Două treimi din şoselele României sunt stricate sau expirate şi intră în reparaţii. De ce se strică drumurile după doi ani?

Două treimi din şoselele României sunt stricate sau expirate şi intră în reparaţii. De ce se strică drumurile după doi ani?

   economica.net

10.000 de kilometri de drumuri naţionale şi autostrăzi necesită reparaţii în acest an, suma alocată de CNADNR fiind de 64 de milioane de lei. Majoritatea acestor drumuri sunt ieşite din perioada de garanţie oferită de constructor şi cerută chiar de CNADNR sau, pur şi simplu, au durata de viaţă expirată. Deşi drumurile României se strică extrem de repede, in doar 2-3 ani, CNADNR rămâne blocată în paradigma impunerii de soluţii ieftine şi mai proaste calitativ pentru asfalt, mereu pe criteriul preţului cel mai mic.

Din reţeaua naţională de drumuri şi autostrăzi de 16.360,38 de kilometri, drumurile ce necesită reparaţii în acest an însumează 10.422 de kilometri, potrivit informaţiilor oferite de Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru ECONOMICA.NET. Acestea însumează o suprafaţă desfăşurată de reparaţii de 838.330 de metri pătraţi pentru care s-au alocat 64.305.276 de lei, cu TVA, corespunzător unui cost pe metrul pătrat de aproape 80 de lei.

"Reparaţiile se vor realiza în regie proprie şi cu terţi. Menţionăm că pentru lucrările privind înreţinerea de vară, se vor desfăşura proceduri de achiziţii publice(licitaţii publice deschise), care vor stabili agenţii economici desemnaţi", arată reprezentanţii CNADNR.

De asemenea, Compania de Autostrăzi a prezentat şi situaţia drumurilor din administrarea sa care au durata de viaţă expirată.

Astfel, din cei 16.360 de kilometri de drumuri, doar 5.938 de kilometri mai sunt în garanţie, adică se repară de către constructorul lor, conform contractului încheiat cu CNADNR. Pentru restul, Compania trebuie să plătească reparaţiile.
Practic, cea mai mare parte din reţeaua naţională de drumuri este într-o stare proastă sau are durata de viaţă expirată, ceea ce înseamnă cheltuieli masive pentru reparaţii şi întreţinere. Până acum, confruntate mereu cu problema lipsei de fonduri, autorităţile din domeniu, CNADNR şi Ministerul Transporturilor au ales soluţii în general ieftine, de moment, care fac ca reparaţia drumurilor să coste mai puţin.

Citeste mai departe, pe Economica.net

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Un colegiu de renume și o școală rurală din Botoșani, decorate de Klaus Iohannis de Ziua Educaţiei!

astăzi, 13:05

”Onorăm rolul esenţial al tuturor celor care sunt parte a procesului de învăţământ în ghidarea tinerilor noştri pe calea cunoaşterii şi a asumării valorilor pe care se...

Carmen, o mamă văduvă din Botoșani, are nevoie urgent de ajutor după operație! (Foto)

astăzi, 12:41

”O poate aduce cineva cu mașina de la spitalul din Iași sau o poate ajuta cineva cu bani pentru a căuta o mașină care să o aducă acasă?”, este mesajul transmis public de către pre...

Diplomă de Vrednicie pentru botoșăneanul care salvează inimi: ”Este o onoare care ne amintește de misiunea noastră profundă” (Foto)

astăzi, 10:48

Vlad Plăcintă a primit, din partea Înalt Prea Sfinției Sale Teofan, Mitropolit al Moldovei și Bucovinei, Diploma de Vrednicie pentru întreaga activitate desfășurată în cadrul ...