Dacă până acum camerele de monitorizare È™i control aveau în vedere doar depistarea autovehiculelor care circulau fără roviniete, din anul 2019 ele vor avea È™i o altă utilitate.
PoliÈ›ia Rutieră a semnat un protocol cu CNAIR È™i va folosi aceste camere de monitorizare È™i control cu rol de radare fixe. Ele se găsesc pe cele mai importante drumuri naÈ›ionale din România, în special pe cele de interes european.
Potrivit DirecÈ›iei Regionale de Drumuri È™i Poduri IaÈ™i, camerele au fost montate în acelaÈ™i loc în care funcÈ›ionează un sistem inteligent de monitorizare, instalat sub partea carosabilă. Un autovehicul care rulează cu o viteză mai mare decât cea maximă admisă va fi prins de senzor atunci când roÈ›ile din față ale autovehiculului ajung la senzorul din asfalt.
"În continuare, sistemul va calcula timpul parcurs până la următorul senzor, care este situat la 2,5 metri distanță de primul. Camerele video au rolul de a înregistra È™i transmite imaginea cu numărul autovehiculului la sistemul central. În perioada următoare aceleaÈ™i camere vor fi folosite È™i la depistarea È™i sancÈ›ionarea transportatorilor care circulă cu greutate depășită", informează reprezentaÈ›ii DirecÈ›iei Regionale de Drumuri È™i Poduri IaÈ™i.
Lista cu localitățile și drumurile publice din Moldova pe care acestea au fost amplasate:
Bacău: DN 11 – Sănduleni, DN 15 – Gîrleni, DN 2 - Nicolae Bălcescu
Botoșani: DN 29 - Baisa
GalaÈ›i:DN 25 – Șendreni, DN 26 – Vânători, DN 24 - CosmeÈ™ti
IaÈ™i: DN 28 – LeÈ›cani, DN 24 – Popricani, DN 2 - MoÈ›ca
NeamÈ›:DN 15 – Vaduri, DN 15 - Călugăreni
Suceava: DN 17 – Vama, DN 2 - IacobeÈ™ti
Vaslui: DN 24 – Crasna, DN 24B - RâÈ™eÈ™ti
Vrancea: DN 23 - Vulturu
