Municipalitatea are pregătit, după cum spune viceprimarul Cosmin Andrei, un proiect de reabilitare şi modernizare a transportului local cu tramvaiul, compus din modernizarea căii de rulare, reabilitarea depoului, schimbarea tramvaielor şi introducerea sistemului de autotaxare.
"În acest moment nu sunt fonduri de la bugetul local, bugetul guvernamental nu sprijină astfel de investiţii deoarece există alocări financiare europene pe axele referitoare la transport. Când se deschid axele de finanţare, vom depune proiectul pe care îl avem pregătit pentru transporturi", explică viceprimarul.
Aici este cazul să aducem în prim- plan părerea oamenilor care susţin că nu pot fi comparate căile de rulare de pe Calea Naţională cu cele de pe Primăverii- în primul rând dalele de beton arată mult mai bine, calea de rulare efectivă nu este atât de "tăiată" ca pe Primăverii, cât despre calitatea străzii Calea Naţională în comparaţie cu Primăverii nici nu mai sunt necesare comentarii, realitatea e vizibilă şi de necontestat.
Viceprimarul Cosmin Andrei crede că dacă nu ar fi atâtea maşini parcate pe Primăverii, strada ar arăta a "stradă modernizată".

Iaşul a declanşat modernizarea căii de rulare în jurul anului 1997 şi de atunci până acum prin mai multe proiecte, din bani proprii, dar şi din mai multe accesări de fonduri- unele europene, altele bancare prin credite, a reuşit să modernizeze în jur de 80% din totalul celor peste 140 de kilometri de cale de rulare simplă. Costul pe kilometru a ajuns şi chiar a depăşit 1 milion de euro pe kilometru şi a inclus şi reabilitarea străzilor respective, valoarea totală ajungând la aproximativ 75 de milioane de euro. Problema cea mare a fost că, în ciuda soluţiei tehnice schimbate, tramvaiele au rămas aceleaşi, astfel că ieşenii nu se simt cu totul mulţumiţi de investiţie.
"La început, când s-au dat în folosinţă primii kilometri reabilitaţi, parcă era mai silenţios, dar asta pentru că fuseseră puse nişte tramvaie mai noi. Ulterior, însă, şi acelea s-au învechit. Avantaje nu prea se văd, în afară de modernizarea căii de rulare, spun aceştia.
În altă ordine de idei, în condiţiile în care tramvaiul este folosit cu precădere de pensionari şi de copiii care merg la şcoală, ne întrebăm care ar mai fi rostul unei asemenea investiţii. Viceprimarul Cosmin Andrei crede însă că s-ar justifica deoarece modernizarea ar însemna şi atractivitate, însă în condiţiile în care în Zona Industrială, cea pentru care de altfel s-a dat în folosinţă transportul cu tramvaiul, nu prea mai funcţionează "mari industrii", transportul reabilitat s-ar adresa strict celor care au drumuri mai scurte de parcurs.
Întrebarea pe care o adresăm cititorilor: merită investiţia?
INFO Plus: În 1991 s-au încheiat lucrările pe tronsonul Calea Naţională, cu o cale de rulare de 11,6 kilometri, iar trei luni mai târziu, în septembrie, s-a inaugurat primul tramvai la Botoşani, pe traseul 101 Mobilă- Luceafărul. În noiembrie 1993, are loc inaugurarea traseului 102 Mobilă- Primăverii, pe 4,2 kilometri.