Noi decizii pentru sprijinirea sinistraţilor şi reabilitarea zonelor afectate de inundaţiile produse la sfârşitul lunii iunie

Comitetul JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă BotoÅŸani s-a întrunit joi în ÅŸedinţă extraordinară, pentru a lua noi decizii în vederea sprijinirii sinistraÅ£ilor ÅŸi reabilitării zonelor afectate de inundaÅ£iile din perioada 22-30 iunie 2010. ÅžedinÅ£a a fost condusă de preÅŸedintele CJSU BotoÅŸani, prefectul Cristian Constantin Roman.

Asigurarea asistenÅ£ei alimentare pentru persoanele sinistrate în urma inundaÅ£iilor din 22 – 30 iunie 2010


Primul punct pe ordinea de zi s-a referit la asigurarea asistenÅ£ei alimentare pentru persoanele sinistrate în urma inundaÅ£iilor din 22 – 30 iunie 2010. Potrivit hotărârii CJSU aprobate astăzi, obligativitatea asigurării produselor alimentare / hrănirii persoanelor afectate de inundaÅ£iile de la sfârÅŸitul lunii iunie revine Comitetului Local pentru SituaÅ£ii de Urgenţă pentru persoanele cu domiciliul pe raza unităţii administrativ teritoriale afectate. Sursele de asigurare a alimentelor sunt: achiziÅ£ii cu fonduri de la bugetul local, AdministraÅ£ia NaÅ£ională a Rezervelor de Stat ÅŸi Probleme Speciale prin Comitetul JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă, donaÅ£ii ÅŸi sponsorizări.

Persoanele sinistrate cu nevoi de asistenţă alimentară se stabilesc nominal prin hotărâre a Consiliului Local, pentru fiecare unitate administrativ–teritorială în baza anchetelor sociale. Calculul necesarului de alimente, norma calorică ÅŸi valoarea financiară a acestora se stabilesc tot prin hotărâre a Consiliului Local, pentru fiecare unitate administrativ–teritorială, în baza următoarelor acte normative:

-H.G.R. nr. 421 din 16.04.2008 privind stabilirea nivelului minim al alocaţiei zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituţiile publice de asistenţă socială;
-O.M.S. nr. 1955 din 18.10.1995 pentru aprobarea normelor de igienă privind unităţile pentru ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor;
-O.M.S.P. nr. 1563 din 12.09.2008 pentru aprobarea listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi.

Potrivit celor declarate de inspectorul ÅŸef al Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de Urgenţă al JudeÅ£ului BotoÅŸani, colonel Radu Anton, se impunea adoptarea unei astfel de hotărâri, având în vedere faptul că nu există nici un act normativ care să reglementeze norma de hrană pentru persoanele sinistrate.

Termenul limită până la care primarii ÅŸi Consiliile Locale ale unităţilor administrativ–teritoriale afectate trebuie să realizeze anchetele sociale, să stabilească lista persoanelor beneficiare ÅŸi să aprobe norma de hrană este de 26 iulie.

După inundaÅ£iile de la sfârÅŸitul lunii iunie, în judeÅ£ul BotoÅŸani au rămas fără acoperiÅŸ deasupra capului 1.082 persoane. Asistenţă alimentară poate fi acordată, în baza anchetei sociale, inclusiv persoanelor care, deÅŸi au rămas cu locuinÅ£a, au pierdut culturile agricole ÅŸi celelalte bunuri materiale.

               
Funcţionarea taberelor de sinistraţi din Dorohoi (Dumbrava Roşie şi Drochia), Hilişeu Horia şi Broscăuţi

Gestionarea activităţilor în taberele de sinistraÅ£i, constituite la nivelul municipiului Dorohoi (Dumbrava RoÅŸie ÅŸi Drochia) ÅŸi comunelor HiliÅŸeu Horia ÅŸi BroscăuÅ£i, revine Comitetelor Locale pentru SituaÅ£ii de Urgenţă cu respectarea OMAI nr. 1494 din 07.11.2006 pentru aprobarea normelor tehnice privind organizarea ÅŸi funcÅ£ionarea taberelor pentru sinistraÅ£i în situaÅ£ii de urgenţă. În acest sens, I.S.U. BotoÅŸani, împreună cu InstituÅ£ia Prefectului - JudeÅ£ul BotoÅŸani va preda locuinÅ£ele modulare, bunurile ÅŸi instalaÅ£iile din taberele de sinistraÅ£i către Comitetele Locale pentru SituaÅ£ii de Urgenţă din Dorohoi, HiliÅŸeu Horia ÅŸi BroscăuÅ£i până pe 28 iulie 2010. După această dată, coordonarea activităţilor administrative în taberele de sinistraÅ£i se va asigura de către Comitetul Local pentru SituaÅ£ii de Urgenţă din fiecare unitate administrativ–teritorială unde sunt organizate acestea. Totodată, s-a aprobat structura cadru a Regulamentului de funcÅ£ionare internă a taberei de sinistraÅ£i, care va fi difuzată primăriilor Dorohoi, HiliÅŸeu Horia ÅŸi BroscăuÅ£i pentru completare ÅŸi aprobare în Comitetele Locale pentru SituaÅ£ii de Urgenţă.

Permanent I.S.U. BotoÅŸani va acorda asistenţă tehnică pentru organizarea activităţilor în taberele de sinistraÅ£i ÅŸi funcÅ£ionarea acestora. Taberele de sinistraÅ£i de la Dorohoi adăpostesc 290 de persoane (Dumbrava RoÅŸie – 157 adulÅ£i ÅŸi 87 copii – 80 module; Drochia - 26 adulÅ£i ÅŸi 20 copii – 15 module), de la BroscăuÅ£i 24 persoane (17 adulÅ£i ÅŸi 7 copii) ÅŸi de la HiliÅŸeu Horia 45 persoane (18 adulÅ£i ÅŸi 27 copii).


Măsuri de coordonare a activităţilor de reabilitare în comuna HiliÅŸeu Horia

"Având în vedere disfuncÅ£ionalităţile constatate în organizarea ÅŸi desfăşurarea activităţilor de recuperare, reabilitare ÅŸi restaurare a zonelor afectate în comuna HiliÅŸeu Horia am luat decizia, în conformitate cu legislaÅ£ia în vigoare, înfiinţării unei grupe operative care să intensifice acÅ£iunile de sprijinire a populaÅ£iei. Este o mână de ajutor întinsă comunităţii, a precizat prefectul Cristian Constantin Roman, preÅŸedintele CJSU BotoÅŸani. Grupa operativă este constituită din reprezentanÅ£i ai InstituÅ£iei Prefectului – JudeÅ£ul BotoÅŸani, Consiliului JudeÅ£ean BotoÅŸani, Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de Urgenţă al JudeÅ£ului BotoÅŸani, Inspectoratului de PoliÅ£ie JudeÅ£ean BotoÅŸani, Inspectoratului de Jandarmi JudeÅ£ean BotoÅŸani, DirecÅ£iei de Sănătate Publică BotoÅŸani ÅŸi DirecÅ£iei Sanitară Veterinară ÅŸi pentru SiguranÅ£a Alimentelor BotoÅŸani. Persoana împuternicită de Comitetul JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă BotoÅŸani să îndeplinească atribuÅ£iile ÅŸefului grupei operative este  Åžalgău AniÅ£ei David, director în cadrul Prefecturii BotoÅŸani.

Grupa operativă pentru coordonarea activităţilor de recuperare ÅŸi reabilitare a zonelor afectate de inundaÅ£iile din luna iunie 2010 pe teritoriul comunei HiliÅŸeu Horia îndeplineÅŸte următoarele atribuÅ£iuni:

a)coordonează activitatea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă pentru desfăşurarea acţiunilor de reabilitare a zonelor afectate, urmărind:
-asigurarea condiÅ£iilor de cazare a persoanelor a căror locuinÅ£e au fost distruse sau sunt în pericol de prăbuÅŸire;
-modul cum sunt soluţionate solicitările cetăţenilor de către Primărie, Consiliul Local şi Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă;
-efectuarea evaluărilor de către comisiile locale şi cele judeţene a distrugerilor din zonă;
-îndeplinirea ÅŸi respectarea reglementărilor în vigoare precum ÅŸi a hotărârilor Comitetului JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă, ordinelor prefectului pentru limitarea ÅŸi înlăturarea efectelor distructive produse de inundaÅ£ii;
-analizarea şi luarea deciziilor de reabilitare a zonelor afectate de către Consiliul Local şi Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă;
-organizarea şi funcţionarea taberelor de sinistraţi;
-organizarea ÅŸi realizarea măsurilor igienico-sanitare ÅŸi epidemiologice la nivelul unităţii administrativ – teritoriale;
-asigurarea apei potabile pentru consumul populaţiei şi animalelor precum şi a apei menajere;
-organizarea primirii ÅŸi distribuirii ajutoarelor pentru populaÅ£ia afectată    (alimente, medicamente, îmbrăcăminte, materiale de construcÅ£ii etc.);
-activitatea Consiliului Local ÅŸi a Primăriei pentru stabilirea ÅŸi obÅ£inerea   avizelor/ autorizaÅ£iilor necesare  reconstrucÅ£iei caselor distruse;
-asigurarea măsurilor de ordine şi siguranţă publică adaptate la specificul situaţiei.

b)coordonează activităţile tuturor forÅ£elor locale precum ÅŸi a celor primite în sprijin pentru înlăturarea efectelor distructive produse de inundaÅ£ii;

c)informează periodic asupra acţiunilor desfăşurate, priorităţile pentru perioada următoare precum şi nevoile de sprijin din partea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă;
d)Înaintează Comitetului JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă BotoÅŸani raport pentru încetarea activităţii.
În comuna HiliÅŸeu Horia, inundaÅ£iile de la sfârÅŸitul lunii iunie a lăsat fără case 147 de persoane. Potrivit evaluărilor au fost afectate 115 locuinÅ£e. 47 dintre acestea au suferit avarii uÅŸoare, 8 s-au prăbuÅŸit, iar 60 sunt în pericol de prăbuÅŸire.


Măsuri de coordonare a activităţilor de reabilitare în municipiul Dorohoi

Având în vedere amploarea efectelor distructive în municipiul Dorohoi, pentru continuarea activităţilor de recuperare ÅŸi reabilitare a zonelor afectate, s-a aprobat prin ÅŸedinţă de CJSU completarea grupei operative stabilită prin ordin al ministrului administraÅ£iei ÅŸi internelor cu reprezentanÅ£i ai InstituÅ£iei Prefectului – JudeÅ£ul BotoÅŸani, Consiliului JudeÅ£ean BotoÅŸani, Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de Urgenţă al JudeÅ£ului BotoÅŸani, Inspectoratului de PoliÅ£ie JudeÅ£ean BotoÅŸani,  Inspectoratului de Jandarmi JudeÅ£ean BotoÅŸani, DirecÅ£iei de Sănătate Publică BotoÅŸani ÅŸi DirecÅ£iei Sanitară Veterinară ÅŸi pentru SiguranÅ£a Alimentelor BotoÅŸani.

Analiza cererilor înaintate de localităţi pentru alimente necesare populaÅ£iei sinistrate ÅŸi produse pentru efectuarea lucrărilor de recuperare/reabilitare în zonele afectate.

Tot în cadrul ÅŸedinÅ£ei de astăzi s-a aprobat distribuirea altor 4 locuinÅ£e modulare sinistraÅ£ilor din municipiul Dorohoi ÅŸi comuna HiliÅŸeu Horia,  a  44  paturi, 44 pături, 44 saltele, 44 cearÅŸafuri, 44 feÅ£e de pernă, 5 frigidere,  100 pungi detergent, 1100 conserve carne, 1150 conserve pateu, 80 kg făină porumb ÅŸi 1000 litri apă minerală cetăţenilor din HiliÅŸeu Horia, afectaÅ£i de inundaÅ£ii, 4.750 kg cereale sinistraÅ£ilor din HudeÅŸti ÅŸi 1000 l apă celor din IbăneÅŸti.

Totodată, CJSU BotoÅŸani a aprobat distribuirea a 1300 de litri motorină Primăriei Flămânzi ÅŸi instituÅ£iilor implicate în înlăturarea efectelor inundaÅ£iilor. Combustibilul este acordat de la rezervele statului pentru alimentarea utilajelor ÅŸi a motopompelor folosite la înlăturarea efectelor inundaÅ£iilor.

La finalul ÅŸedinÅ£ei s-a analizat solicitarea Primăriei Municipiului Dorohoi privind reverificarea unor imobile afectate de inundaÅ£iile produse în perioada 28 – 29 iunie. Această sarcină a fost trasată DirecÅ£iei JudeÅ£ene de Control în ConstrucÅ£ii BotoÅŸani. Prin ordin al prefectului judeÅ£ului BotoÅŸani, comisiile de evaluare a pagubelor inundaÅ£iilor se vor deplasa în localităţile HudeÅŸti, Manoleasa, ConceÅŸti ÅŸi RădăuÅ£i Prut, pentru a stabili valoarea distrugerilor înregistrate în urma fenomenelor meteorologice periculoase (ploi ÅŸi vânt puternic) din 20 iulie 2010. Vă reamintim că cinci locuinÅ£e ÅŸi un lăcaÅŸ de cult din patru comune, potrivit rapoartelor informative transmise de autorităţile locale Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului JudeÅ£ean pentru SituaÅ£ii de Urgenţă BotoÅŸani, au fost afectate din cauza ploilor ÅŸi a vântului puternic.


COMPARTIMENTUL INFORMARE ÅžI RELAÅ¢II PUBLICE AL CJSU BOTOSANI


 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

FC Botoșani - Csikszereda 3-1: Trei goluri marcate în 9 minute! Final incredibil!

Saturday, 23 August 2025

FC BotoÈ™ani s-a impus en fanfare contra celor de la Csikszereda, scor 3-1. Papa, Mitrov È™i BodiÈ™teanu au punctat pentru moldoveni, care urcă, cel puÈ›in temporar, pe loc de play-off, în...

Românii din străinătate vor plăti din nou niște TAXE care au fost eliminate în urmă cu opt ani!

Saturday, 23 August 2025

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) vrea să reintroducă o serie de taxe pentru românii care locuiesc în diaspora È™i au nevoie de servicii consulare. ReprezentanÈ›ii ministerului spun cÄ...

Complicitate între șefii de ocoale silvice și hoții de lemne. Diana Buzoianu le pune gând rău!

Saturday, 23 August 2025

Fenomenul tăierilor ilegale de arbori din România e un subiect aprins pe agenda publică, în ultimele decenii. Ca dimensiune concretă, investigaÅ£iile mai multor organizaÈ›ii au estimat ...