Firmele care au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență (COVID-19) vor putea solicita eșalonarea plății acestor sume pe o perioadă de până 12 luni, fără garanții și cu un calendar de rambursare propriu, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Finanțelor Publice (MFP).
Potrivit acestuia, ar fi fost elaborat un proiect de ordonanță de urgență în acest sens.
Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.
Eșalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanții.
Cererile vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, iar firma nu trebuie să fie în insolvenţă.
În cazul companiilor care în urma unui control fiscal vor avea sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eşalonare și în același timp vor trebui să achite la zi toate taxele şi impozitele care se vor naşte după primirea eşalonării.