Într-un cadru cu parfum de epocă, Registrul Auto Român a avut recent privilegiul de a admira un vehicul legendar care a marcat începuturile industriei auto moderne: Ford Model T.
Exemplarul, fabricat în 1923 și adus în România în urmă cu aproximativ 15 ani, a fost prezentat la sediul RAR din Grivița, unde vizitatorii au putut nu doar să-l vadă, ci și să-i audă motorul inconfundabil.
Lansat în 1908, Ford Model T a revoluționat producția de autovehicule, grație inovațiilor aduse de Henry Ford în organizarea liniilor de asamblare. Până în anii ’20, aproape jumătate dintre mașinile aflate în circulație la nivel mondial erau Model T, fapt ce reflectă impactul uriaș pe care acest model l-a avut asupra mobilității globale.
Procesul de fabricație extrem de eficient permitea finalizarea unui vehicul în mai puțin de 100 de minute. În spiritul acestei eficiențe, mașinile au fost vopsite o perioadă exclusiv în negru, singura culoare care se usca suficient de repede pentru ritmul de producție.
Folosirea aliajelor ușoare a dus și la scăderea costurilor, prețul unui Model T ajungând la doar 260 de dolari la acea vreme, echivalentul a aproximativ 4.500 de dolari în prezent, făcându-l astfel primul automobil cu adevărat accesibil publicului larg.
Modelul ajuns la RAR Grivița este echipat cu un motor de 2.9 litri care dezvoltă 20 de cai putere, o cutie de viteze cu 2+1 trepte și tracțiune pe puntea spate. Dincolo de specificațiile tehnice modeste comparativ cu standardele actuale, Ford Model T rămâne un simbol al progresului și un reper esențial în istoria automobilului.