OPINII: Scrisoare catre profesori!
Stiri Botosani Tuesday, 25 September 2012 CulturăPentru a înÅ£elege această scrisoare în toată profunzimea ei, este necesar un autoreglaj din partea fiecărui profesor. Doresc din suflet, ca începând din acest moment, să ieÅŸiÅ£i din mintea dumneavoastră, să nu mai gândiÅ£i, să lăsaÅ£i procesele gândirii ÅŸi judecăţile să doarmă, să uitaÅ£i pentru câteva minute tot trecutul dumneavoastră. DeveniÅ£i, pentru câteva momente, o nouă persoană.
Activaţi empatia, compasiunea şi măriţi nivelul de implicare sufletească (emoţionala) pentru un efect optim.
Vă aÅŸtept… 1 minut.
Acum puneÅ£i-vă în papucii unui psiholog care este aÅŸezat pe scaunul lui de la birou, relaxat ÅŸi este gata să asculte vorbele unui student(trecut prin cele 12 clase), despre faptul că, după părerea lui, ÅŸi-a dat seama ce se întâmplă.
Cu grijă scriu aceste cuvinte, pentru că vreau să păstrez o relaÅ£ie de interdependentă cât mai curată între mine ÅŸi voi.
Sincer, mă simt frustrat, pentru că în aceÅŸti doisprezece ani de viaţă, ÅŸcoală, sistemul de învăţământ, profesorii nu m-au învăţat decat 3 lucruri: să memorez, să reproduc ce am memorat ÅŸi să mă supun autoritaÅ£ii. Mai pe scurt, am devenit un model de sclav. Am învăţat de la voi că e bine să "învăț" cât mai mult, ca să ajung departe. Departe însemnând să am un job si o familie. Aceasta este programarea, acesta este tiparul, acestea sunt standardele. Dacă mă supun standardelor, am garantat o viaţă de la decentă în sus. Totul este bine ÅŸi frumos, iau note mari, memorez, reproduc pe hârtie, memorez, reproduc oral, memorez si iar reproduc ca după un an să uit totul. Nu am voie să gândesc, să inovez, pentru că mi se bagă cartoful, necurăţat,în gură!
În clasa a II-a, a III-a sau a VI-a, când mi-am făcut curaj È™i am spus ceva, din mine, din imaginaÅ£ia mea, colegii au râs de mine iar dumneavoastră aÅ£i râs împreună cu ei ca fiind ceva nesemnificativ. Dar dumneavoastră nu aÅ£i ÅŸtiut că lumea mea, firava ÅŸi în plină dezvoltare de atunci, s-a zdruncinat cu totul! De atunci, din acel moment, probabil că nu am mai zis nimic niciodată până la facultate. Sau dacă am zis, pumnul în gură tot l-am primit. De ce l-am primit? Pentru că nu a existat empatie. De ce ? Pentru că mintea nu ÅŸtie ce înseamnă empatie, ea are multe cunoÅŸtinÅ£e ÅŸi se mândreÅŸte cu asta. Ego-ul se umflă în pene pentru că ÅŸtie că este dotat cu multe cunoÅŸtinÅ£e! Astfel, dragă profesore, identificându-te cu mintea plină de raÅ£ionamente încurcate bolnave(mintea colectivă trecută prin atâtea generaÅ£ii), nu ai mai Å£inut cont de mine, micul elev care din imaginaÅ£ia mea bogată am spus o "prostie". Nu ai mai avut energia care putea să-Å£i ofere acel spaÅ£iu interior de a te gândi că poate mi-au trebuit 4 zile să-mi fac curaj ÅŸi să o spun cu glas tare. Åži atunci eu ce să cred? Că de fapt, părerile mele sunt numai “prostii ÅŸi că de acum înainte, cel mai bine pentru mine, ca să nu mai sufăr, este să memorez alte păreri ai altor oameni(poeÅ£i, artiÅŸti, genii). Åži atunci e bine. M-am programat. Te simÅ£i ÅŸi tu bine că m-am "cuminÅ£it", că "învăţ", deci că s-a adăugat încă un mic sclav pe lista ta cu care te vei mândri la alÅ£i colegi de ai tăi ÅŸi eventual la părinÅ£i.
De ce oare profesorii sunt din ce în ce mai duri ÅŸi nepăsători pe măsură ce elevul creÅŸte? Se zice că profesorii de la liceu sunt mai severi decât cei din generală, iar celor de la facultate nu le mai pasă de studenÅ£i deloc. Intră în clasă, îÅŸi fac treaba ÅŸi gata. Nu oare pentru că elevul începe să se înveÅ£e să fie ÅŸi mai sclav, ÅŸi mai programat, ÅŸi mai înfundat în realitatea faptului că lumea e rea, nepăsătoare ÅŸi viaÅ£a e grea? Profesorul ÅŸtie că aÅŸa evoluează elevul aÅŸa că este pregătit dinainte. De aceea devine ÅŸi elevul dur, insensibil, indiferent ÅŸi rău! Normal că devine din ce în ce mai rezistent la palme din ce în ce mai puternice. Este ca o pregătire, pentru ca mai încolo să devină ÅŸi el la fel, ÅŸi mai rău dacă se poate! Este o crimă ce se întâmplă în acest sistem! De ce să se deterioreze natura umana în halul ăsta?
Vreau să vă mărturisesc că după jumătate de an de introspecţie, mi-am dat seama că sunt condus. Eu nu-mi conduc propria viaţă. Sunt manipulat şi condus de societate.
Åžcoala educă. A educa înseamnă a învăţa din interior. ViaÅ£a este mult mai mult decât memorarea. Memorarea mecanică trebuie combătută. Ea este bună numai copiiilor de 5,6,7,8 ani care nu au complet dezvoltate funcÅ£iile ÅŸi procesele gândirii, memoriei ÅŸi percepÅ£iei.
Dragi profesori de matematică ÅŸi de profil real, impuneÅ£i memorarea logică! Dacă pentru voi totul este atât de logic, clar ÅŸi simplu, spuneÅ£i ÅŸi elevilor asta. ExplicaÅ£i de 5 ori dacă este nevoie, întrebaÅ£i FIECARE elev dacă a inÅ£eles, chiar dacă merge greu!(luaÈ›i-o ca pe un pont, pentru că am fost ÅŸi eu elev ÅŸi cunosc starea generală din bănci) . Până la urmă dumneavoastră aÅ£i decis să fiÅ£i profesor, de ce nu încercaÅ£i să fiÅ£i cel mai bun ÅŸi motivant din ÅŸcoală? AdoptaÅ£i noi strategii de a explica teorii ÅŸi formule. INOVAÅ¢I! Înainte de toate impuneÅ£i motivaÅ£ia ÅŸi abia apoi exact ceea ce trebuie învăţat. VorbiÅ£i despre matematicieni/fizicieni/chimiÅŸti/informaticieni renumiÅ£i. ÎncercaÅ£i să creaÅ£i o conexiune profundă cu copilaÅŸii/elevii/studenÅ£ii voÅŸtri. Asta este pasiunea voastră!(sau nu e..??) ÎmpărtăşiÅ£i-o! PovestiÅ£i elevilor voÅŸtri cum aÅ£i ales această disciplină. FiÅ£i cât mai umani. LăsaÅ£i deoparte autoritatea. Când credeÅ£i că aÅ£i făcut tot ce v-a stat în putinţă, ÅŸi vedeÅ£i că încă sunt elevi care nu învaţă la materia voastră, de abia acelora sa le puneÅ£i 2 sau 4 (ce notă mică vă caracterizează). În acel moment nu băgaÅ£i în seamă mintea care izbucneÅŸte în etichetarea ÅŸi judecarea acelor elevi. Dar nu încetaÅ£i, vorbiÅ£i cu ei…
În fiecare zi străduiÅ£i-vă să fiÅ£i un profesor mai bun! Dacă simiÅ£i că nu asta este vocaÅ£ia dumneavoastră, atunci ieÅŸiÅ£i din învăţământ. LuaÅ£i-o la sănătoasa!
Dragi profesori de limbi străine, vreau să vă spun că după opt ani de limbă franceză, nu ÅŸtiu mare lucru. Åžtiu doar să citesc ÅŸi să zic: "Bonjour", "Je m’appelle Costel", "Comment t’appelle tu?", "Je cava bien", ÅŸi "Je suis 20 ans", ATÂT! De aici se poate concluziona că nu prea mi-a plăcut, dacă nu s-a lipit, deci "nu e de mine" limba franceza.
Acum 2 săptămâni am început să ascult muzică franÈ›uzească, ÅŸi fără să vreau a început să-mi placă. Nu-mi vine să cred faptul că urechile mele sunt înduioÅŸate ÅŸi vesele atunci când o ascult pe Alizee sau muzică tradiÅ£ională franÈ›uzească. La fel s-a întâmplat ÅŸi cu limba italiană. Deja am început să învăţ SINGUR această limbă. Îmi plac ÅŸi tradiÅ£iile Italiei. Acum vreau să învăţ franceza pentru faptul că sună frumos ÅŸi-mi place ÅŸi normal, sigur îmi va fi de folos!
Acum vreau în mod natural să învăţ! Pentru că aceste limbi sunt frumoase! Nu pentru că voi avea nevoie de ele. Acestea sunt doar 2 exemple! Am început AUTOEDUCAREA!
"Nu am vrut ca educaÅ£ia mea să stea în calea învăţăturii mele!"
DUPÄ‚ 12 ANI DE "ÅžCOALÄ‚", AM ÎNCEPUT AUTOEDUCAREA PENTRU CÄ‚ NUMAI AÅžA POT SÄ‚ MÄ‚ EDUC CU ADEVARAT!
Doamnelor ÅŸi domnilor profesori de limbi străine, sfatul meu (în cel mai umil mod) este să începeÅ£i prin a motiva elevii să le placă limba respectivă. Înainte de toată gramatica ÅŸi acele texte plictisitoare din manual, puneÅ£i-le muzică, prezentaÅ£i-le tradiÅ£iile ţării respective. VizionaÅ£i împreună filme. Modul natural de a învăţa este de la general la particular. Întâi ÅŸi întâi prezentaÅ£i totul în ansamblu, apoi treceÅ£i la amănunte. Dacă din prima le scrieÅ£i pe tablă gramatica grea a limbii respective, păi NORMAL CÄ‚ INTERVINE PLICTISEALA! Åži de aici note proaste deci "elevi proÅŸti care nu învaţă" sau "elev fără respect faţă de profesor"!
Dacă aceasta este vocaţia dumneavoastră, de profesor, daţi tot ce este mai bun din voi fără prejudecaţi!
Memorarea este bună dar numai în cantităţi mici. Nu trebuie ca tot învăţământul să se rezume la memorare. Practic cel mai bun elev din clasă ÅŸtie să memoreze cel mai bine. Laudele îi aparÅ£in. Este cel mai bun sclav din clasă! Åžef de promoÅ£ie? Sclavul numărul 1!
Unde sunt profesorii care predau despre inteligenţă emoÅ£ională? Unde sunt aceia care explică elevilor ce este personalitatea umană ÅŸi cum funcÅ£ionează ea? Despre hobby-uri, despre afaceri online ÅŸi offline, pentru a-i pune pe elevi pe picioarele lor financiar ÅŸi nu să devină sclavii unor bănci sau al unor companii multinaÅ£ionale. De ce să-mi vând sufletul pentru traiul unei companii care oricum, este efemera?
ViaÅ£a este mult mai mult decât situaÅ£ia de viaţă. Åži asta ne-o dovedeÅŸte realitatea faptului că există bogaÅ£i nefericiÅ£i ÅŸi săraci fericiÅ£i în acelaÅŸi timp!
Voi compuneÅ£i acest sistem. Schimbarea începe de la voi, apoi la noi, ÅŸi de la noi, mai departe.
Schimbarea dumneavoastră face posibilă schimbarea a sute de generaţii.
Schimbarea mea a dus la realizarea acestei scrisori!
Dragi profesori, vă compătimesc ÅŸi vă susÅ£in în acelaÅŸi timp, din toată inima să schimbaÅ£i acest sistem corupt. AveÅ£i grijă de elevii voÅŸtri. Ei reprezintă o mică/mare responsabilitate pentru voi. GândiÅ£i-vă la voi, când îi învăţaÅ£i pe ei.
Ei vă vor conduce!
"FiÅ£i voi schimbarea pe care vreÅ£i să o vedeÅ£i în lume"- Mahatma Ghandi
Cu respect, elevul vostru
Sursa AICI
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
România, prima țară din UE care va achiziționa sistemul antiaerian Iron Dome. MApN a semnat acordul de 2 miliarde euro cu compania israeliană Rafael!
România a semnat pe 18 iulie 2025, acordul-cadru privind achiziÈ›ionarea de sisteme de apărare antiaeriană similare cu Iron Dome de la compania israeliană Rafael, a anunÈ›at Ministerul ApărÄ...
Cutremur în sistemul de sănătate: Lovitură puternică împotriva practicilor din clinicile private!
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete , a afirmat că vor fi luate măsuri în cazul în care spitalele private transferă pacienÈ›i la unităţi din sistemul public, pentru ...
Botoșănean amendat după ce a făcut grătar pe spațiul verde!
În data de 18.07.2025, poliÈ›iÈ™tii locali au desfășurat activități pentru identificarea persoanelor care săvârÈ™esc fapte ilicite ÅŸi luarea măsurilor legale pentru combaterea ÅŸi p...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 2.48 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici