Valoarea totală a lucrărilor este de 78,21 de milioane de lei, dintre care 43 de milioane de lei reprezintă suma accesată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Diferența de 35,21 de milioane de lei constituie resursele financiare proprii, inclusiv cele dintr-un credit bancar contractat de Primăria Suceava.
Durata de realizare a proiectului este de 36 de luni, respectiv 4 luni pentru proiectare și 32 de luni pentru executarea propriu-zisă a lucrărilor.
După toate semnalele, Primăria Suceava are tot interesul ca pentru această lucrare accentul să cadă pe calitate, nu pe ieftineală. Prin urmare, nu doar că nu a fost ales criteriul de atribuire al „prețului cel mai scăzut”, ci al „celui mai bun raport calitate – preț”, dar în cadrul criteriului „cel mai bun raport calitate – preț”, accentul se pune pe calitate în ideea că doar 40% din punctaj va fi dat de prețul ofertei, diferența de 60% reprezentând diverse componente tehnice de la garanția acordată lucrării (care trebuie să fie mai mare decât cea minimă de trei ani) până la experiența similară a unor categorii de personal calificat, planificarea adecvată a resurselor tehnice și umane, alături de planul de management al calității lucrărilor, relatează Obiectiv de Suceava.
Data limită la care vor fi depuse ofertele este 3 august iar Primrăia vrea să analizeze și să delibereze până pe 3 decembrie.
Chiar și dacă s-ar încadra în acest termen, având în vedere că există o perioadă de patru luni de proiectare tehnică, este de presupus că abia la primăvara viitoare vor începe lucrările la tronsonul al treilea al rutei alternative Suceava – Botoșani.