Aceste trenuri vor fi operate de o companie privată, Ferotrafic TFI, și vor circula pe rutele București – Suceava și București – Iași, scrie Obiectiv de Suceava, care citează publicația Club Feroviar. Călătoria va dura mai puțin decât cu CFR Călători, pentru că vor fi mai puține opriri.
Pentru a beneficia de aceste călătorii, botoșănenii vor fi nevoiți să se deplaseze la Iași sau la Suceava, în condițiile în care – în cazul trenului Suceava – Botoșani și retur – nu mai există oprire în Verești.
La București, prin Iași sau Suceava
De la jumătatea lui decembrie vor fi două perechi de trenuri rapide pe relația București-Suceava și retur și două perechi pe București Nord-Iași și retur.
Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7,35 (11751) și la 17,10 (11753) și vor face pe drum cinci ore și 20 de minute, respectiv cinci ore și 29 de minute.
Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani. La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7,08 (11752) și la 14,44 (11754), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 39 de minute, respectiv cinci ore și 37 de minute.
Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7,22 și 16,28, iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 27 de minute, respectiv cinci ore și 33 de minute. și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina.
În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6,00 și 15,47, iar timpii de parcurs vor fi de cinci ore și 42 de minute, respectiv cinci ore și 43 de minute.
Trenurile Iași-București Nord și retur vor fi operate cu automotoare diesel IC3, iar cele Suceava-București Nord și retur cu rame electrice CFL 2000 importate din Luxemburg.
La bordul acestor trenuri vor fi montate automate de vânzare a șandviciurilor și a băuturilor de genul celor din aeroporturi.