"Cele mai frecvente greşeli întâlnite în CV-uri şi care determină, din start, un răspuns negativ din partea angajatorilor sunt: greşelile gramaticale (candidaţii care nu scriu corect în limba română), incoerenţe atât de discurs, cât şi de evoluţie în carieră (candidaţi care au avut o poziţie de general manager apoi au
devenitasistent marketing, candidaţi interesaţi de o poziţie de vânzări, dar care îşi doresc un
job de birouşi nu au disponibilitate la deplasări), pozele
ciudateîntr-un CV (pe plajă, în rochii de seară, etc.), lipsa oricăror obiective de carieră coerente, schimbările foarte dese de joburi (la câteva luni). Aceastea sunt, în mare parte, elementele care determină un feedback negativ şi respingerea candidaturii înainte de demararea efectivă a procesului de recrutare", a explicat pentru ECONOMICA.NET Raluca Elgyar, senior HR consultant la Adecco România, jucător din piaţa românească de recrutare.
Candidaţii în căutarea unui loc de muncă trebuie să ataşeze CV-ului o fotografie într-o ţinută profesionistă.
Iată, punctual, cum trebuie să fie fotografia care maximizează şansele de angajare ale candidaţilor în căutarea unui loc de muncă.
"Fotografia trebuie să fie de business. O fotografie care să arate candidatul aşa cum vine el la interviu: cu cămaşă, sacou, cu faţa spre cameră, serios sau cu un uşor zâmbet (dar nu vorbim de zâmbet de vacanţă), fără ochelari de soare pe faţă sau pe cap, nu în maieu sau cu umerii goi", a explicat pentru ECONOMICA.NET Raluca Elgyar, senior HR consultant la Adecco România.
Lipsa unor obiective de carieră coerente şi schimbările dese de joburi se numără printre cele mai întâlnite greşeli întâlnite de specialiştii în recrutare în CV-urile celor care vor să se angajeze, adaugă Raluca Elgyar.
Concret, cum trebuie să redactezi corect rubrica de obiective de carieră din CV
"Cel mai important este ca atunci când completează rubrica (n.red. de obiective de carieră), aceasta să aibă relevanţă pentru jobul pentru care aplică. Chiar şi abilităţile trebuie să aibă relevanţă pentru job. De exemplu: un job în vânzări necesită mobilitate, abilităţi de negociere, de comunicare. Unui job de contabil nu îi sunt necesare calităţi de negociator", a mai explicat Raluca Elgyar.
Personalizează-ţi CV-ul la fiecare aplicaţie dacă chiar vrei să te angajezi.
"Folosirea cuvintelor care sună bine trebuie evitată, pentru că înseamnă ca acel candidat aplică standard pentru orice post, nu îşi customizează (n.red. personalizează) profilul pentru un job anume", au conchis specialiştii în recrutare de la Adecco.