40% dintre companiile din România spun că au în plan pentru acest an implementarea de sisteme care permit munca de la distanță sau de acasă. O treime dintre respondenții uni sondaj afirmă că au deja experiență cu astfel de sisteme.
Totuși, cea mai mare parte a respondenților (41%) spun că sub 10% din personal poate beneficia de munca de la distanță, iar alți 20% declară că procentul urcă până la 20%.
Cele mai potrivite funcții pentru munca de la distanță, în opinia angajatorilor, sunt cele din IT&C, financiar & contabilitate, marketing și agenți de vânzări. La polul opus, funcțiile care nu pot beneficia de un program de muncă remote sunt cele din producție, management sau din zona tehnică.
Angajatorii recunosc beneficiile acestui tip de muncă de la distanță. Astfel, jumătate dintre respondenți admit că existența sistemelor care permit lucrul de acasă sau de la distanță crește șansele de ocupare a pozițiilor, iar 45% spun că munca de acasă sau de la distanță este un instrument de fidelizare a angajaților. De asemenea, aproape 45% dintre respondenți consideră că acest sistem este mai degrabă important pentru generațiile tinere, iar patru din zece spun că poate crește incluziunea femeilor pe piața muncii. Alți 27% afirmă că angajații care lucrează de acasă sau de la distanță sunt mai productivi.
Sondajul a fost efectuat în perioada 03 – 18 februarie 2020, pe un eșantion de 242 companii mici, medii și mari din România.