De ce renunţă Kaufland la sute de oameni

Reţeaua de hipermarketuri renunţă, de azi, la merchandiserii furnizorilor de produse proaspete. Compania a explicat pentru MONEY.ro care este motivul acestei decizii, o hotărâre care ar putea trimite în şomaj sute de salariaţi ai furnizorilor.

Money.ro a publicat în ediţia de vineri, 14 octombrie, un articol potrivit căruia Kaufland va renunţa la merchandiserii furnizorilor începând de astăzi. Decizia i-a nemulţumit pe aceştia din urmă, care au aflat de măsură mult prea târziu, cu două zile lucrătoare înaintea termenului limită, potrivit unor surse.

Azi, Kaufland a venit cu precizări referitoare la situaţia merchandiserilor, angajaţi plătiţi de furnizorii retailerilor.

"Odată cu deschiderea centrului logistic de la Ploieşti acum 6 ani, Kaufland a făcut primul pas în internalizarea operaţională a fluxului de marfă. În urma unor investiţii masive în technologie în anul 2010, am demarat la nivel naţional un proiect ce presupune automatizarea procesului de emiterea a comenzilor. Până la sfârşitul anului 2011, comenzile filialelor către centrul nostru logistic vor fi efectuate automat pentru un număr semnificativ de articole din sortimentul nostru (peste 80%). Dorim să menţionăm expres faptul că trimiterea merchandiser-ilor în magazinele Kaufland a fost decizia opţională şi unilaterală a furnizorilor cu care compania noastră colaborează şi că aceştia nu au fost solicitaţi în mod explicit de Kaufland", au explicat pentru MONEY.ro oficialii retailerului.

În ceea ce priveşte momentul în care furnizorii au aflat că trebuie să îşi retragă oamenii din magazine, reprezentanţii Kaufland susţin că "toţi furnizorii au fost înştiinţaţi de acest proiect al nostru la discuţiile din ultimul timp şi cu o lună şi jumătate înainte de luarea acestei decizii la nivelul companiei".

Totodată, în legătură cu posibilele concedieri colective pe care unii furnizori ai Kaufland ar trebui să îl facă, retailerul apreciază că în această situaţie ar putea ajunge foarte puţine companii.

"Dorim să menţionăm faptul că doar foarte puţini furnizori mari au personal exclusiv destinat unui client. Majoritatea angajaţilor care prestează activitate de service (merchandiser) îşi desfăşoară doar o parte din activitate (între anumite ore şi doar în unele zile) la un anumit client. Prin urmare, această fragmentare a activităţii nu ne permite optimizarea proceselor şi a fluxului de marfă pentru a oferi clienţilor Kaufland în continuare preţuri avantajoase şi cel mai bun raport calitate-preţ", mai spun oficialii retailerului pentru money.ro.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Un botoșănean de 74 de ani ajunge în instanță: Este judecat pentru tentativă de omor!

Saturday, 7 June 2025

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoşani a dispus trimiterea în judecată în stare de libertate a lui F.G., în vârstă de 74 de ani, din comuna Lunca, județul Botoșa...

CampioMATE și-a desemnat campionii din Arenă, cine sub botoșănenii câștigători!

Saturday, 7 June 2025

S-a tras cortina peste cea mai intensă ediție CampioMATE de până acum! Ediția 2025 a campionatului național de matematică pe echipe - program organizat de Asociația Visuri Îndrăzne...

Roi de albine capturat de un jandarm, SFAT pentru botoșănenii care se confruntă cu astfel de situații! (Foto, Video)

Saturday, 7 June 2025

Pentru a doua dată în această săptămână, plutonierul adjutant șef Ovidiu Parasca din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani a intervenit, în urma unui apel 112,...