Salariul de bază minim brut pe țară, majorat începând cu 1 mai 2016
Stiri Botosani Wednesday, 30 December 2015 ActualitateComparativ cu anul 2015, începând cu 1 mai 2016 salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va crește cu aproximativ 19%, de la 1.050 lei la 1.250 lei, astfel încât salariul lunar net al unui salariat care nu are persoane în întreținere va fi de 917 lei.
De majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată vor beneficia circa 1.131.600 salariaţi, dintre care 39.322 angajați în sectorul bugetar şi 1.092.364 în sectorul concurențial.
Încheierea unui contract individual de muncă cu stabilirea unui salariu de bază mai mic decât cel prevăzut în actul normativ adoptat de Guvern va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amendă contravenţională de la 1.000 lei la 2.000 lei. Această amendă este distinctă de cea prevăzută de Codul muncii. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se realizează de către inspectorii de muncă.
În prezent, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este stabilit la 1.050 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 ore în medie pe lună în anul 2015.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Profesoara unui liceu din Botoșani amenințată cu moartea de un elev, dosar penal deschis de polițiști! Șeful IȘJ: „Copilul are un comportament agresiv”
O situație revoltătoare și ieșită din comun a avut loc, zilele trecute, la un liceu din județul Botoșani. O profesoară, diriginta unei clase de a IX-a, a fost amenințată cu moartea de unul d...
Botoșănean reţinut după ce a vândut o maşină care nu era a lui!
Un bărbat din judeţul Botoşani a fost reţinut după ce ar fi vândut autoturismul unei femei, care i-l împrumutase. Bărbatul de 42 de ani, din comuna Vârfu Câmpului, est...
„Reziliența începe acasă” - ISU Botoșani, alături de comunitate de Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor și Ziua Informării Preventive!
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga ” al Județului Botoșani marchează, în data de 13 octombrie a.c., Ziua Informării Preventive și Ziua Internațională p...

Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2026 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri | Setări cookie-uri
Pagină generată în 0.57 secunde