Ofertele pentru Autostrada Moldovei vor fi deschise pe 26 august!

Cele patru oferte depuse la licitația deschisă de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză aparţin unor firme din China şi din Turcia.

Două asocieri de firme turceşti, una de companii chinezeşti şi una combinată, chino-turcă, şi-au anunţat intenţia de a intra la negocieri pentru construirea celor 61 km de autostradă plus 7 km de bretele ale unor noduri rutiere. Proiectul, devenit primul de anvergură care ar urma să fie construit în parteneriat public privat în România, a fost scos la licitaţie la sfârşitul lunii mai, cu o valoare estimată de circa un miliard de euro. Celălalt proiect PPP a fost declarat de interes naţional şi preluat la fonduri bugetare la reuniunea CSAT de săptămâna trecută, scrie ZiuadeIași.ro.

Asocierea chino-turcă înscrisă acum pentru segmentul A8 Leţcani-Paşcani e cea care părea favorită în cursa pentru atribuirea construirii segmentului A1 Comarnic-Braşov, în valoare de 1,36 miliarde de euro. Este vorba de Chi­na Communications Construction Company Ltd - Makyol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. - EGIS Investments Partners II SCA.

Cele două grupuri turceşti, ERG-SSB-PiMakina-Atli şi IC Ictas Sanayi - TIIC - Ictas Turizm Enerji, şi cel chinez, China State Construc­tion Engineering Corporation Ltd. - China Civil Engineering Construc­tion Corporation, sunt ceilalţi trei concurenţi.

Potrivit anunţului de licitaţie, ofertele vor fi deschise pe 26 august, iar negocierea clauzelor contractuale se va desfăşura cu candidaţii care au depus oferte admisibile. „Negocierea se va desfăşura în limba română la sediul autorităţii contractante“, respectiv al Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, se precizează în anunţ.

Practic, investiţia de un miliard de euro va fi suportată din banii asocierii declarate câştigătoare, statul ro­mân având o contribuţie încă neprecizată. După cum am mai relatat, proiectul a început deja cu stabilirea taxei de autostradă: 6,3 euro fără TVA/100 km pentru atutoturisme, 8,8 euro pentru cele mai grele de 3,5 tone şi 12,6 euro pentru autocare şi camioane.

Asocierea de companii care va fi declarată câştigătoare va avea la dispoziţie patru ani pentru realizarea acestui tronson de autostradă, după care o va opera timp de 26 de ani, mai adaugă  ZiuadeIași.ro.

Reamintim că această lucrare putea fi făcută pe bani europeni, dar guvernul a refuzat acest lucru în favoarea unei investiții făcute pe bani publici.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Bolojan este noul președinte al PNL. Iftime intră în conducerea partidului!

Monday, 25 November 2024

Potrivit unor surse politice, liberalii au hotărât, în unanimitate, ca șefia PNL să fie preluată de șeful CJ Bihor, Ilie Bolojan. Potrivit surselor Antena 3 CNN, echipa lui Bolojan...

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Atâta ignoranță și lipsă de empatie rar mi-a fost dat să văd…”

Monday, 25 November 2024

„O altă situație care mă face să mă întreb dacă cei aflați la conducerea județului au avut ochii închiși când au făcut administrație. Chiar nu a văzut nimeni că oa...

FC Botoșani - Poli Iași 1-1. Remiză în derby-ul Moldovei!

Monday, 25 November 2024

Partida a început bine pentru elevii lui Liviu Ciobotariu, iar prima ocazie a avut-o în minutul 7, prin Chică-Roșă. Poli Iași a revenit cu replica, iar în minutul 11 Roman a lovi...