Fără intenții de analize numerologice sau cabalistice, într-un mod curios, revenirile, raportate la biografia Mihai Ursachi, pot fi interpretate și în sensul revenirii într-un univers concret material. Or dacă construcția unei case este o alegorie ca în poemul Zidirea (Eu îmi clădesc o casă./ Mai întâi am văzut-o/ în minte,/ înaltă, frumoasă, şi nepătată./ Mă voi robica Benvenuto,/ sfârşind-o mai curând sau niciodată,/ dar toate ale ei să fie sfinte./ Şi am cărat în spinare pietroaie/ pe care le-am smuls din neştire, greoaie,/ şi le-am făcut temelie/ să ţie/ pentru nepoţi, strănepoţi, în vecie./ Pe urmă-am turnat smoală topită şi-am început a zidi cărămidă;/ şi-atât de-ndelung le descânt, le mângâi,/ de râd trecătorii zicând că-s tehui./ Eu car însă-ntruna,/ şez şi cioplesc/ în blânda uitare,/ mă rog doar la Doamna să aibă răbdare/ ca să sfârşesc./ Pe milostiv cititorul îl rog ca să ştie/ că tot Făptuitul e alegorie“), de ce nu ar fi posibilă interpretarea inversă?
-încercarea de a pleca (evada), traversând Dunărea înot, și revenirea (în fond, oprirea forțată și arestarea) în1961; apoi, plecarea, în 1981, cu o bursa de studiu, în America, de unde a revenit (convins fiind că „locul românilor este în România. America este pentru americani, România este pentru români“) în 1990;
În această sală, amenajată cu mobilierul și lucrurile personale ale lui Mihai Ursachi și ale fratelui acestuia, Gheorghe Ursache, donate Memorialului Ipotești de către soția lui Mihai Ursachi, prof. Ana Cojan, biblioteca, cărţile, masa de lucru, fotoliul verde, samovarul, mașina de scris, albume și manuscrise vor reconstitui biroul de lucru al poetului Mihai Ursachi.