Cine sunt cetățenii care nu sunt obligați de instituțiile fiscale să plătească contribuția la sănătate!

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat care sunt categoriile de contribuabili care beneficiază de asigurare de sănătate chiar și fără plata contribuției CASS.

Potrivit ANAF, aceste categorii sunt definite în modificările aduse actelor normative la Legea nr.95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, precum și în Codul fiscal.

Potrivit Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), persoanele neasigurate pot beneficia de servicii de prevenție, de depistare și confirmare a afecțiunii oncologice, decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Pentru a beneficia de aceste servicii, este nevoie să fie urmați câțiva pași, aceștia fiind explicați pe site-ul CNAS.

 

Astfel, conform reglementărilor, cei care beneficiază de asigurare de sănătate, fără plata contribuției, sunt:

-copiii până la vârsta de 18 ani;

-tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, inclusiv absolvenții de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor;

-ucenicii sau studenții, respectiv studenţii-doctoranzi, înmatriculaţi într-o instituţie de învăţământ liceal/şcoală profesională sau instituţie de învăţământ superior, după caz, acreditată, din altă ţară;

-absolvenţii facultăților de Medicină, Stomatologie, Farmacie, dar nu mai mult de 6 luni de la absolvirea facultăţii;

-persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldați sau gradați profesioniști.

Conform legii, se aplică plata contribuției la asigurările sociale de sănătate pentru categoriile menționate, dacă realizează venituri prevăzute de art. 155 alin. (1) lit. a), b) și f) din Codul fiscal. Aceste venituri includ:

-venituri din salarii și asimilate salariilor (definite conform art. 76 din Codul fiscal);

-venituri din activități independente (conform art. 67) și venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură (conform art. 103).

Contribuția pe care o vor avea de plătit se calculează în funcție de tipul și nivelul veniturilor realizate, potrivit reglementărilor specifice actuale, potrivit Bugetul.ro.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Haine contrafăcute confiscate de polițiști dintr-un magazin din Săveni!

astăzi, 12:35

La data de 7 octombrie 2026, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni – Compartimentul Investigații Criminale, au acționat, pe raza orașului Săveni, pentru prevenirea și combater...

Motocicliștii primesc undă verde pentru noi reguli în trafic. Camera Deputaților a adoptat proiectul privind deplasarea în siguranță pe două roți!

astăzi, 12:13

Camera Deputaților a adoptat, în calitate de for decizional, proiectul de lege care modifică OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și introduce o serie de reglementări import...

Un ”ceas de maximă tristețe”: Un scriitor botoșănean și fiica sa, poetă și critic literar, s-au stins din viață la o zi distanță unul de altul!

astăzi, 11:46

„Îngerul ne botează din nou, cu moartea cea mare”. Lumea literară deplânge plecarea lui Ioan Țicalo, scriitor și profesor, și fiica sa, poeta Mihaela Grădinariu, la doar ...