MECTS: Mulţi elevi nu înţeleg ce citesc

Măsurile de "alfabetizare" a elevilor ajung la unităţile de învăţământ greşit prin metoda "telefonului fără fir", de la Ministerul Educaţiei prin inspectorate, la directorii unităţilor de învăţământ şi într-un final la profesori. Cu toate acestea, conducerea ministerului susţine că tot elevii sunt vinovaţi că nu înţeleg ce citesc.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) susţin că, din informaţiile lor, mulţi elevi nu înţeleg ce citesc. "Din datele noastre, din păcate, mulţi dintre elevii noştri, nu că nu ştiu să citească, dar nu înţeleg ce au citit", a declarat pentru Puterea secretarul de stat pe învăţământ preuniversitar Oana Badea.

De aceea, la clasele I-IV va fi introdusă o oră specială pentru lectură, iar la licee, în timpul orelor de Limba şi literatura română va fi organizat un "moment ortografic". Cel puţin, aceasta este varianta Ministerului Educaţiei, însă multe inspectorate şcolare i-au îndrumat pe directorii unităţilor de învăţământ ca momentul ortografic să fie organizat şi în timpul orelor de matematică, fizică, ştiinţe naturale, istorie, geografie. De fapt, potrivit MECTS, la materiile menţionate trebuiau introduse secvenţe care le vor permite elevilor să-şi însuşească vocabularul şi modalităţile de exprimare. "Momentul ortografic este cunoscut din metodele de predare folosite în clasele I-IV. Ministerul Educaţiei a introdus obligativitatea ca acesta să fie susţinut şi la liceu, în timpul orelor de română. Rămâne la latitudinea profesorilor cum vor organiza acest moment. Momentul ortografic înseamnă să ne asigurăm că elevul poate să scrie corect în limba română. Momentul ortografic nu are legătură cu materii precum biologia", a declarat Oana Badea pentru sursa citata.

Acesta nu este primul caz de "colaborare excelentă" între Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare. După bacalaureat, MECTS susţinea că a transmis banii pentru profesorii care au corectat sau asistat la examen, însă multe inspectorate nu ştiau nimic de bani. Tot în acest mod se pierd pe traseu şi rechizitele gratuite oferite de Guvern pentru copiii care provin din familii defavorizate.

Cum scăpăm de "analfabeţi"

Confor cotidianului Puterea, o altă modalitate prin care conducerea Ministerului Educaţiei vrea să elimine analfabetismul din rândul elevilor este introducerea testelor iniţiale. Acestea vor fi susţinute de elevi în următoarele săptămâni. Testele iniţiale vor verifica dacă elevii au reţinut informaţiile care le-au fost transmise în precedentul an şcolar. Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul propriu variante de subiecte, însă profesorii pot compune propriile teste iniţiale. Acesta nu este singurul "sfat" pe care MECTS îl dă dascălilor, începând cu acestă toamnă. Ministerul a publicat pe site-ul edu.ro şi variante de planificări anuale pentru activitatea dascălilor. Specialiştii au redactat însă variante de planificări pentru toate nivelurile din învăţământul preuniversitar, mai puţin pentru grădiniţe.
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Programul de licență Psihologie din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” Suceava a obținut acreditarea!

Tuesday, 21 January 2025

Această acreditare, cu o creștere a numărului de locuri, răspunde nevoilor de formare de specialiști în domeniul psihologiei din Regiunea Nord – Est, subliniind preocuparea permanent...

Valoarea tichetelor de creșă a fost majorată: Cine beneficiază de acest ajutor!

Tuesday, 21 January 2025

Părinții care au copii mici și care sunt înscriși la creșă pot să primească 660 de lei de la stat. Guvernul a luat decizia de a majora această sumă cu 20 de lei. Având în v...

Botoșănenii s-au mobilizat pentru mama care își îngrijește singură copilul grav bolnav: De câți bani mai are nevoie familia!

Tuesday, 21 January 2025

De vineri până astăzi, oameni de bine s-au unit și au dăruit acestei familii suma de 10.500 lei, iar astăzi această mamă disperată, ajunsă la capătul puterilor, a achitat 9.488 de lei ...