Deputatul liberal Cristian Achiței a anunțat că la mijlocul acestei săptămâni se va semna contractul pentru modernizarea DN 28B Botoșani - Târgu Frumos. Practic, au mai rămas trei zile până la semnarea acestui contract.
„Perioadă extrem de fastă pentru investițiile majore în infrastructura rutieră a județului nostru! După ce, ieri, a fost semnat contractul pentru modernizarea Drumului Național DN 29D Botoșani-Ștefănești, miercuri, 20 mai, este programată și semnarea la București a contractului pentru modernizarea Drumului Național DN 28B Botoșani-Tg. Frumos.
Le răspund astfel și numeroșilor botoșăneni care, după ce am anunțat semnarea contractului pentru DN 29D, Botoșani-Ștefănești, mi-au adresat întrebări privind soarta celuilalt drum național de importanță uriașă pentru județul Botoșani, care ne leagă de restul țării, Botoșani-Tg. Frumos.
După ani de zile de tergiversări nejustificate a începerii acestor investiții majore pentru Botoșani, cele mai importante două drumuri naționale ale județului rămase nemodernizate intră efectiv în procesul de modernizare. Firmele semnatare ale contractelor se pot apuca de proiectarea și apoi executarea lucrărilor de modernizare, având termene clare de finalizare a investițiilor. Anii de nimic pesedist au trecut! După doar șase luni de la preluarea puterii, Guvernul PNL condus de Ludovic Orban a răspuns așteptărilor botoșănenilor, dând undă verde modernizării drumurilor care leagă municipiul reședință de județ de Tg. Frumos, respectiv de Ștefănești. Există buget suficient pentru ambele investiții, există un calendar al lucrărilor, așadar visul de a avea o infrastructură rutieră de calitate la Botoșani ne va fi, în sfârșit, împlinit”, a spus deputatul Cristian Achiței.
Anunțul deputatului de Botoșani vine la scurt timp după ce acesta a făcut public că s-a semnat și contractului pentru drumul Botoșani – Ștefănești, ambele investiții fiind de o importanță foarte mare pentru locuitorii județului.
În total, proiectul presupune reabilitarea a aproape 72 de kilometru de drum, construcția unui pod nou precum și modernizarea unui număr de alte 8 poduri din acest traseu.
Anul trecut, valoarea totală a proiectului era estimată la 391.656.719,87 lei, urmând a fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 280.319.029,92 lei, 15% contribuția proprie - 49.468.064,08 lei, restul de 61.869.625,87 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.