp s-a îmbolnăvit şi a murit (la 2 febr. 1948). Vorbele ei însă ne vor rămâne în memorie: "N-am bătut recordul nici pentru glorie, nici pentru premii. Puteam să realizez acelaşi record în Apus sau în America, unde o asemenea realizare constituia evenimentul zilei. Dar am preferat să realizez evenimentul aici pentru numele nostru românesc."

 40) Un alt pilot celebru al românilor a fost Jean Calcianu, dobrogeanul care s-a dedicat dezvoltării tehnologice a maşinilor de curse. Născut în 1893, acesta a devenit celebru după ce a fost tehnician pentru Bugatti, companie care l-a lansat în lumea mare a raliurilor. Dubonnet i-a dăruit una dintre maşini, modelul 37. Reuşind să îmbunătăţească performanţele maşinii, Calcianu a realizat un record de viteză de 173,6km/h, ceea ce i-a atras atenţia lui Ettore Bugatti care l-a angajat ca preparator. După şase ani s-a întors în România cu trei bolizi Bugatti, câştigând cu unul dintre aceştia Marele Premiu al Poloniei de la Lvov. In 1934 a organizat "GP-ul Braşovului", prima competiţie de acest gen din România, iar în 1939 a câştigat la Belgrad cursa desfăşurată în încheierea ultimului GP desfăşurat înainte de cel de-al doilea război mondial.

 41) La raliuri, Petre Cristea a dovedit ca este cel mai bun din toate timpurile. În 1936 a câştigat raliul de la Monte Carlo la bordul unui Ford. A fost prima victorie din istoria renumitului constructor american în această competiţie. Un an mai târziu, la bordul unui BMW 328, a participat la Marile Premii ale Portugaliei şi Austriei, câştigând la categoria "Sport", primul, respectiv al doilea loc. În 1939, la Nurburgring, a câştigat primul loc chiar sub ochii înmărmuriţi ai lui Adolf Hitler, stabilind un record de viteză, de 115 km/h, care a fost doborât abia în 1953. In 1939, în Franţa, a câştigat Marele Premiu de la La Turbie şi în Finlanda a obţinut locul secund. Cristea a trecut în veşnicie la 6 iunie 1995, când a părăsit aceasta lume, lăsând în urmă un palmares internaţional inegalabil.

 ***

 Semnalăm şi existenţa unor personalităţi, adevăratele "vârfuri de talie universală" apărute dintre minorităţile din România, în toate domeniile (un exemplu de prim rang: prof. Herman Oberth, un sas din Sibiu, considerat "părintele navigaţiei spaţiale" şi, de asemenea, prof. lui Werner von Braun, şeful programului rachetelor americane "Saturn").

 ***

 O altă idee propagată puternic în societatea românească de astăzi este că toate aceste prilejuri de mândrie naţională ţin doar de domeniul trecutului, că România de astăzi ar fi… o "ţară bolnavă", fără civilizaţie, fără personalităţi marcante.

 Pentru a contracara astfel de teorii menite să-i ţină pe români "la locul lor" (depărtându-i, în acelaşi timp, de tradiţia şi sufletul neamului românesc), teorii stabilite de cei ce se doresc atotputernicia lumii, vom oferi şi o serie de realizări ale geniului românesc ale ultimilor ani:

 1) Dr. fiz. Eugen Pavel, de la Institutul de Fizică Atomică de la Măgurele, a realizat un CD-ROM (din sticlă) cu o capacitate de stocare de 15.000 ori mai mare decât a unuia obişnuit. Pe 5 astfel de CD-uri ar putea fi stocată întreaga Bibliotecă a Academiei Române, iar informaţiile ar putea rezista…5.000 de ani!!! În nov. 1999 invenţia sa a fost premiată cu medalia de aur la Salonul Mondial al Invenţiilor "Bruxelles Europa", iar autorul doreşte cu orice preţ producerea de serie în România. Dar forurile din România întârzie la nesfârşit formalităţile…

 2) Constantin Pascu a realizat în anul 2000, în premieră mondială, un aparat care purifică aerul în spaţiile de locuit: distruge bacteriile din aer, reţine praful şi fumul de ţigară, atmosfera devenind "ca în salină sau pe litoralul marin". Instalarea acestui aparat costa atunci doar 480.000 lei!…

 3) Petrică Ionescu este cel mai important regizor de operă după Zefirelli (afirmaţie făcută de George Astaloş, în ian. 2001)

 4) România a câştigat Campionatul Mondial de bridge (considerat de mulţi drept cel mai inteligent joc de cărţi) pe Internet, în 16.11.2000 (107-75 cu SUA în finală).

 5) Hackerii români sunt consideraţi printre cei mai buni (şi mai periculoşi) din lume. Conform declaraţiei lor, ei nu fură informaţii, ci doresc doar să îşi dovedească … valoarea. "Distracţia" celor "5 magnifici de la Răsărit" a obligat CIA să trimită o delegaţie la Bucureşti… Printre site-urile “sparte de ei: US Army, US Air Force, US Navy, NASA, Coast Guard, departamente federale etc…

 6) La salonul invenţiilor de la Geneva (aprilie 2001), România s-a clasat pe locul I în privinţa numărului de premii obţinute şi pe locul II (după Rusia) ca număr de invenţii prezentate. Adică a luat premii pentru toate cele 62 de invenţii prezentate (22 premii I; 18 premii II; 22 premii III)!! Delegaţia română s-a mai întors de la Geneva şi cu 4 premii speciale din partea delegaţiilor altor ţări, un premiu de creativitate (pentru Ionuţ Moraru – invenţia "Biomer"; simplă coincidenţă de nume cu mine), Medalia expoziţiei şi Diploma salonului pentru contribuţia excepţională în promovarea invenţiilor.

 7) Prof. Ştefania Cory Calomfirescu a primit medalia de aur a mileniului din partea Universităţii Cambridge (ian. 2001), fiind aleasă şi în Consiliul Director al prestigioasei instituţii britanice. In plus, medicul român a primit şi medalia de onoare a mileniului din partea Institutului Biografic American, fiind numită şi în conducerea acestei unităţi. Posesoare a două certificate de inovator, autoare a 8 tratate de neurologie, şefa Clinicii de Neurologie din Cluj-Napoca este primul medic din lume care a scris un tratat despre edemul cerebral.

 8 ) Dr. Maria Georgescu, eleva prof. Ana Aslan şi director al institutului cu acelaşi nume, a avut o serie de pacienţi celebri: Charlie Chaplin, Leonid Brejnev, Iosip Broz Tito, J.F. Kennedy, Charles de Gaulle, preşedinţii Suharto şi Ferdinand Marcos, generalul Augusto Pinochet (1993), prinţul Agacan (cu soţia), contele Olivetti, contesa Zwarowskzy etc.

 9) La olimpiada internaţională de matematică de la Washington (iulie 2001), elevii români au obţinut o medalie de aur, două de argint şi trei de bronz. Ei sunt din Galaţi, Arad, Vâlcea şi Constanţa.
 Participarea la olimpiade internaţionale de matematică şi fizică: 500 de elevi din 83 de ţări…
 Mihai Manea, medaliatul cu aur (din Galaţi) are, la 18 ani, un palmares impresionant: medalii de aur timp de trei ani consecutiv la internaţionale şi Balcaniadă… Fireşte, el a fost "racolat" imediat de americani, optând pentru Universitatea din Princetown (SUA)…

 10) Ştefan Cosmin Bucă, Maria Popa şi Mihai Ivănescu au fost nominalizaţi, în vara anului 2001, pentru Premiul Nobel de către instituţii din SUA! Primul este student la Economie, ceilalţi participă la programe în colaborare cu NASA.

 11) România este pe primele locuri în lume la… exportul de inteligenţă: de exemplu, la "Microsoft", a doua limbă vorbită este româna, iar la NASA mulţi dintre specialiştii de prim rang sunt tot români…

 12) Radu Teodorescu este proprietarul celei mai renumite săli de gimnastică din SUA (Manhattan – New York). Emigrat în 1972, a ajuns cel mai celebru profesor de fitness de peste Ocean, printre clienţii săi numărându-se Robert Redford, Cindy Crawford, Candice Berger, Susan Sarandon, Mick Jagger, ş.a. Celebrele casete video-lecţii de fitness produse de Cindy Crawford începând din 1992 au fost realizate împreună cu antrenorul său, Radu Teodorescu, care doreşte să înfiinţeze în România primul institut din lume de pregătire a profesorilor de educaţie fizică în fitness pentru adulţi…

 13) Nicolae Bălaşa (39 de ani), un inginer mecanic din Dolj, socoteşte mental mai rapid decât calculatorul (înmulţiri, împărţiri, ecuaţii de gradul II, radicali de ordinul III şi IV)! Fost inginer la Uzina Mecanică Filiaşi, din 1994 Nicolae Bălaşa este actualmente şomer…

 14) Ion Scripcaru, strungar şi lăcătuş mecanic din satul Uzunu (Giurgiu) nu găseşte de 4 ani, 15.000 USD pentru a-şi realiza invenţia epocală: motorul care nu consumă nimic! Acesta ar trebui să funcţioneze pe baza gravitaţiei, fiind în fapt "instalaţie mecanică amplificatoare de putere, capabilă să transforme forţa statică gravitaţională în lucru mecanic". "S-ar închide toate centralele nucleare", spune el. Numai că OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci)a refuzat să-i breveteze invenţia pe baza schiţelor în lipsa unei machete funcţionale. Ministerul Cercetării şi Tehnologiei şi Petre Roman l-au tratat cu indiferenţă (1997), iar sponsorii nu s-au înghesuit (ca şi statul) să-i asigure cei 15.000 USD necesari pentru realizarea machetei…

 15) Sandu Popescu din Oradea este primul fizician din lume care a reuşit teleportarea unei particule. O aplicaţie a acestei invenţii: criptografia, transmiterea mesajelor secrete. Acest eveniment epocal a avut loc în 1997, în laboratoarele din Bristol (Anglia) ale celebrei firme "Hewlett Packard". Pe vremea lui Ceauşescu, Sandu Popescu a reuşit "performanţa" de a fi şomer în România…

 16) Ioan Davidoni (52 de ani), un bănăţean sărac material dar bogat în idei geniale, este un exemplu relevant pentru modul în care ne pierdem cea mai mare bogăţie: inteligenţa şi inventivitatea. Angajat al fabricii de sticlă din Tomeşti (Timiş), pentru care a realizat, în câţiva ani, 45 de invenţii şi inovaţii, el a fost disponibilizat când a îndrăznit să-şi ceară drepturile (o parte din cele 4,3 miliarde lei economii aduse fabricii la nivelul anului 1995, adică… de 4 ori greutatea sa în aur!). A fost apoi reangajat ca muncitor… "din milă"!! Ulterior, Ioan Davidoni a mai realizat două invenţii de excepţie: un recuperator de peliculă de ţiţei şi pantofi magnetici anti-stress ce pot asigura o longevitate de peste 100 de ani… Prima invenţie valorează miliarde de dolari în Vest, a doua a înregistrat-o inutil la OSIM, pentru că atât chinezii cât şi americanii i-au furat şi folosit invenţia cu un profit imens (de exemplu, în SUA s-au vândut peste 10 milioane de perechi, cu un profit de peste 1 miliard de dolari)… În acest timp, statul român ignoră în continuare o invenţie, într-adevăr de miliarde, ca atâtea alte invenţii româneşti "pierdute" în străinătate …

 17) În 1991 Carol Przybilla a înregistrat la OSIM brevetul unui aparat bazat pe invenţia sa mai veche, neconcretizat nici până acum. Între timp însă, principii incluse în tehnologia aparatului au fost utilizate în realizarea hiperboloidului ing. rus Gagarin, cu aplicaţii militare malefice… Carol Przybilla a mai realizat şi alte invenţii deosebite: turbină cu combustie internă (1958, vândută de statul român firmei General Motors), termocompresor frigorific cu circuit închis (1959), motor eliptic, fără bielă (invenţie vândută Japoniei şi folosită în celebrele motociclete japoneze), armă defensivă antitanc (anii 90).

 18) Mihai Ruşeţel a inventat motorul cu apă! "Cazul Ruşeţel", este elocvent pentru geniul românesc dar şi pentru "talentul" cu care ne risipim forţele şi putem să ne pierdem valorile. Proiectul a fost depus la OSIM în 1980 şi a fost brevetat abia în …ianuarie 2001. Până atunci, Securitatea l-a şicanat pentru refuzul de a cesiona invenţia statului, iar în febr. 1990, precaut, el a refuzat angajarea pe post de consilier tehnic la Mercedes (2.500 DM lunar) pentru a nu pierde, eventual, proprietatea invenţiei… Motorul său se bazează, ca principiu de funcţionare, pe "cazanul Traian Vuia", invenţie folosită încă la locomotivele Diesel electrice pentru încălzirea vagoanelor. Poate fi utilizat în domeniul transporturilor terestre şi navale, în locul turbinelor din termocentrale şi chiar al centralelor termoelectrice. În lume mai există două brevete în domeniu (Japonia şi SUA), dar acestea nu depăşesc nivelul locomotivei cu aburi, necesitând combustibil solid sau lichid. Motorul Ruşeţel foloseşte drept combustibil doar apa, şi are dimensiunile unui motor de Dacie, sursa de energie iniţială fiind o banală baterie de maşină. Datele tehnice preconizate de a patra sa machetă (10 litri / 100 km consum de apă, 70 km/h viteza maximă) pot fi îmbunătăţite la realizarea prototipului: un motor cu apă montat pe o Dacie 1310. Directorul general al Uzinelor Dacia de la aceea vreme, ing. Constantin Stroe, care cunoaşte acest proiect chiar din 1980 a declarat, încântat. "Reuşita ar fi un miracol, şi cred că în asemenea caz ar trebui să se inventeze pentru acest om Premiul Super-Nobel".

 19) La Salonul de Inventică de la Geneva din 2005, România a luat mai mult de o treime din medalii.

 20) De asemenea, în momentul de faţă o tânără pictoriţă română este considerată de către toată omenirea ca fiind al doilea Picasso.

 21) Capul Christului din Rio de Janeiro a fost executat de către arhitectul român Leonida.

 22) Şi ce-i mai şocant, imnul statului Israel, pe care toţi evreii îl ascultă cu mâna la inimă, este cântat pe muzica unui compozitor… român!- Compozitorul român Timotei Popovici a scris piesa "Luncile s-au deşteptat", ce a devenit ulterior imnul naţional al Israelului. Iar Alexandru Flechtenmacher (1823 – 1898), român de origine germană, compozitor, dirijor şi pedagog, fondatorul Conservatorului din Bucureşti, a scris muzica piesei "Hora unirii", piesă ce a devenit imnul naţional al Albaniei.

Ionut Moraru (martie 2006, mai 2006)
SURSA:
AICI

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Mircea Rednic nu pleacă de la UTA indiferent de rezultatul meciului cu FC Botoșani!

astăzi, 11:15

Parcursul echipei UTA din ultima lună și jumătate a fost mai degrabă negativ. În afară de succesul de la Cluj, cu Universitatea și remiza de la Galați, echipa lui Mircea Rednic a pierdut ...

Panică în plină noapte, pompieri chemați pentru a salva o casă!

astăzi, 10:30

S-a ăntâmplat în localitatea Sârbi. Pompierii din cadrul Stației Săveni și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Vlăsinești au intervenit prompt și au stins flăcă...

ASTĂZI: Trafic restricționat în Botoșani cu ocazia Festivalului de datini și obiceiuri: „Rugăm înțelegere!”

astăzi, 09:30

Botoșănenii sunt așteptați duminică, 22 decembrie 2024, în centrul Municipiului Botoșani, pentru a se bucura de frumusețea tradițiilor de iarnă botoșănene și moldovenești. Î...