De circa un an de zile, majoritatea băncilor au început să ofere carduri de credit cu un număr de rate cu dobândă zero (între 3 È™i 6 rate, pe perioadă limitată campania se poate întinde È™i la 24 de rate). De mai bine de jumătate de an, competiÈ›ia a împins băncile comerciale la un nou pas: sistemul
banii înapoi pe card“. În dorinÈ›a de a promova plata cu cardul, dar È™i stimularea consumului (facilitatea valabilă iniÈ›ial doar pe cardul de credit), băncile au introdus sistemul de puncte în funcÈ›ie de valoarea cumpărăturilor. DeÈ™i sistemul de puncte exista de mai multă vreme, acum ofertele au devenit mult mai agresive. Astfel, bonificaÈ›iile au ajuns să reprezinte procente din suma cheltuită pe card (între 3% È™i 20%) È™i să se acorde È™i în cazul cardurilor de debit, nu doar la cardurile de credit.
O altă noutate este bonusul în bani (sub formă de vouchere care pot fi cheltuite în anumite magazine sau chiar direct cash) pentru clienÈ›i noi aduÈ™i băncii. Dacă eÈ™ti client al Băncii RomâneÈ™ti, de exemplu, pentru fiecare prieten recomandat băncii care doreÈ™te să acceseze un credit de consum poÈ›i încasa 50 de lei, dar nu mai mult de 500 de lei. La Bancpost, pentru un prieten recomandat care se califică la un credit ipotecar poÈ›i să iei È™i 1.000 de lei.
TotuÈ™i, bătălia cea mai mare se dă pe atragerea de clienÈ›i care să ruleze sigur bani prin bancă. Astfel, cele mai multe bănci au totdeauna condiÈ›ii speciale pentru cei care îÈ™i încasează salariul sau veniturile prin cardurile băncii. De altfel, aceasta este mai mereu condiÈ›ia esenÈ›ială pentru a beneficia de bonusuri de dobândă la depozite sau la credite, sau de reduceri de comisioane la produsele noi promovate de bancă.
Pentru rularea unei sume minime lunar, unele bănci au ajuns să ofere chiar bonusuri în bani - pentru cei care îÈ™i mută conturile de salariu la banca respectivă, gen Millennium Bank) sau pentru cei care optează să îÈ™i refinanÈ›eze creditele la o anumită bancă, cum este cazul Bancpost.
Fidelizarea clienÈ›ilor È™i atragerea altora noi se face, prin campanii promoÈ›ionale, dar care au totuÈ™i o durată limitată, în general de circa trei luni.
Citeste complet pe Capital