Nu primeşti bon fiscal, mănânci gratis! Reguli de la ANAF pentru baruri, cafenele, fast-food-uri și restaurante!

Nu primeşti bon fiscal, mănânci gratis! Este anunțul surprinzător venit de la ANAF, care face o campanie de informare a cetățenilor și îi îndeamnă să solicite bon fiscal pentru fiecare produs.

Totodată, ANAF explică și situațiile în care clienții pot beneficia de bunurile și serviciile achiziționate, fără plata contravalorii acestora.

Nu primeşti bon fiscal, mănânci gratis!

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat o campanie de informare prin care reamintește clienților din restaurante, baruri, cafenele și fast-food-uri că au dreptul la bon fiscal, iar când nu îl primesc, trebuie să îl ceară neapărat. În anumite situații, clienții au dreptul să beneficieze de serviciul prestat fără a plăti, dacă nu se respectă legea.

 

Concret, la plata în numerar, clienții trebuie să solicite și să primească bonul fiscal, acesta fiind documentul obligatoriu care atestă tranzacția. În situația plăților prin card, clientul are dreptul să solicite emiterea și înmânarea bonului fiscal. La plata cu cardul de credit sau debit, operatorii economici nu au obligația legală de a emite și înmâna bonul fiscal, însă acesta poate fi tipărit și oferit la cererea expresă a clientului, precizează romaniatv.net, potrivit BZI.

În cazul în care comercianții refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal, cu excepția situației defectării aparatelor de marcat electronice fiscale când se emit chitanțe potrivit legii, clientul are dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia, se precizează în campania ANAF de informare privind dreptul la bonul fiscal în domeniul HoReCa.

Pentru a semnala cazurile în care dreptul la bon fiscal nu este respectat, ANAF pune la dispoziție o linie de contact pentru români. Orice situație de acest tip poate fi semnalată la adresa de e-mail de pe site-ul ANAF pentru sesizări, cu transmiterea unei fotografii/scanări lizibile a documentului înmânat pentru plata serviciilor/bunurilor achiziționate, achitate cu numerar, fără emiterea și înmânarea bonului fiscal.

Cei din domeniul HoReCa sunt obligați prin lege să elibereze bon fiscal pentru fiecare serviciu oferit unui client. ANAF a demarat o campanie de informare prin care îi îndeamnă pe cetățeni să solicite bon fiscal. În caz contrar, în anumite situații, clienții pot beneficia de servicii fără a plăti pentru ele.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Avertizare meteo! Cod Galben de ploi pentru județul Botoșani!

astăzi, 10:26

Meteorologii au emis o avertizare Cod Galben de ploi pentru județul Botoșani, astăzi, între orele 12:00 - 21:00. În acest interval vor fi perioade cu instabilitate atmosferică ce ...

APIA Botoșani anunță data limită până la care pot fi semnate carnetele de rentă viageră. Viza are valabilitate anuală!

astăzi, 10:15

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani reamintește că termenul limită până la care rentierii agricoli ori împuternicitul/mandatarul...

Tabăra de pictură religioasă „Un penel pentru credință” ediția a XXIX-a, la Vorona!

astăzi, 09:35

Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Botoșani, în parteneriat...