Ministrul Ecaterina Andronescu a vorbit duminică, la TVR, despre schimbările preconizate în învățământ pentru creșterea performanței, care vor fi prinse într-o viitoare lege.
Ea s-a referit la două dintre idei: "curriculum diferențiat" între școlile "cu performanțe diferite" și "autonomia profesională pentru dascăli" - adică aceștia "să aibă puterea și susținerea legislativă să adapteze predarea la nivelul clasei".
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale: "Pornesc de la curriculum. Pe de o parte sunt părinții, dar și elevii, care se plâng de programe prea încărcate, pe de altă parte n-avem cum să nu constatăm că școala românească este extrem de polarizată. Într-o parte se așează școli bune, cu performanțe ridicate, și în cealaltă, școli mai slabe. Ce produce acest fenomen? Produce o depopulare a școlilor cu performanțe slabe și o supraaglomerare a celor cu performanțe. De aici rezultă un lucru destul de clar: că n-am mai putea să mergem cu un curriculum egal pentru toată lumea, ci să încercăm să diferențiem, mai mult decât se întâmplă acum, conținutul în curriculum. În același timp, din păcate, în legislația care este acum, noi n-am mers cu ideea de autonomie profesională pentru dascăli și de autonomie instituțională pentru unele din școli. Ce înseamnă autonomia profesională pentru dascăli? Să aibă puterea și susținerea legislativă să adapteze predarea la nivelul clasei în care profesorul respectiv își predă lecția. Și cred că trebuie s-o înscriem în viitoarea legislație. Și n-avem suficientă autonomie instituțională pe care să le-o dăm școlilor, dar cele care fac performanță".