Cum potrivit legilor in vigoare nu exista nicio prevedere conform careia alesii locali care au primit decizii definitive sunt obligati sa renunte la functiile publice, singura modalitate de sanctiune este la urna de vot. Pentru ca alegatorii din diferite colturi ale tarii sa poata opta in cunostinta de cauza, ARC va prezinta lista primarilor si viceprimarilor deconspirati de CNSAS in perioada 2008 – 2010 precum si stadiul verificarii candidatilor la primarie.
2008 - Legea a fost schimbata inainte de alegeri
Anul 2008 a fost dificil pentru CNSAS din doua puncte de vedere. In primul rand, a fost an electoral, cu alegeri locale si generale si a fost in acelasi timp momentul in care legea de functionare a institutiei a fost atacata la Curtea Constitutionala de catre parlamentarul Dan Voiculescu. Acest demers a rezultat in emiterea Ordonantei de Urgenta nr. 24/2008, schimbarea majora fiind aceea ca CNSAS nu mai putea emite verdicte, ci doar constatari, ce urmau a fi trimise instantelor de judecata. De asemenea, sintagma
politie politicaa fost eliminata din normele legale, scrie romaniacurata.ro.
Pe lista prezentata de ARC se afla si doi botosaneni:
•Primarul botosanean al comunei Mileanca, Ioan Ursachi, a pierdut in prima instanta procesul cu CNSAS, fiind constatata calitatea sa de colaborator al Securităţii. Nu exista mentiunea recursului la ICCJ. (n.r.: in luna iulie a acestui an, primarul comunei Mileanca a fost suspendat din functia de vicepresedinte PDL, luandu-se in calcul si excluderea sa din partid)
•Florin Simion Egner - a candidat la functia de primar al Municipiului Botosani in 2008. In prezent este consilier local in Botosani, din partea PNGCD. Acesta a castigat procesul cu CNSAS in prima instanta, dar a pierdut la ICCJ, care a confirmat statutul sau de colaborator.
Legea 393/2004 privind Statutul aleşilor locali nu prevede obligativitatea demiterii printre criteriile de incheiere a mandatului primarului sau viceprimarului. Prevederi de acest fel nu se regasesc nici in Legea 215/2001, a administratiei publice locale. Cu alte cuvinte, sanctiunea data de CNSAS, respectiv instanta de judecata, este una mai mult morala, iar in practica, singura modalitate de sanctionare a alesilor locali desconspirati este refuzul cetatenilor de a-i mai vota in cazul in care respectivii decid ca ar mai dori un mandat.
Citeste materialul complet pe romaniacurata.ro