ATENTIE! Tranzacțiile eșuate vă scot bani de pe card fără să simțiți!

Cine nu dă atenție tranzacțiilor eșuate cu cardul, fie că se întâmplă la ATM, fie la POS sau online, riscă să descopere că plătește de două ori același produs sau serviciu.

Mergi la magazin, ajungi cu căruciorul plin la casă și vrei să plătești cu cardul, dar te trezești că POS-ul refuză să proceseze tranzacția. Dacă nu ai cash, ești pus într-o situație cel puțin enervantă. Te duci la ATM, dar, dintr-un motiv sau altul, deși știi sigur că ai bani în cont, mașinăria refuză să ți-i elibereze. Ori vrei să cumperi ceva sau să faci o rezervare pe internet, dar în locul mesajului de confirmare primești unul de eroare.

Câți dintre noi verificăm, după astfel de incidente, ce s-a întâmplat în contul nostru? Ar trebui să o facem de fiecare dată, căci, nu de puține ori, tranzacțiile aparent neconcretizate se soldează, de fapt, cu retragerea sumei respective. De exemplu, un cititor al banknews.ro, Cristian, spunea în iulie 2008: "Am pățit ceva similar la un bancomat. Am făcut o verificare a soldului, am cerut extragerea a 910 lei, dar am primit mesajul «Tranzacție întreruptă din cauza unei defecțiuni», după care soldul meu a apărut cu 910 lei mai mic".

Reprezentanții sistemului bancar îi sfătuiesc pe cei cărora li se refuză plățile sau retragerile de la ATM să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indiferent dacă terminalul (ATM-ul, POS-ul, magazinul virtual) la care a încercat operaţiunea aparţine sau nu băncii lui. "Clientul va trebui să solicite băncii sale să conteste operaţiunea, argumentând cele întâmplate, iar unde este cazul, chiar să furnizeze băncii probe necesare. De exemplu, în cazul în care a plătit în alt mod, să zicem cu cash, clientul trebuie să pună la dispoziţia băncii bonul fiscal eliberat de comerciant, bon care atestă plata cu cash", explică surse oficiale din cadrul Băncii Transilvania.

Nu ai sesizat, ești bun de pagubă!

Dacă banca nu este sesizată, lucrurile se schimbă. "Clienţii au la dispoziţie un termen rezonabil, de maximum 120 de zile de la data decontării plăţii, pentru a sesiza banca privind tranzacţia nereuşită cu cardul. Imediat ce are loc respectiva sesizare, banca poate verifica dacă operaţiunea a fost sau nu finalizată", spun sursele din cadrul Băncii Transilvania. Mai pe scurt, dacă tranzacția nerealizată a fost, de fapt, concretizată, dar clientul nu și-a dat seama, banii sunt pierduți.

Cei cărora li se refuză plățile sau retragerile la ATM trebuie să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indife­rent dacă terminalul aparține acesteia sau nu. (capital.ro)
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Medicamentul celebru de slăbit Ozempic are grave efecte secundare: Anunțul Agenției Europene pentru Medicamente

astăzi, 11:07

Pacienții care iau medicamentele pentru diabet și pierdere în greutate Wegovy și Ozempic au un risc crescut de a dezvolta o afecțiune oculară rară care ar putea duce la pierderea vederii, ...

Furtuni anormale și fenomene extreme - ANM anunță o săptămână bizară în România!

astăzi, 10:15

Vara și-a intrat în drepturi în România, iar ultimele zile au adus temperaturi destul de ridicate. Însă, pe lângă căldura dogoritoare, urmează o perioadă cu vreme c...

(P) Botine elegante vs. cizme - Când și cum să alegi

astăzi, 09:35

Îți place să te porți lejer, dar trebuie să recunoști că încălțămintea elegantă are un rol cheie în definirea ținutei cu gust. Sunt zile în care, vrei nu vrei, trebu...