Într-un cadru cu parfum de epocă, Registrul Auto Român a avut recent privilegiul de a admira un vehicul legendar care a marcat începuturile industriei auto moderne: Ford Model T.
Exemplarul, fabricat în 1923 È™i adus în România în urmă cu aproximativ 15 ani, a fost prezentat la sediul RAR din GriviÈ›a, unde vizitatorii au putut nu doar să-l vadă, ci È™i să-i audă motorul inconfundabil.
Lansat în 1908, Ford Model T a revoluÈ›ionat producÈ›ia de autovehicule, graÈ›ie inovaÈ›iilor aduse de Henry Ford în organizarea liniilor de asamblare. Până în anii ’20, aproape jumătate dintre maÈ™inile aflate în circulaÈ›ie la nivel mondial erau Model T, fapt ce reflectă impactul uriaÈ™ pe care acest model l-a avut asupra mobilității globale.
Procesul de fabricaÈ›ie extrem de eficient permitea finalizarea unui vehicul în mai puÈ›in de 100 de minute. În spiritul acestei eficienÈ›e, maÈ™inile au fost vopsite o perioadă exclusiv în negru, singura culoare care se usca suficient de repede pentru ritmul de producÈ›ie.
Folosirea aliajelor uÈ™oare a dus È™i la scăderea costurilor, preÈ›ul unui Model T ajungând la doar 260 de dolari la acea vreme, echivalentul a aproximativ 4.500 de dolari în prezent, făcându-l astfel primul automobil cu adevărat accesibil publicului larg.
Modelul ajuns la RAR GriviÈ›a este echipat cu un motor de 2.9 litri care dezvoltă 20 de cai putere, o cutie de viteze cu 2+1 trepte È™i tracÈ›iune pe puntea spate. Dincolo de specificaÈ›iile tehnice modeste comparativ cu standardele actuale, Ford Model T rămâne un simbol al progresului È™i un reper esenÈ›ial în istoria automobilului.