De la începutul anului și până în prezent, Garda de Mediu Botoșani a înregistrat un număr de 133 de petiții. Dintre acestea, 84 au fost redirecționate către alte instituții întrucât au fost greșit adresate, 32 au fost soluționate în termenul legal, 3 au fost clasate întrucât după trimiterea răspunsului s-a primit o nouă petiție de la același petiționar cu același conținut, 8 au fost clasate pe motiv că nu au fost trecute datele de identificare ale petiționarului și șase sunt în termen de soluționare.
În acest sens, comisarii Gărzii de Mediu Botoșani menționează câteva aspecte importante:
-prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice.
-petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
-petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta.
-dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează.