Ministrul Mediului Tanczos Barna a afirmat, astăzi, într-o intervenÈ›ie telefonică la Realitatea PLUS, că există o propunere în acest sens aflată, în prezent, în dezbatere publică, fiind în discuÈ›ie atât cu producătorii auto, cu autoritățile locale, dar È™i la nivelul Uniunii Europene pt a vedea care sunt sol aplicate în acest sens de statele membre. Ministrul a subliniat, însă, că vorbim despre "o taxă pe poluare È™i nu una auto".
"Nu e vorba de o taxa auto, ci de una pe poluare. România are o istorie de cel puÈ›in 10 ani in ceea ce priveÈ™te taxele auto. Statul a împovărat pe de o parte cetățenii, apoi a trebuit să le returneze banii. Orice decizie trebuie analizată cu foarte mare atenÈ›ie împreună cu CE si avut grijă să fie legală È™i să fie acceptata de CE", a afirmat ministrul Mediului, pentru Realitatea PLUS.
Potrivit acestuia, o decizie in acest sens trebuie pus in acord si cu cetățenii, ministrul amintind ca România este condamnată la infrigment pentru poluare si subliniind ca "nu taxa este problema, ci reducerea poluării".
"Romania trebuie sa facă o analiză foarte atentă în ce măsură soluÈ›iile de la nivelul Uniunii Europene sunt bune È™i pentru È›ara noastră. Sunt 24 de state membre care folosesc diverse metode de suprataxare a poluării, unele în funcÈ›ie de emisiile de noxe de la fabrici, altele în funcÈ›ie de zonele cu trafic dens, mai puÈ›in intens sau fără trafic. Nu trebuie sa ne uităm foarte departe să vedem că sunt peste 20 de state membre care folosesc astfel de soluÈ›ii. România e condamnată de infrigiment pe aceasta problemă. Nu spun că se va introduce ci că e nevoie de dezbatere publică pe aceasta temă. Nu taxa e problema, ci reducerea poluării", a afirmat Tanczos Barna.
Ministrul a explicat ca autoritățile nu pot cere oamenilor sa renunÈ›e la maÈ™inile pe care le au sau sa nu mai cumpere maÈ™ini care poluează întrucât fiecare tine cont in astfel de decizii de propriul său buget: "Trebuie o intervenÈ›ie graduală. Nu să spui cuiva că nu mai are voie să cumpere o asemenea maÈ™ina".