Turismul românesc este tot mai aproape de faliment, iar acest lucru nu este o supoziție, ci un fapt. Pandemia face ca cea mai mare parte a agențiilor să fie tehnic în faliment, deși încă nu au pus lacătul pe ușă. Nici cele mai mari companii nu au scăpat de amenințarea falimentului.
Contactat de wall-street.ro, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Dumitru Luca, a declarat că se apropie un moment dificil pentru toate agențiile de turism din România, această situație putând fi rezolvată doar prin dialog și dezbaterea unor propuneri care să vină atât din partea autorităților, cât și din partea antreprenorilor din turism.
”Cel mai rău scenariu e pe cale să se întâmple. Un colaps generalizat cu impact social major sau, într-un caz mai fericit, un handicap greu de surmontat în perioada următoare al agențiilor de turism românești, în competiția acestora cu cele înregistrate în alte țări europene care au acționat coerent și eficient”, a declarat Dumitru Luca pentru wall-street.ro.
Acesta este de părere că un dialog argumentat ar putea duce la salvarea multora dintre agențiile de turism. Până în prezent a fost raportat doar un faliment în rândul acestora.
Dumitru Luca susține că ar trebui adoptată aceeași atitudine ca în sistemul medical, nu poate exista același plan de tratament pentru toți bolnavii.
”Nu neapărat banii rezolvă problemele, de altfel prima măsura pe care am cerut-o (reglementarea voucherelor compensatorii) nu avea niciun impact bugetar. Era deja implementată cu succes în mai multe țări europene. Tratarea de-a valma a diferitelor ramuri economice și activități în detrimentul personalizării în luarea oricărei măsuri nu poate avea sorți de reușită. Situația este similară sistemului medical, nu funcționează același plan de tratament pentru toate afecțiunile și la toți pacienții”, a explicat acesta.