De ce renunţă Kaufland la sute de oameni

Reţeaua de hipermarketuri renunţă, de azi, la merchandiserii furnizorilor de produse proaspete. Compania a explicat pentru MONEY.ro care este motivul acestei decizii, o hotărâre care ar putea trimite în şomaj sute de salariaţi ai furnizorilor.

Money.ro a publicat în ediţia de vineri, 14 octombrie, un articol potrivit căruia Kaufland va renunţa la merchandiserii furnizorilor începând de astăzi. Decizia i-a nemulţumit pe aceştia din urmă, care au aflat de măsură mult prea târziu, cu două zile lucrătoare înaintea termenului limită, potrivit unor surse.

Azi, Kaufland a venit cu precizări referitoare la situaţia merchandiserilor, angajaţi plătiţi de furnizorii retailerilor.

"Odată cu deschiderea centrului logistic de la Ploieşti acum 6 ani, Kaufland a făcut primul pas în internalizarea operaţională a fluxului de marfă. În urma unor investiţii masive în technologie în anul 2010, am demarat la nivel naţional un proiect ce presupune automatizarea procesului de emiterea a comenzilor. Până la sfârşitul anului 2011, comenzile filialelor către centrul nostru logistic vor fi efectuate automat pentru un număr semnificativ de articole din sortimentul nostru (peste 80%). Dorim să menţionăm expres faptul că trimiterea merchandiser-ilor în magazinele Kaufland a fost decizia opţională şi unilaterală a furnizorilor cu care compania noastră colaborează şi că aceştia nu au fost solicitaţi în mod explicit de Kaufland", au explicat pentru MONEY.ro oficialii retailerului.

În ceea ce priveşte momentul în care furnizorii au aflat că trebuie să îşi retragă oamenii din magazine, reprezentanţii Kaufland susţin că "toţi furnizorii au fost înştiinţaţi de acest proiect al nostru la discuţiile din ultimul timp şi cu o lună şi jumătate înainte de luarea acestei decizii la nivelul companiei".

Totodată, în legătură cu posibilele concedieri colective pe care unii furnizori ai Kaufland ar trebui să îl facă, retailerul apreciază că în această situaţie ar putea ajunge foarte puţine companii.

"Dorim să menţionăm faptul că doar foarte puţini furnizori mari au personal exclusiv destinat unui client. Majoritatea angajaţilor care prestează activitate de service (merchandiser) îşi desfăşoară doar o parte din activitate (între anumite ore şi doar în unele zile) la un anumit client. Prin urmare, această fragmentare a activităţii nu ne permite optimizarea proceselor şi a fluxului de marfă pentru a oferi clienţilor Kaufland în continuare preţuri avantajoase şi cel mai bun raport calitate-preţ", mai spun oficialii retailerului pentru money.ro.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Platformă de raportare a agresiunilor în trafic, lansată de Ministerului Afacerilor Interne!

Tuesday, 19 November 2024

Șoferii au acum la dispoziție o nouă modalitate de a sesiza comportamente agresive în trafic. La finalul lunii octombrie a acestui an, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat o nouă pla...

Doliu în educația botoșăneană, un profesor s-a stins la doar 31 de ani. ”Un model de sacrificiu pe altarul profesiei” (Foto)

Tuesday, 19 November 2024

S-a pregătit ani și ani pentru a-și îndeplini visul: acela de a le preda copiilor istoria, de a le fi îndrumător și protector. S-a dedicat cu onestitate muncii la catedră. Preda &ici...

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Un județ întreg resimte din plin povara eșecurilor, a incompetenței și a nepăsării cu care a condus PSD acest județ.”

Tuesday, 19 November 2024

„Să suni timp de o lună să sesizezi o problemă, să ți se promită că se va rezolva, ca, la final, să fii lăsat cu ochii în soare? Atâta lipsă de seriozitate? Chiar așa am ...