ABS, TSI, ESP – Tu știi ce înseamnă aceste prescurtări auto?

ABS, AAC, TSI – mulți au auzit despre aceste opțiuni ale mașinilor, dar puțini sunt cei care știu exact ce înseamnă fiecare abreviere.

Auto Bild vine în ajutorul conducătorilor auto care vor să descopere semnificația acronimelor respective.

Iată care sunt cel mai des întâlnite abrevieri auto:

ABS (Anti-lock Braking System)
Acesta este un sistem de frânare ce previne blocarea roților. ABS ajută conducătorul auto să mențină controlul direcției și să împiedice mașina să derapeze în timpul frânării. Mulțumită acestui mecanism, este asigurată stabilitatea la frânare a vehiculului și orice șofer poate atinge performanțele maxime de frânare ale vehiculului. Datorită ABS, distanțele de frânare pot fi reduse semnificativ, iar șoferul are posibilitatea să și vireze în timp ce frânează.

 

ESP (Electronic Stability Program)
ESP este un sistem electronic de control al stabilității mașinii, inclus în categoria „sisteme de siguranță active'. Se mai numește și ESC, de exemplu, iar tehnologia intervine în momentul în care detectează pierderea controlului asupra autoturismului. Un computer va da o comandă care acționează sistemul de frânare, pe fiecare roată în parte, pentru a limita deraparea și patinarea.

AAC (Adaptive Cruise Control)
Acesta este un sistem automat adaptiv de control al vitezei de deplasare a automobilului. Cu ajutorul unor senzori, sistemul detectează apropierea de un alt vehicul și reduce viteza pentru a evita o posibilă coliziune. După ce „obstacolul' dispare din calea mașinii, AAC accelerează până când revine la viteza prestabilită. Unele sisteme sunt capabile să mențină o distanță diferită față de vehiculul din față, reglabilă de șofer prin intermediul comenzilor de pe volan.

TSI (Turbocharged Stratified Injection)
TSI este prescurtarea motoarelor Volkswagen pe benzină, supraalimentate cu turbocompresor și echipate cu injecție directă. Această versiune oferă o ardere eficientă și un plus de performanță, reducând în același timp nivelul emisiilor, comparativ cu generațiile anterioare de motoare VW. Există mai multe tipuri de motoare TSI, iar capacitățile cilindrice ale acestora variază între 1.0 litri și 3.0 litri.

FSI (Fuel Stratified Injection)
Acesta este un sistem de injecție directă de benzină cu amestec „stratificat'. În acest caz, injecția de combustibil se realizează în camera de ardere în mai multe etape, spre deosebire de soluțiile convenționale, care implicau o singură injecție pentru fiecare ciclu motor în fiecare cilindru.

TCU (Transmission Control Unit)
TCU este prescurtarea unității electronice de control a transmisiei. Această componentă este un ansamblu de senzori și sisteme care operează schimbul de treaptă de viteză în funcție de un algoritm prestabilit și de condițiile de rulare. Desigur, este întâlnit doar la transmisiile automate sau automatizate. Astfel, o cutie de viteze manuală nu va avea un TCU, ci doar un senzor de viteză integrat și încă un senzor pentru a identifica ce treaptă a cuplat șoferul, pe când transmisiile automate au nevoie de un TCU, adică un Transmission Control Unit, pentru a putea funcționa corect.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cum funcționau fabricile de identități false în Suceava și Botoșani!

astăzi, 12:11

O anchetă de amploare scoate la iveală una dintre cele mai mari rețele de emitere ilegală de acte românești pentru cetățeni străini. Peste 18.700 de ruși, moldoveni și ucraineni ar ...

Cosmin a dispărut misterios, polițiștii botoșăneni îl caută: Sunați la 112 dacă îl vedeți sau dețineți informații!

astăzi, 11:40

Niculescu Cosmin locuia și lucra la numitul Ciubotariu Aurel din localitatea Vârfu Câmpului, județul Botoşani. La data de 26.11.2025 a plecat din locuință și nu a mai revenit pâ...

APIA Botoșani – Plățile în avans pentru Campania 2025!

astăzi, 11:21

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) – Centrul Județean Botoșani a autorizat la plată, în perioada 16 octombrie – 27 noiembrie 2025, în cadrul Cam...