Elevii și studenții nu mai sunt scutiți de CASS dacă obțin venituri sub nivelul salariului minim pe țară

Potrivit Codului fiscal, elevii și studenții fără venituri intră în categoria persoanelor exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS). Totuși, dacă au venituri salariale sau din activități independente, ei datorează această contribuție, scrie Avocatnet.ro.

Până luni, aceștia datorau CASS doar dacă veniturile lor depășeau valoarea salariului de bază minim brut pe țară, dar, după apariția OG 16/2022, această regulă s-a schimbat, în sensul în care, de-acum, plafonul unui venit minim a fost eliminat, iar contribuția e datorată fără să se mai țină cont de nivelul veniturilor obținute.

 

OG 16/2022, ce aduce modificări importante Codului fiscal, stabilește, printre altele, o serie de noutăți și în cazul categoriilor de persoane fizice ce sunt exceptate de la plata CASS.

Regula de bază, atunci când vine vorba de prima categorie ce beneficiază de scutire de la plata CASS, cea a copiilor până la vârsta de 18 ani, tinerilor de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, ucenicilor sau studenților, studenților-doctoranzi care desfășoară activități didactice, dar și persoanelor care urmează instruire pentru a deveni soldați sau gradați profesioniști, rămâne valabilă. Astfel, cei amintiți anterior sunt scutiți de la plata CASS atâta timp cât nu au venituri.

În schimb, ordonanța recentă elimină pragul existent anterior pentru scutirea de la plata CASS în cazul celor amintiți mai sus, în situația în care obțin venituri din salarii, din activități independente ori din activități agricole, silvicultură și piscicultură.

Astfel, de-acum, elevii, studenții și cei ce se pregătesc să devină soldați sau gradați profesioniști ce au venituri din salarii, activități independente sau agricultură datorează CASS, indiferent de nivelul acestor venituri.

Înainte, aceștia erau scutiți de contribuție dacă nu obțineau venituri sau dacă toate veniturile lor obținute din salarii, din activități independente, agricultură, silvicultură și piscicultură se încadrau în limita salariului minim brut pe țară.

Noile reguli se aplică și tinerilor cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecție a copilului. Astfel, dacă aceștia obțin venituri din salarii, din activități independente, agricultură, silvicultură și piscicultură, indiferent de nivelul lor, vor datora CASS.

Noutățile se aplică, în cazul elevilor și studenților ce obțin venituri din salarii, din activități independente sau din agricultură, din 18 iulie 2022.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Calendar Ortodox, 7 octombrie 2026: Sfinţii Mari Mucenici Serghie şi Vah; Sfinţii Mucenici Iulian preotul, Chesarie diaconul şi Polihronie

astăzi, 07:00

Sfinţii Mari Mucenici Serghie şi Vah au trăit pe vremea împăratului Maximian (286-305), erau romani de neam şi dregători de frunte în armata împărăţiei. Ei se bucurau de mar...

147 de aspiranți la funcția de director pentru școlile din Botoșani, 16 locuri sunt fără candidați!

Tuesday, 6 October 2026

La nivelul județului Botoșani, au fost scoase la concurs 148 de funcții de director și director adjunct din 110 unități de învățământ de stat. 109 funcții sunt de director, iar 3...

Două directoare din Botoșani în finala Galei Premiilor pentru Directorii Anului!

Tuesday, 6 October 2026

𝐑𝐞𝐠𝐢𝐮𝐧𝐞𝐚 𝐄𝐬𝐭 are propriii finaliști pentru etapa națională a Galei Premiilor pentru Directorii Anului 2026: Petronela Petrea, Monica Cîmpanu și Loredana-Elen...