De ce renunţă Kaufland la sute de oameni

ReÅ£eaua de hipermarketuri renunţă, de azi, la merchandiserii furnizorilor de produse proaspete. Compania a explicat pentru MONEY.ro care este motivul acestei decizii, o hotărâre care ar putea trimite în ÅŸomaj sute de salariaÅ£i ai furnizorilor.

Money.ro a publicat în ediÅ£ia de vineri, 14 octombrie, un articol potrivit căruia Kaufland va renunÅ£a la merchandiserii furnizorilor începând de astăzi. Decizia i-a nemulÅ£umit pe aceÅŸtia din urmă, care au aflat de măsură mult prea târziu, cu două zile lucrătoare înaintea termenului limită, potrivit unor surse.

Azi, Kaufland a venit cu precizări referitoare la situaţia merchandiserilor, angajaţi plătiţi de furnizorii retailerilor.

"Odată cu deschiderea centrului logistic de la PloieÅŸti acum 6 ani, Kaufland a făcut primul pas în internalizarea operaÅ£ională a fluxului de marfă. În urma unor investiÅ£ii masive în technologie în anul 2010, am demarat la nivel naÅ£ional un proiect ce presupune automatizarea procesului de emiterea a comenzilor. Până la sfârÅŸitul anului 2011, comenzile filialelor către centrul nostru logistic vor fi efectuate automat pentru un număr semnificativ de articole din sortimentul nostru (peste 80%). Dorim să menÅ£ionăm expres faptul că trimiterea merchandiser-ilor în magazinele Kaufland a fost decizia opÅ£ională ÅŸi unilaterală a furnizorilor cu care compania noastră colaborează ÅŸi că aceÅŸtia nu au fost solicitaÅ£i în mod explicit de Kaufland", au explicat pentru MONEY.ro oficialii retailerului.

În ceea ce priveÅŸte momentul în care furnizorii au aflat că trebuie să îÅŸi retragă oamenii din magazine, reprezentanÅ£ii Kaufland susÅ£in că "toÅ£i furnizorii au fost înÅŸtiinÅ£aÅ£i de acest proiect al nostru la discuÅ£iile din ultimul timp ÅŸi cu o lună ÅŸi jumătate înainte de luarea acestei decizii la nivelul companiei".

Totodată, în legătură cu posibilele concedieri colective pe care unii furnizori ai Kaufland ar trebui să îl facă, retailerul apreciază că în această situaÅ£ie ar putea ajunge foarte puÅ£ine companii.

"Dorim să menÅ£ionăm faptul că doar foarte puÅ£ini furnizori mari au personal exclusiv destinat unui client. Majoritatea angajaÅ£ilor care prestează activitate de service (merchandiser) îÅŸi desfăşoară doar o parte din activitate (între anumite ore ÅŸi doar în unele zile) la un anumit client. Prin urmare, această fragmentare a activităţii nu ne permite optimizarea proceselor ÅŸi a fluxului de marfă pentru a oferi clienÅ£ilor Kaufland în continuare preÅ£uri avantajoase ÅŸi cel mai bun raport calitate-preÅ£", mai spun oficialii retailerului pentru money.ro.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Românii din străinătate vor plăti din nou niște TAXE care au fost eliminate în urmă cu opt ani!

astăzi, 17:41

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) vrea să reintroducă o serie de taxe pentru românii care locuiesc în diaspora È™i au nevoie de servicii consulare. ReprezentanÈ›ii ministerului spun cÄ...

Complicitate între șefii de ocoale silvice și hoții de lemne. Diana Buzoianu le pune gând rău!

astăzi, 15:58

Fenomenul tăierilor ilegale de arbori din România e un subiect aprins pe agenda publică, în ultimele decenii. Ca dimensiune concretă, investigaÅ£iile mai multor organizaÈ›ii au estimat ...

CMJ Botoșani: A doua sesiune de admitere în învățământul postliceal militar. Cum se face înscrierea!

astăzi, 14:55

Învățământul militar postliceal, formarea maiÈ™trilor militari È™i a subofiÈ›erilor în activitate, continuă cu Sesiunea II. Se pot înscrie absolvenÈ›ii de liceu cu diplomă...