Guvernul va cumpăra 250.000 de tablete pentru elevii care nu au acces la cursurile online. Numărul celor fără acces este însă de aproape 900.000, din care 11.000 la Botoșani

Guvernul va cumpăra 250.000 de tablete pentru elevii care nu au acces la cursurile online. Numărul celor fără acces este însă de aproape 900.000, din care 11.000 la Botoșani

Guvernul va cumpăra 250.000 de tablete pentru elevii care nu pot participa la cursurile online. Decizia Guvernului de a cumpără tabletele vine la două luni după închiderea unităților de învățământ și mutarea cursurilor în mediul online. Tabletele promise de autorități ar urmă să ajungă la copii până la începutul noului an școlar, din toamna.

Pentru aceste tablete, Guvernul a alocat deja 150 de milioane de lei, atât pentru dispozitive, cât și pentru serviciile de internet. 

Un studiu IRES arată însă că numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la laptop, tabletă, desktop e de peste 900.000, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educației și numărul de tablete pe care le va cumpăra Guvernul.

“32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar nu au acces individual exclusiv la un dispozitiv funcțional (desktop, laptop, tabletă), ceea ce face ca prezența elevilor la orele organizate online să fie parțială sau deloc. Ținând cont de numărul elevilor înscriși în învățământul preuniversitar, anul școlar 2019-2020 (2.824.594), numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educație online este de fapt de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea MEC”, avertizează Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), în studiul lansat în această dimineață.

IRES a lansat vineri, 8 mai, a doua parte a cercetării cu privire la școala în stare de urgență. Datele făcute publice astăzi se referă la accesul copiilor din România la educația online, în contextul în care din 11 martie 2020 toate școlile din țară au fost închise pentru anul acesta școlar, din cauza pandemiei COVID-19.

La nivelul județului Botoșani, aproximativ 11.000 de copii nu pot interacționa online din lipsa internetului la domiciliu sau a dispozitivelor necesare.

“Din datele centralizate din școli, încă de la începutul stării de urgență, rezulta un număr de aproximativ 11.000 de elevi, 18% din populația școlară, care în acest moment NU pot interacționa online din diverse motive, cum ar fi lipsa internetului la domiciliu sau lipsa dispozitivelor necesare (PC/laptop/tabletă/smartphone)”, declara în urmă cu o săptămână Gabriel Hârtie, inspector școlar general în cadrul IȘJ Botoșani.