Dacă până acum camerele de monitorizare și control aveau în vedere doar depistarea autovehiculelor care circulau fără roviniete, din anul 2019 ele vor avea și o altă utilitate.
Poliția Rutieră a semnat un protocol cu CNAIR și va folosi aceste camere de monitorizare și control cu rol de radare fixe. Ele se găsesc pe cele mai importante drumuri naționale din România, în special pe cele de interes european.
Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, camerele au fost montate în același loc în care funcționează un sistem inteligent de monitorizare, instalat sub partea carosabilă. Un autovehicul care rulează cu o viteză mai mare decât cea maximă admisă va fi prins de senzor atunci când roțile din față ale autovehiculului ajung la senzorul din asfalt.
"În continuare, sistemul va calcula timpul parcurs până la următorul senzor, care este situat la 2,5 metri distanță de primul. Camerele video au rolul de a înregistra și transmite imaginea cu numărul autovehiculului la sistemul central. În perioada următoare aceleași camere vor fi folosite și la depistarea și sancționarea transportatorilor care circulă cu greutate depășită", informează reprezentații Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.
Lista cu localitățile și drumurile publice din Moldova pe care acestea au fost amplasate:
Bacău: DN 11 – Sănduleni, DN 15 – Gîrleni, DN 2 - Nicolae Bălcescu
Botoșani: DN 29 - Baisa
Galați:DN 25 – Șendreni, DN 26 – Vânători, DN 24 - Cosmești
Iași: DN 28 – Lețcani, DN 24 – Popricani, DN 2 - Moțca
Neamț:DN 15 – Vaduri, DN 15 - Călugăreni
Suceava: DN 17 – Vama, DN 2 - Iacobești
Vaslui: DN 24 – Crasna, DN 24B - Râșești
Vrancea: DN 23 - Vulturu