În weekend-ul 16-17 noiembrie Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) a organizat cea de-a doua etapă a proiectului „Future Citizens 2.0”: un atelier de inițiere în dezbateri academice la care au participat profesorii din 8 licee tehnologice și teoretice. „Future Citizens 2.0” este primul proiect educațional de anvergură națională în care liceeni din zonele rurale și medii defavorizate și profesorii lor primesc, timp de 5 luni, susținere, resurse și mentorat pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică.
În prima etapă a proiectului s-au înscris mai mult de 100 de profesori din nouă județe (Botoșani, Călărași, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Neamț, Teleorman și Vaslui), luând deja weekend-ul trecut contact cu lumea dezbaterilor prin atelierele ținute de către trainerii ARDOR, chiar la ei în județ. Toți profesorii implicați vor beneficia de susținere prin resurse și sesiuni de coaching de către mentori regionali din rețeaua ARDOR pe toată perioada proiectului pentru a putea să deschidă și să dezvolte cluburi de dezbateri și educație democratică pentru elevii lor, în următoarele luni.
Cei 11 profesori din județul Botoșani vor fi primii mentori de dezbateri și vor ghida, la rândul lor, aproximativ 50 de liceeni din școlile din care fac parte pentru a deprinde abilități de persuasiune, analiză argumentativă, gândire critică și cunoștințe despre valori democratice. Școlile înscrise în program sunt: Liceul „Demostene Botez” (Trușești), Colegiul Tehnic „GHEORGHE ASACHI” (Botoșani), Liceul Teoretic "Dr. Mihai Ciucă" (Săveni), Liceul Tehnologic ,,NICOLAE BĂLCESCU” (Flămânzi), Liceul Tehnologic „Alexandru Vlahuță” (Șendriceni), Liceul Tehnologic „Bucecea” (Bucecea), Liceul "Alexandru cel Bun" (Botoșani), Liceul Tehnologic „Petru Rareș” (Botoșani).
Avem peste 100 de profesori implicați la nivel național în proiect și ne bucură să vă anunțăm că și în județul dvs. există deja 11 viitori mentori de dezbateri și educație democratică, aparținând de 7 licee. Profesorii botoșăneni vor fi promotorii unor schimbări puternice în țara noastră și cu posibil ecou pe scena internațională.
„Prin acest proiect oferim posibilitatea elevilor de liceu de a deprinde abilități fundamentale pentru viitor: gândire critică,capacitate de analiză, persuasivitate. La finalul acestei perioade, atât profesorii cât și elevii vor participa la un eveniment local în care vor putea pune în practică ceea ce au învățat pe tot parcursul proiectului la atelierele susținute.Avem peste 100 de profesori implicați la nivel național în proiect și ne bucură să vă anunțăm că și în județul dvs. există deja 11 viitori mentori de dezbateri și educație democratică, aparținând de șapte licee. Profesorii botoșăneni vor fi promotorii unor schimbări puternice în țara noastră și cu posibil ecou pe scena internațională”
, a declarat Adina Ionescu, purtător de cuvânt al ARDOR.
„Este o bucurie să vedem cu ce deschidere și entuziasm au venit peste 100 de profesori din licee cu multe dificultăți și puține resurse, în timpul lor liber, pentru a învăța despre dezbateri și pentru a adăuga în ‘tolbă’ un instrument suplimentar cu care să poată face diferența în viețile, de multe ori dificile, ale tinerilor cu care lucrează. Vedem dorința ca abilitățile deprinse din dezbateri și din educația democratică și civică să se răspândească la cât mai mulți liceeni și să-i ajute să devină cetățeni activi și informați. Ne bucurăm să putem lucra cu astfel de dascăli și promitem să facem lucruri care să ajute generațiile tinere din România. Fiți cu ochii pe noi și pe Future Citizens 2.0! Mulțumim profesorilor pasionați care au pornit alături de noi în această aventură! Mulțumim partenerilor noștri!”
, spune Emanuel Beteringhe, președinte executiv al ARDOR.
Ce vor face cei 11 profesori din Botoșani în lunile următoare se regăsește pe pagina oficială a proiectului: https://ardor.org.ro/evenimenteproiecte/activitatile-proiectului/.
Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) este una dintre cele mai relevante organizații neguvernamentale din domeniul educației din România. ARDOR este o rețea de asociații regionale care lucrează cu mai mult de 250 de instituții de învățământ la nivel național și are mai mult de 5000 de beneficiari anuali. Scopul său este de a răspândi în cât mai multe contexte educaționale instrumentul numit debate și valorile asociate acestui instrument (respect, toleranță, argumentare, coerență, gândire critică etc.). ARDOR are 20 ani de experiență în programe educaționale la nivel național: organizează cursuri de formare pentru cadre didactice și tineri, dezbateri publice, concursuri de dezbateri, realizează materiale educaționale pentru folosirea metodelor de educație deliberativă la clasă sau în diverse contexte educaționale, colaborează cu instituții de prestigiu precum Ministerul Educației Naționale, Consiliul Britanic, Departamentul pentru Relații Interetnice al Guvernului României, UNICEF.
Funky Citizens este o organizație neguvernamentală care încurajează cetăţenii să ia parte la procesul decizional. Organizația dezvoltă proiecte și instrumente de educație civică ce pot duce la acțiune, încurajând cetățenii să se implice în inițiative de responsabilizare a guvernării. Agregând și educând cetățeni „Funky” în jurul acestor instrumente, credem că putem construi înțelegerea și capitalul uman necesare pentru a crea o democrație mai participativă, responsabilă și transparentă în România.
Acest proiect este finanţat, în parte, prin contribuția generoasă a poporului American prin Departamentul de Stat al Statelor Unite. Conținutul cade în responsabilitatea ARDOR și nu reflectă în mod necesar opiniile Departamentului de Stat al SUA sau ale Guvernului American.
Proiectul este organizat cu susținere financiară din partea Ambasadei Statelor Unite ale Americii la București.