Te poti inscrie in Programul START. In ce conditii se pot obtine 120.000 de lei de la stat?

Tinerii antreprenori care vor sa obtina de la stat 120.000 de lei pentru propria afacere se pot inscrie in Programul START incepand de astazi si pana pe 1 iulie, asa cum a anuntat recent Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism. Pentru a beneficia de bani in cadrul schemei de minimis, solicitantii trebuie sa indeplineasca anumite conditii.

Procedura de implementare a schemei de minimis din cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare (Programul START) a fost aprobata prin Ordinul Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri nr. 741/2015. Actul a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 415 si 415 bis din 11 iunie si se aplica de la data publicarii.

Tinerii pot obtine in cadrul Programului START finantare pentru implementarea planului de afaceri, printr-o alocatie nerambursabila de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile (dar cel mult 120.000 de lei pentru fiecare beneficiar). Totodata, acestia trebuie sa aiba o contributie proprie de 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Inscrierile se pot face aici in perioada 22 iunie - 1 iulie, conform unui anunt publicat recent de Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism: "Incepand cu data de 22.06.2015, ora 10:00, va fi activa aplicatia de inscriere a planurilor de afaceri in cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare START 2015. Aplicatia va fi activa pana in data de 01.07.2015, ora 20:00".

Prin intermediul programului -- care se aplica in toata tara --, autoritatile incurajeaza si stimuleaza tinerii pentru a infiinta si dezvolta IMM-uri.

"Obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, imbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale intreprinzatorilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private", scrie in actul normativ mentionat.

In 2015, bugetul alocat schemei se ridica la 20 de milioane de lei, dintre care 18 milioane sunt pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile. Autoritatile estimeaza ca, in acest an, prin Programul START vor capata ajutor financiar cel putin 150 de beneficiari.

Ce criterii trebuie sa indeplineasca societatile

Pentru a obtine bani de la stat prin Programul START, microintreprinderile si IMM-urile trebuie sa indeplineasca, potrivit Ordinului MEIMMMA nr. 741/2015, urmatoarele criterii de eligibilitate:

-sa fie organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si in baza Ordonantei de Urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri;
-sa aiba pana la 249 de angajati si sa realizeze o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro sau sa detina -active totale de pana la 43 de milioane euro, echivalent in lei;
-sa fie considerate intreprinderi autonome, legate, partenere sau intreprinderi unice;
-sa aiba capital social integral privat;
-sa nu fi beneficiat de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori si sa nu aiba asociati, actionari sau administratori care detin sau au detinut calitatea de asociati/actionari/administratori in cadrul altor societati beneficiare de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori;
-sa fie inregistrate la Oficiul Registrului Comertului, sa aiba sediul social si sa isi desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei;
-codul CAEN pentru care solicita finantare sa fie eligibil in cadrul Programului si autorizat a fi desfasurat la momentul decontului;
-sa aiba cel mult doi ani de la inregistrare la Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de afaceri;
-sa nu aiba datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
-sa nu fi depasit plafonul de minimis de 200.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru o intreprindere unica si 100.000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra-cost;
-sa nu fie in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
-sa nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta sa fie deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.

Prin intermediul Programul START NU se pot obtine bani pentru:

-intermedieri financiare si asigurari;
-tranzactii imobiliare;
-activitati juridice;
-activitati de jocuri de noroc si pariuri;
-productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope (de exemplu: fabricarea explozivilor, fabricarea produselor din tutun sau comertul cu amanuntul al bauturilor);
-productie sau comercializare de produse energetice, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie (de exemplu: activitati de pescuit si acvacultura sau activitati legate de productia primara a produselor agricole).

Inscrierea se face online

Cei care vor sa se inscrie in Programul START o pot face online, pe www.aippimm.ro, scrie in actul normativ amintit. In acest sens, fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze pe site cu utilizator si parola. Perioada de inscriere a inceput astazi si va dura pana pe 1 iulie inclusiv.

"Dupa crearea contului de inscriere aplicatia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj si un link de confirmare. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului", prevede procedura de implementare.

Pentru ca o societate sa fie acceptata de principiu, in vederea verificarilor, aceasta va trebui sa obtina un punctaj minim de 50 din 100 de puncte. Detalii AICI
Avocatnet.ro

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșăneni sancționați pentru continuarea propagandei electorale!

Saturday, 23 November 2024

Cei peste 1.300 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști de frontieră s-au asigurat că materialele necesare votării au ajuns în siguranță la secțiile de votare și au încep...

13 candidați: România își alege al cincilea președinte de după 1989!

Saturday, 23 November 2024

România își alege cel de-al cincilea președinte de după 1989, după Ion Iliescu (trei mandate), Emil Constantinescu, Traian Băsescu (două mandate) și Klaus Iohannis (două mandate). ...

Pedepsit să muncească la Muzeul din Botoșani după ce a fost condamnat pentru deținere de droguri de mare risc!

Saturday, 23 November 2024

Tribunalul Suceava l-a condamnat pe Costel Vlăduț I. la cinci luni de închisoare cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de deținere de droguri de mare risc, pentru consum propr...