Două treimi din şoselele României sunt stricate sau expirate şi intră în reparaţii. De ce se strică drumurile după doi ani?

Două treimi din şoselele României sunt stricate sau expirate şi intră în reparaţii. De ce se strică drumurile după doi ani?

   economica.net

10.000 de kilometri de drumuri naţionale şi autostrăzi necesită reparaţii în acest an, suma alocată de CNADNR fiind de 64 de milioane de lei. Majoritatea acestor drumuri sunt ieşite din perioada de garanţie oferită de constructor şi cerută chiar de CNADNR sau, pur şi simplu, au durata de viaţă expirată. Deşi drumurile României se strică extrem de repede, in doar 2-3 ani, CNADNR rămâne blocată în paradigma impunerii de soluţii ieftine şi mai proaste calitativ pentru asfalt, mereu pe criteriul preţului cel mai mic.

Din reţeaua naţională de drumuri şi autostrăzi de 16.360,38 de kilometri, drumurile ce necesită reparaţii în acest an însumează 10.422 de kilometri, potrivit informaţiilor oferite de Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru ECONOMICA.NET. Acestea însumează o suprafaţă desfăşurată de reparaţii de 838.330 de metri pătraţi pentru care s-au alocat 64.305.276 de lei, cu TVA, corespunzător unui cost pe metrul pătrat de aproape 80 de lei.

"Reparaţiile se vor realiza în regie proprie şi cu terţi. Menţionăm că pentru lucrările privind înreţinerea de vară, se vor desfăşura proceduri de achiziţii publice(licitaţii publice deschise), care vor stabili agenţii economici desemnaţi", arată reprezentanţii CNADNR.

De asemenea, Compania de Autostrăzi a prezentat şi situaţia drumurilor din administrarea sa care au durata de viaţă expirată.

Astfel, din cei 16.360 de kilometri de drumuri, doar 5.938 de kilometri mai sunt în garanţie, adică se repară de către constructorul lor, conform contractului încheiat cu CNADNR. Pentru restul, Compania trebuie să plătească reparaţiile.
Practic, cea mai mare parte din reţeaua naţională de drumuri este într-o stare proastă sau are durata de viaţă expirată, ceea ce înseamnă cheltuieli masive pentru reparaţii şi întreţinere. Până acum, confruntate mereu cu problema lipsei de fonduri, autorităţile din domeniu, CNADNR şi Ministerul Transporturilor au ales soluţii în general ieftine, de moment, care fac ca reparaţia drumurilor să coste mai puţin.

Citeste mai departe, pe Economica.net

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Leo Grozavu, după 1-1 cu CFR Cluj: ”Nu aș vrea să fiu arogant, dar am fost mai buni!”

astăzi, 21:37

Meriton Kirenica a deschis scorul pentru ardeleni rapid (minutul 10), însă moldovenii au avut forța să egaleze pe final prin Enzo Lopez (minutul 85). ”Cred că puteam să obținem ma...

FC Botoșani - CFR Cluj 1-1. Cu Leo Grozavu pe bancă, botoșănenii scot un punct și impresionează în jocul cu „feroviarii”!

astăzi, 20:10

FC Botoșani a „smuls” un punct pe final, punându-i o nouă piedică CFR-ului, 1-1. „Feroviarii” n-au excelat în Moldova și irosesc puncte importante în lupt...

O nouă căsuță ridicată de o asociație din Botoșani oferă noi speranțe pentru persoanele aflate în dificultate!

astăzi, 17:50

După o săptămână de muncă dedicată amplasării acestei casute, în săptămâna următoare va fi amenajat interiorul, astfel încât să poată fi oferit un cămin pent...