De ce renunţă Kaufland la sute de oameni

Reţeaua de hipermarketuri renunţă, de azi, la merchandiserii furnizorilor de produse proaspete. Compania a explicat pentru MONEY.ro care este motivul acestei decizii, o hotărâre care ar putea trimite în şomaj sute de salariaţi ai furnizorilor.

Money.ro a publicat în ediţia de vineri, 14 octombrie, un articol potrivit căruia Kaufland va renunţa la merchandiserii furnizorilor începând de astăzi. Decizia i-a nemulţumit pe aceştia din urmă, care au aflat de măsură mult prea târziu, cu două zile lucrătoare înaintea termenului limită, potrivit unor surse.

Azi, Kaufland a venit cu precizări referitoare la situaţia merchandiserilor, angajaţi plătiţi de furnizorii retailerilor.

"Odată cu deschiderea centrului logistic de la Ploieşti acum 6 ani, Kaufland a făcut primul pas în internalizarea operaţională a fluxului de marfă. În urma unor investiţii masive în technologie în anul 2010, am demarat la nivel naţional un proiect ce presupune automatizarea procesului de emiterea a comenzilor. Până la sfârşitul anului 2011, comenzile filialelor către centrul nostru logistic vor fi efectuate automat pentru un număr semnificativ de articole din sortimentul nostru (peste 80%). Dorim să menţionăm expres faptul că trimiterea merchandiser-ilor în magazinele Kaufland a fost decizia opţională şi unilaterală a furnizorilor cu care compania noastră colaborează şi că aceştia nu au fost solicitaţi în mod explicit de Kaufland", au explicat pentru MONEY.ro oficialii retailerului.

În ceea ce priveşte momentul în care furnizorii au aflat că trebuie să îşi retragă oamenii din magazine, reprezentanţii Kaufland susţin că "toţi furnizorii au fost înştiinţaţi de acest proiect al nostru la discuţiile din ultimul timp şi cu o lună şi jumătate înainte de luarea acestei decizii la nivelul companiei".

Totodată, în legătură cu posibilele concedieri colective pe care unii furnizori ai Kaufland ar trebui să îl facă, retailerul apreciază că în această situaţie ar putea ajunge foarte puţine companii.

"Dorim să menţionăm faptul că doar foarte puţini furnizori mari au personal exclusiv destinat unui client. Majoritatea angajaţilor care prestează activitate de service (merchandiser) îşi desfăşoară doar o parte din activitate (între anumite ore şi doar în unele zile) la un anumit client. Prin urmare, această fragmentare a activităţii nu ne permite optimizarea proceselor şi a fluxului de marfă pentru a oferi clienţilor Kaufland în continuare preţuri avantajoase şi cel mai bun raport calitate-preţ", mai spun oficialii retailerului pentru money.ro.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Au început încrierile la Concursul Regional de creație literară și plastică „Dumnezeu, Biserica și eu"

Wednesday, 22 January 2025

„Acest concurs este o parte din sufletul meu! Vă invit pe toți să vă alăturați sufletului meu! Să adunăm copiii în numele credinței, să-i învățăm să se roage, să re...

Lansare de carte: Constantin Iftime, „Eseul carnivor”, la Galeriile de Artă din Botoșani!

Wednesday, 22 January 2025

Poet, prozator și publicist, Constantin Iftime prezintă în noua sa carte, apărută în 2025 la Editura Gri din București, o serie de 45 de eseuri care se deschid ca un evantai de lumin...

Sfârșit de săptămână cu două spectacole la Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani! (foto)

Wednesday, 22 January 2025

Sâmbătă, 25 ianuarie de la ora 19:00, la Teatrul „Mihai Eminescu” din str. Teatrului nr. 5, va avea loc spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, în regia ...