Final de proiect la Dorohoi, cu scoli din Romania, Turcia si Bulgaria
Stiri Botosani Thursday, 26 May 2011 Actualitate
In perioada 16-21 mai 2011, Şcoala Nr. 8 "Mihail Kogălniceanu" Dorohoi a fost gazda reuniunii finale în cadrul proiectului multilateral Comenius "Roads to the Roots". Şcolile partenere au fost:
- ROMANIA - Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 8 "Mihail Kogălniceanu", (şcoală coordonatoare),
Şcoala cu clasele I-VIII Hilişeu-Horia, comuna Hilişeu Horia
- TURCIA - Iskenderun Dr. Gani Bahadirli 75. Anniversary kindergarten
- BULGARIA - IOU "SV.Kliment Ohridski" - Sandanski.
Pe parcursul celor doi ani de proiect au fost realizate diferite produse finale:
- un prim DVD cu prezentările şcolilor partenere, pornindu-se de la harta Europei, harta ţării, poziţionarea pe hartă a localităţii de care aparţine şcoala, prezentarea şcolii, informaţii cu privire la sistemul educaţional (structură, organizarea procesului de învăţământ, pregătirea iniţială a profesorilor, structura anului şcolar, metode de evaluare, religie, procentajul minorităţilor), specificul şcolii şi modul în care sunt organizate activităţile, alternative educaţionale, resurse umane şi materiale, activităţi curriculare (filmuleţe de 20-30 de minute care să reprezinte minim două activităţi diferite din procesul de predare-învăţare), activităţi extracurriculare.
- un al doilea DVD ("Poveşti de viaţă spuse de bătrâni la gura sobei"), ce s-a vrut a fi o culegere de povestiri adevărate spuse de bătrâni din comunităţile şcolilor partenere despre viaţa de odinioară, despre muncile prestate de bărbaţi şi îndeletnicirile femeilor, despre modul de a-şi petrece timpul liber sau cum era organizată familia, punându-se accent pe valorile cele mai importante: tradiţii, cântece, dansuri, obiceiuri.
- un minidicţionar de termeni tradiţionali. Acesta este împărţit în 5 capitole (I. Costume tradiţionale, II. Unelte, III. Îndeletniciri, IV. Sărbători tradiţionale, V. Reţete culinare) şi însumează 60 de cuvinte, având pentru fiecare o imagine reprezentativă, definiţie în limba engleză – limba de desfăşurare a proiectului, şi definiţiile traduse în limbile materne (română, turcă, bulgară).
- site-ului proiectului www.roadstotheroots.wordpress.com
- expoziţia de obiecte tradiţionale ce s-a organizat în Turcia la Iskenderun. Pentru confecţionarea obiectelor tradiţionale (măşti, piese ale costumelor tradiţionale, broderii, împletituri, podoabe, etc.) s-au organizat ateliere de lucru, sub denumirea HANDY HANDS (Mâini Îndemânatice), prilej cu care elevii au realizat aceste obiecte sub îndrumarea profesorilor de specialitate, dar ajutaţi şi de bunici.
- un DVD (Old Flavours) ce conţine filmuleţe cu copiii preparând mâncăruri tradiţionale, supravegheaţi de persoane experimentate. Filmele au subtitrare în limba engleză pentru a le face accesibile tuturor celor ce vor să vizioneze materialul
- o carte de bucate ce cuprinde reţete tradiţionale şi este structurată pe capitole (I. Supe, II. Fel principal, III. Garnituri şi Salate, IV. Dulciuri/ Deserturi, V. Băuturi). Fiecare şcoală parteneră a prezentat reţetele a câte 2 mâncăruri, pornind cu ingredientele, mod de preparare şi terminând cu modul de servire.
"Sperăm că această reuniune să nu fie chiar finală, deoarece instituţia noastră a aplicat pentru un alt proiect Comenius, având aceiaşi parteneri sub coordonarea unei şcoli din Polonia", transmit reprezentantii Scolii 8 din Dorohoi.
- ROMANIA - Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 8 "Mihail Kogălniceanu", (şcoală coordonatoare),
Şcoala cu clasele I-VIII Hilişeu-Horia, comuna Hilişeu Horia
- TURCIA - Iskenderun Dr. Gani Bahadirli 75. Anniversary kindergarten
- BULGARIA - IOU "SV.Kliment Ohridski" - Sandanski.
Pe parcursul celor doi ani de proiect au fost realizate diferite produse finale:
- un prim DVD cu prezentările şcolilor partenere, pornindu-se de la harta Europei, harta ţării, poziţionarea pe hartă a localităţii de care aparţine şcoala, prezentarea şcolii, informaţii cu privire la sistemul educaţional (structură, organizarea procesului de învăţământ, pregătirea iniţială a profesorilor, structura anului şcolar, metode de evaluare, religie, procentajul minorităţilor), specificul şcolii şi modul în care sunt organizate activităţile, alternative educaţionale, resurse umane şi materiale, activităţi curriculare (filmuleţe de 20-30 de minute care să reprezinte minim două activităţi diferite din procesul de predare-învăţare), activităţi extracurriculare.
- un al doilea DVD ("Poveşti de viaţă spuse de bătrâni la gura sobei"), ce s-a vrut a fi o culegere de povestiri adevărate spuse de bătrâni din comunităţile şcolilor partenere despre viaţa de odinioară, despre muncile prestate de bărbaţi şi îndeletnicirile femeilor, despre modul de a-şi petrece timpul liber sau cum era organizată familia, punându-se accent pe valorile cele mai importante: tradiţii, cântece, dansuri, obiceiuri.
- un minidicţionar de termeni tradiţionali. Acesta este împărţit în 5 capitole (I. Costume tradiţionale, II. Unelte, III. Îndeletniciri, IV. Sărbători tradiţionale, V. Reţete culinare) şi însumează 60 de cuvinte, având pentru fiecare o imagine reprezentativă, definiţie în limba engleză – limba de desfăşurare a proiectului, şi definiţiile traduse în limbile materne (română, turcă, bulgară).
- site-ului proiectului www.roadstotheroots.wordpress.com
- expoziţia de obiecte tradiţionale ce s-a organizat în Turcia la Iskenderun. Pentru confecţionarea obiectelor tradiţionale (măşti, piese ale costumelor tradiţionale, broderii, împletituri, podoabe, etc.) s-au organizat ateliere de lucru, sub denumirea HANDY HANDS (Mâini Îndemânatice), prilej cu care elevii au realizat aceste obiecte sub îndrumarea profesorilor de specialitate, dar ajutaţi şi de bunici.
- un DVD (Old Flavours) ce conţine filmuleţe cu copiii preparând mâncăruri tradiţionale, supravegheaţi de persoane experimentate. Filmele au subtitrare în limba engleză pentru a le face accesibile tuturor celor ce vor să vizioneze materialul
- o carte de bucate ce cuprinde reţete tradiţionale şi este structurată pe capitole (I. Supe, II. Fel principal, III. Garnituri şi Salate, IV. Dulciuri/ Deserturi, V. Băuturi). Fiecare şcoală parteneră a prezentat reţetele a câte 2 mâncăruri, pornind cu ingredientele, mod de preparare şi terminând cu modul de servire.
"Sperăm că această reuniune să nu fie chiar finală, deoarece instituţia noastră a aplicat pentru un alt proiect Comenius, având aceiaşi parteneri sub coordonarea unei şcoli din Polonia", transmit reprezentantii Scolii 8 din Dorohoi.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Bărbat dat dispărut dintr-un centru de îngrijire, depistat de jandarmii botoșăneni! (Foto)
astăzi, 16:55
În această după-amiază, în jurul orei 14.00, în timp ce patrula în zona Autogării Dorohoi, un echipaj de jandarmerie a fost sesizat de o persoană cu privire la faptul că ...
Prefectul Dan Nechifor la o conferință pe tema dialogului social în sistemul medical: „Este o responsabilitate comună” (Foto)
astăzi, 15:40
Prefectul Dan Nechifor a fost, astăzi, prezent la conferința organizată de Sindicatul „Solidaritatea Sanitară”, dedicată consolidării dialogului social și creșterii impactului aces...
Rusia și Ucraina au început la Istanbul primele negocieri directe de după primăvara lui 2022!
astăzi, 15:18
Negocieri directe între Rusia şi Ucraina au început, vineri, la Istanbul, fiind o premieră de la primele săptămâni de după lansarea invaziei ruse a Ucrainei în 2022, anun�...