Caz similar convorbirii dintre Alexandra, operatori 112 și polițiști, la Botoșani. Înregistrări și stenogramă

Caz similar convorbirii dintre Alexandra, operatori 112 și polițiști, la Botoșani. Înregistrări și stenogramă

Un caz similar discuției dintre Alexandra Măceșanu și operatorii 112 s-a petrecut și la Botoșani. Încurajat de mediatizarea indolenței cu care autoritățile au tratat urgența fetei, un bărbat din Darcbani a scos la lumină o serie de înregistrări ale apelurilor acestuia către 112, efectuate acum cinci ani.

Atât în februarie 2014, cât și în luna august a aceluiași an, L. S. a fost direcționat către Dispeceratul 112 al Poliției Botoșani, după ce a sesizat acte de violență. Numai că singurul operator de atunci a adoptat o atitudine nepotrivită, vorbindu-i pe ton nervos și ironic omului care i-a cerut ajutorul.

"În urmă cu câțiva ani, am avut o experiență foarte neplăcută, după ce am sunat la 112 pentru a anunța o situație extremă de violență. Mai exact, operatorul IPJ Botoșani mi-a răspuns ironic, făcând afirmații jignitoare la adresa familiei, întârziind intervenția echipajului la fața locului", susține dărăbăneanul.

Ca urmare a unei solicitări adresate Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), L. S. a primit un CD cu înregistrările convorbirilor dintre el și operatorii 112, respectiv dispecerul Inspectoratului Județean de Poliție Botoșani, incluzând amprentele digitale ale interlocutorilor.

Știri.Botoșani.Ro publică documentele și înregistrările, însoțite de stenograma aferentă, cu acordul expres al implicatului.

UPDATE, 8 AUGUST: Cu toate că cel implicat și-a dat acordul cu privire la publicarea materialului audio, videoclipul a fost raportat și eliminat din YouTube, pe motiv că încalcă anumite clauze de confidențialitate. Prin urmare, publicăm varianta editată în intervalele menționate în cadrul sesizării primite din partea platformei. Originalul adunase peste 1600 de vizualizări.




 

 

Redăm, în continuare, stenograma convorbirilor, în ordine cronologică. Precizăm că înregistrările incluzând date personale au fost omise. Update: stenograma este valabilă pentru materialul audio original, raportat și elimiat în mod abuziv de către echipa de verificare YouTube. Varianta de mai sus este copia editată conform condițiilor impuse ca urmare a menționatei sesizări.

6 februarie 2014, ora 22:43
Operator 112: ...să răspundă. Preluați.
Polițist: Spuneți, domnu S., v-ascult.
L. S.: Vă salut. Ă, nu știu, ar putea să vină un echipaj până la tata acasă? Sunt aici, a fost un act de violență... 
Polițist: Spuneși-mi ce... mh... Nu-mi trebuie o oră să vorbiți la telefon.
L. S.: Poftim?
Polițist: N-am nevoie să vorbiți o oră, mie îmi trebuie un minut, fără să... Să vă înțeleg clar, că nu înțeleg ce spuneți, mormăiți ceva acolo ș-atât.
L. S.: Am sunat la 112, domnule...
Polițist: Da, și spuneți unde-i ăsta, ca să înțeleg!
L. S.: Am dat detalii la 112.
Polițist: La 112? 
L. S.: Da, și am cerut...
Polițist: Știți cu cine ați vorbit? 
L. S.: ...un echipaj acasă la S. G.
Polițist: Știți cu cine ați vorbit acolo?
L. S.: Cu un operator ISU.
Polițist: Cu operatorii de la STS!
L. S.: Da, da...
Polițist: Nu cu ISU! Acuma vorbiți la Poliție, unde aveți treabă, nu v-am pus eu să detaliați o juma de oră acolo!
L. S.: Cu cine am onoarea?
Polițist: Spuneți problema dumneavoastră, domnule, dac-aveți o urgență!
L. S.: Domnule, am spus la 112, că este un act, un caz de violență și vreau un echipaj.

6 februarie 2014, ora 22:46, până la 22:47
L. S.: Nu este un caz, ă... Dar totuși.
Operator 112: 112, ce urgență aveți?
L. S.: Bună seara.
Operator 112: Bună seara. 
L. S.: În legătură cu un act de violență, am sunat adineuri, de trei ori, domnul de poliție mă suna înapoi și mă jignește. Vreau să știu și eu ce se întâmplă și vreau să știu și eu cum se numește operatorul de la Poliție care mi-a răspuns. 
Operator 112: Eu nu am cum să vă spun lucrul ăsta, întrebați-l pe dumnealui. Eu vă fac legătura, dumneavoastră întrebați-l pe dumnealui personal. Mai mult de atât eu nu vă pot ajuta.
L. S.: Stimată doamnă, ascultați-mă puțin. Nu este un caz, dar totuși...
Operator 112: A revenit, domnul dorește să vă pună anumite întrebări. Am înțeles, domnul Sîrbu, mai mult de atât eu nu vă pot ajuta. 
Polițist: Doar dacă fac obiectul unei urgențe, atât să îmi puneți întrebările, dacă nu, nu.
L. S.: Vreau să știu, ajunge un echipaj în seara asta?
Polițist: Dar echipajul de la poliție a fost dirijat de la primul apel, domnul S., ați înțeles?
L. S.: Bun, vreau să știu cu cine am onoarea.
Polițist: Operator 06, notați-vă, vă rog. Apelurile dumneavostră le am înregistrate, refuzul de a da detalii cu privire la ce v-am întrebat eu, cu privire la caz, a rămas înregistrat.
L. S.: Da. Vă rog să răspundeți...
Polițist: Operator 06 de la IPJ Botoșani sunt.
L. S.: Bun, de unde rezultă dezinteresul meu față cu poliția?
Polițist: Pentru faptul că ați refuzat să-mi dați detalii. Eu v-am  întrebat ce s-a întâmplat acolo.
L. S.: Bine, domnule, de atunci trebuia să ajungă cineva acolo.
Polițist: Dumneavostră mi-ați subliniat în câteva rânduri că ați dat detalii la operator la 112.
L. S.: Deci eu vorbesc cu Poliția Darabani sau Botoșani?
Polițist: Nu, cu Poliția Botoșani vorbiți. 
L. S.: Vreau și eu... E firesc să știu cu cine discut.
Polițist: Poftim?
L. S.: Vreau să știu cu cine discut.
Polițist: V-am spus, operator 06.
L. S.: Operator 06 din IPJ...
Polițist: Da! La revedere!

5 august 2014, ora 02:50
Operator 112: Să vorbiți și dumneavostră cu poliția. Domnul totuși nu-i la fața locului.
Polițist: Spuneți, domnule.
L. S.: Bună seara. Ă... Dacă se poate să ajungeți la...
Polițist: Da, o să ajungem, un echipaj de poliție este anunțat deja. Dumneavostră cine sunteți, tatăl sau fiul?
L. S.: S. L. sunt eu, nu sunt acolo, sunt în Darabani, dar [raportează problema] face violențe pe acolo...
Polițist: Mhm. Aveți o familie deosebită dacă la ora 3 dimineața cu asta se ocupă.
L. S.: Auziți, nu... ce să vă spun, dar...
Polițist: Bun, haideți că n-o să stăm în telefon să discutăm lucruri, v-am spus că am trimis un echipaj, la revedere!

5 august 2014, ora 03:05
Operator 112: 112, ce urgență aveți?
L. S.: Bună dimineața.
Operator 112: Bună dimineața.
L. S.: Am avut mai devreme o intervenție pentru un caz de violență, județul Botoșani, orașul Darabani.
Operator 112: Da.
L. S.:  Și mi s-a făcut legătura către un operator probabil din poliție, care mi-a adresat niște cuvinte... ironice, în loc să fiu tratat puctual. Mi s-a spus că am o familie deosebită dacă se ocupă cu așa ceva la 3 dimineața... Aș dori să știu către cine mi s-a făcut legătura, de mi-a vorbit așa, atât vreau să știu... 
Operator 112: Eu nu am cum să vă dau aceste date, vă pot face legătura...
L. S.: Nu vreau nume și prenume.
Operator 112: Da, am înțeles,
L. S.: De la dumneavostră, de la 112, am făcut o legătură...
Operator 112: Eu vă fac legătura din nou și îi cereți dumnealui aceste informații.
L. S.: Eu nu pot să îi cer dumnealui, pentru că dumnealui îmi închide.
Operator 112: Păi, ba da, el poate să se prezinte. Nu vă dă numele, vă dă linia de operator...
L. S.: Eu vreau instituția către care m-ați redirecționat.
Operator 112: Păi a fost poliția... Deci de la 112 vi s-a dat legătura la poliția la Dispeceratul 112 al Poliției Botoșani.
L. S.: Asta este județean sau național?
Operator 112: Județean, Inspectoratul Județean. Deci Dispeceratul 112 al Poliției, v-am spus. Nu Poliția Municipală, nu Poliția Județeană, ci Poliția 112...
L. S.: Doamnă, eu am vorbit...
Operator 112: Din cadrul Inspectoratului Județean. 
L. S.: Îmi cer scuze că intervin, dar mi s-au făcut afirmații jignitoare, în timp ce eu nu am făcut decât să cer un ajutor.
Operator 112: Da... Nu știu, nu am ascultat, nu pot să vă spun... 
L. S.: Bun, îmi puteți face din nou o legătură cu acest domn? 
Operator 112: Sigur că da. Așteptați puțin...
L. S.: Același care mi-a vorbit, dacă se poate.
Operator 112: Da, este un singur dispecer care răspunde acolo... Tot dumnealui vă răspunde. Așteptați, da? --- Vorbiți. Este o revenire, Poliția.
Polițist: Spuneți.
L. S.: Alo, bună dimineața, din nou.
Polițist: V-ascult. 
L. S.: S. L. mă numesc, orașul Darabani, județul Botoșani... Alo, mă auziți? 
Polițist: Vă ascult, domnule. 
L. S.: Am avut mai devreme o intervenție, la capătul căreia mi-ați răspuns și ați făcut o afirmație ironică la adresa familiei mele. Aș dori să știu cu cine discut, de ați făcut o astfel de afrmație la adresa familiei mele.
Polițist: Deci dumneavostră în momentul de față aveți o urgență? 
L. S.: Da.
Polițist: Aveți un echipaj de poliție la fațalocului. Ce altă urgență aveți?
L. S.: De ce ați vorbit ironic la adresa familiei mele?
Polițist. Nu, domnule, am spus, este perfect ca la ora 3 familia să se bată.
L. S.: Aș dori să știu cu cine am onoarea. 
Polițist: Operator 06 .
L. S.: Operator 06.
Polițist: Da. 
L. S.: Am mai vorbit odată...
Polițist: Cu mine?
L. S.: Da.
Polițist: Când?
L. S.: V-am mai solicitat odată, când mi-ați vorbit la fel de jignitor. 
Polițist: Eu, dumneavostră?
L. S.: Da, și mi-ați vorbit la fel de ironic. V-atrag atenția...
Polițist: Domnu, nu denaturați lucrurile. V-am spus, aveți un echipaj de poliție la fața locului și nu avem altceva ce discuta.
L. S.: Aș dori să știu ce înseamnă, în limbaj oficial, că am o familie deosebită...
Polițist: Domnule, eu vă închid telefonul ăsta, nu aveți nicio urgență, la revedere.

 

Spune-ne opinia ta