"Big brother" pe șosele, sau cum te verifică șeful când ești la volan

Tot mai multe companii de transport investesc în echipamente de monitorizare a angajaților, cu scopul de a diminua sau a preveni frauda. Cea mai nouă găselniță sunt device-urile de tip big brother, montate la bordul mașinilor.

Dumitru Becșenescu (44 de ani), proprietarul unei companii de transport public de persoane, din Râmnicu-Vâlcea, spune că în domeniul său de activitate şoferii tind să trăiască mai degrabă din șpagă decât din salariu. "Șoferii și-au stabilit și un target.Astfel, un șofer nu are voie să vină acasă cu mai puțin de 150 de lei în buzunar. Din fraudă, bineînțeles", afirmă amuzat omul de afaceri. Dă și o cifră concretă în acest sens: câștigul maxim depistată la o cursă a fost de 600 de lei. "Metodele prin care conducătorii auto reușesc să-și însușească sume importante sunt atât de diverse și inventive, încât controlul s-a dovedit ineficient sau, în cazul fericit, a mai diminuat un pic fenomenul", adaugă acesta.

Pornind de la acest aspect, s-a gândit cum să procedeze pentru a-şi monitoriza cât mai eficient angajaţii, iar soluția găsită a fost implementarea unui sistem de control performant, de tip "big brother". Activitatea șoferilor este supravegheată video, astfel încât sunt înregistrate toate detaliile transportului: câți pasageri urcă în autobuz în fiecare stație, unde coboară fiecare, câte bilete au fost vândute, făcând ușor depistabile tentativele conducătorului auto de a fenta sistemul. Dumitru Becșenescu susţine că sistemul de control Skayo Journey, o noutate în  domeniul tehnologiei, are o aplicabilitate unică în țară.

Supravegherea aduce bani în companie

Dar cum funcționează acesta? Șoferul are instalat pe bord un display pe care tastează stațiile de pe traseul prestabilit. Nu înainte de a se fi autentificat. Aparatul de bord este urmărit prin GPS și permite atât încărcarea abonamentelor și validarea cartelelor de călătorie ale pasagerilor, cât și monitorizarea permanentă a mașinilor de pe traseu. "Imediat ce a fost implementat (luna aprilie - n.red), șoferii au încercat să-l păcălească, însă fără succes. Din 110 șoferi, 16 au demisionat, iar alți 10-12 au fost concediați, spune omul de afaceri vâlcean care menționează că, până la concediere, la fiecare abatere, șoferul este amendat cu de zece ori contravaloarea fraudei, pentru a fi descurajat.

Sursa: Capital.ro



 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

MARELE JAF ELECTRIC: microbuze electrice de 90.000 euro au fost vândute cu 200.000 de euro!

astăzi, 09:29

Fordul electric vândut în toată România are prețul de pornire de 63.200 euro (fără TVA), cu bateria de 135 kw, autonomie 260 km. Un tun colosal, demonstrație în trei pa...

Bogdan Andone a plecat supărat de la Botoșani: „Ar fi trebuit schimbată toată echipa, până la portar!”

astăzi, 09:08

Bogdan Andone este foarte dezamăgit de atitudinea pe care au arătat-o elevii săi în meciul de la Botoșani. Antrenorul a spus că era mulțumit de echipă după primele 4 etape, îns...

Concedieri masive în administrația locală. Cseke Attila: Peste 40.000 de posturi vor fi desființate!

astăzi, 08:42

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat, luni seara, la Antena 3 CNN, că măsurile privind reforma administrației locale vizează reducerea a peste 40.000 de posturi. Potrivit acestuia, imp...