Consumul de whisky a crescut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, la un volum de 2.683.000 litri, în timp ce piaţa de single malt, consumul a crescut cu 13%, reprezentând o cotă de 2% din consumul total de whisky, arată datele furnizate de Audit Retail Nielsen.
Potrivit sursei citate, Alexandrion Group a lansat în 2017 proiectul Single Malt Society, prima comunitătate dedicată iubitorilor de whisky single malt.
Comunitatea numără în prezent peste 3000 abonaţi în mediul online (site-ul sinlgemaltsociety.ro şi social media), iar în mediul offline, la nivel national, aceasta activează prin degustări, worskhop-uri, dezbateri (peste 25 de evenimente doar în 2019), în oraşe precum Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Craiova.
Conform ipotezelor emise de principalii jucători din industria băuturilor spirtoase din ţara noastră, anul 2020 va înregistra creşteri substanţiale pe toate categoriile şi va aduce îmbunătăţiri profilului consumatorului român.