Stadionul din municipiul Botoșani ar urma să fie următorul beneficiar de pe lista celor de la Compania Națională de Investiții, după ce municipalitatea a făcut demersurile necesare pentru construcția unui nou stadion.
Viceprimarul Cosmin Andrei a anunțat că noul stadion este deja inclus pe lista sinteză a Companiei Naționale de Investiții, această instituție urmând să se ocupe atât de documentația necesară cât și de licitațiile de execuție.
Astăzi, Stadionul Municipal Botoșani este un stadion multifuncțional, care găzduiește meciurile echipei FC Botoșani, și este administrat de Consiliul Local, prin Serviciul Public de Administrare Bazelor Sportive și Zone de Agrement Botoșani.
Municipalul are o suprafață de 31.674 m², cu o capacitate de 7.782 de locuri, toate pe scaune. Stadionul beneficiază de nocturnă, inaugurată în Septembrie 2014, la un meci cu Dinamo București, meci câștigat de botoșăneni cu 3-2, iar până acum a fost supus renovării de trei ori, în 2008, 2009 și 2013.
Noua arenă va avea 8.000 de locuri, deci cu peste 200 de locuri mai mult decât în prezent, va fi acoperită, și va arăta în ca una englezească. Ca stil și arhitectură, proiectul seamănă foarte mult cu cel al arenei pe care joacă FC Liverpool, cunoscutul Anfield Stadium, dar care are 54.000 de locuri. Evident, este diferență de proporții, dar pare că Anfield Stadium ar fi fost modelul de inspirație al proiectantului.
Dacă nu se va mai interveni în proiect, noul Municipal nu va mai avea pistă de atletism, ceea ce va face ca tribunele să fie mai aproape de teren. Se vor mai păstra doar instalația de nocturnă, precum și cea de încălzire a gazonului, urmând însă a se mai construi câteva clădiri adiacente, amenajări comerciale, și, evident, locuri de parcare.
Potrivit estimărilor finanțatorului principal, Valeriu Iftime, costurile arenei ar fi în jur de 15 milioane de euro, iar proiectul a fost realizat încă din 2015, de o echipă a Institutului de Arhitectură București. Aceasta a fost condusă de profesorul universitar Emil Barbu Ionescu, cel care, de altfel, a și prezentat public proiectul pentru noul stadion.
„Am avut o serie de discuții cu reprezentanții Companiei Naționale de investiții în ceea ce privește reabilitarea stadionului. Am trimis o adresă pentru modificarea poziției din lista sinteză a CNI, să prindem mai multe lucrări pentru stadionul Municipal. Am prins inclusiv reabilitare, modernizare și dotare. Nu doar reabilitare. Această reabilitare însemna înlocuirea infrastructurii existente. Am convenit că vor face dumnealor inclusiv documentația de avizare la lucrări de intervenții. Dacă îl făceam noi, ar fi costat și durat destul de mult. Contractând dumnealor documentația, scurtăm circuitul de avizare. La fel s-a întâmplat și cu alte stadioane reabilitate de Ministerul Dezvoltării”, a precizat viceprimarul Cosmin Andrei.
FC Botoșani joacă pe acest stadion din 2001 și tot pe Municipal s-au disputat și 3 meciuri internaționale, toate ale echipei Under 21. Este vorba de România - Feroe 3-0 (13 octombrie 2009 - calificări EURO 2011), România - Rusia 3-0 (3 septembrie 2010 - calificări EURO 2011) și România - Anglia (12 octombrie 2010 - calificări EURO 2010).
„Va fi un stadion cu aproximativ 8000 de locuri, și implică construirea unor tribune acoperite mai aproape de terenul de joc. Vom păstra instalația de nocturnă și sistemul de încălzire al gazonului. De asemenea, vor fi construite clădiri care să deservească atât clubul cât și municipalitatea, vor fi amenajate locuri de parcare”, a mai adăugat Cosmin Andrei.
Cum CNI a finanțat și finalizat în ultimii ani construcția stadionului din Craiova și a celui de la Târgu Jiu, se pare că și construcția de la Botoșani ar putea deveni realitate în cea mai scurtă perioadă.
În prezent, CNI lucrează la 3 stadioane noi, respectiv Steaua, Rapid și Arcul de Triumf, pe care se vor juca meciurile de la Euro 2020, în timp ce la un al patrulea stadion care trebuia construit pentru Euro 2020, cel al echipei Dinamo, există probleme cu amplasarea construcţiei pe vechiul velodrom din complexul sportiv din Şoseaua Ştefan cel Mare.