Trucuri pentru a scădea consumul de carburant
Stiri Botosani Wednesday, 20 March 2013 ActualitateTrucuri pentru a scădea consumul de carburant
Nicio tehnologie din lume, indiferent cât de spectaculoasă sau de inovatoare este, nu va putea să-şi întreacă creatorul. Indiferent de câte inovaţii beneficiază maşina, tot factorul uman determină bunul mers al lucrurilor, în speţă consumul de carburant. Evident, lucrurile merg perfect atunci când omul învaţă să folosească în mod corect tehnologia. Iată câteva lucruri esenţiale care determină apetitul mai mic sau mai mare al unui motor. Unele sunt de bun simţ, dar nu sunt aplicate. La altele poate nu v-aţi gândit...
Uşor cu pedala de acceleraţie
Dacă şoferul are piciorul greu, toate sistemele inteligente de pe maşină vor înţelege lucrul acesta şi se vor comporta în consecinţă. Aşadar, modul sau stilul de şofat al fiecăruia dintre noi va avea un impact substanţial asupra consumului, adică al buzunarului. Un stil agresiv va duce la un consum "agresiv", dar şi la uzarea prematură a turbinei şi a altor componente ale motorului.
Fizica elementară arată că energia necesară pentru a accelera creşte cu pătratul vitezei. În termeni laici asta înseamnă că, dacă accelerezi de la 0 până la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decât dacă accelerezi doar până la 50 km/h! Cât de mult? Cu peste 44% mai mult, pentru o diferenţă insesizabilă de viteză! Şi de ce să accelerezi puternic, dacă oricum te vei opri la următorul semafor? Cu alte cuvinte, cu cât vei limita acceleraţia, cu atât consumul tău va fi mai mic. Parizienii şi ceilalţi şoferi din marile oraşe vestice merg în general cu 40-50 km/h, chiar şi dacă bulevardele sunt relativ libere. Noi suntem mai deştepţi şi ne înfigem cu 70-80 km/h până la următorul semafor. De ce?
Ţine motorul turat corect
Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci când dorim să avem rapoarte foarte bune consum/cost şi reparaţii/performanţe este utilizarea acestuia la limita minimă a regimului optim de turaţie. Ce înseamnă asta? Circa 1.700-.1800 rpm pentru un turbodiesel modern (la maşinile noi, la cele vechi urcaţi spre 2.200 rpm, în funcţie de ce scrie pe cartea tehnică a maşinii cu privire la zona de cuplu maxim, pentru a nu exista confuzii), şi circa 2.500 rpm pentru motoarele pe benzină. Arderea carburantului va fi mai eficientă, deci motorul va furniza în acel interval de turaţii performanţe maxime. Subturarea poate scădea pentru moment consumul, dar are efecte negative asupra motorului şi duce la reparaţii scumpe cauzate de depunerile de calamină de pe turbină ş.a.m.d. Nu, nea Ilie care merge la 1.450 rpm nu economiseşte carburant, ci doar va băga mâna-n buzunar să dea banii pe piese.
Anticipează traficul
Acceleraţiile dese determină creşterea consumului, nu doar pentru că motorul consumă mai mult carburant când accelerezi, dar mai ales pentru că toată energia acumulată se pierde prin frânarea ce are loc uneori la doar câteva secunde distanţă. Dacă vom reuşi să vedem dinainte ce se va întâmpla într-o anumită situaţie, de exemplu fiind atenţi la culoarea şi sincronizarea semafoarelor, nu vom mai accelera şi frâna atât de des şi vom păstra viteza de deplasare relativ constantă, deci motorul nu va fi nevoit să ardă carburant pentru a o transforma în forţă de acceleraţie.
Citeste materialul complet pe promotor.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Primele declarații Ciolacu - Lasconi, după rezultatele de la ora 21.00!
Rezultatele sunt valabile pentru ora 20.00 și fără a lua în calcul voturile din Diaspora. Declarații Elena Lasconi: „Speranța este vie în România” Elena Lascon...
S-au închis urnele în România: Surprize la primele exit-pool-uri!
Aproape 9.500.000 de cetățeni români au votat duminică, 24 noiembrie, în primul tur al alegerilor pentru președintele României, procentul prezenței la vot fiind de 52,3%. &Ic...
Sute de persoane private de libertate au votat astăzi la Botoșani! (foto)
Astăzi, responsabilitatea civică prin exercitarea dreptului la vot în primul tur al alegerilor prezidențiale a fost îndeplinită și de 725 persoane custodiate de Penitenciarul Botoșan...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.45 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici