ATENTIE! Tranzacțiile eșuate vă scot bani de pe card fără să simțiți!
Stiri Botosani Friday, 26 November 2010 ActualitateMergi la magazin, ajungi cu căruciorul plin la casă și vrei să plătești cu cardul, dar te trezești că POS-ul refuză să proceseze tranzacția. Dacă nu ai cash, ești pus într-o situație cel puțin enervantă. Te duci la ATM, dar, dintr-un motiv sau altul, deși știi sigur că ai bani în cont, mașinăria refuză să ți-i elibereze. Ori vrei să cumperi ceva sau să faci o rezervare pe internet, dar în locul mesajului de confirmare primești unul de eroare.
Câți dintre noi verificăm, după astfel de incidente, ce s-a întâmplat în contul nostru? Ar trebui să o facem de fiecare dată, căci, nu de puține ori, tranzacțiile aparent neconcretizate se soldează, de fapt, cu retragerea sumei respective. De exemplu, un cititor al banknews.ro, Cristian, spunea în iulie 2008: "Am pățit ceva similar la un bancomat. Am făcut o verificare a soldului, am cerut extragerea a 910 lei, dar am primit mesajul «Tranzacție întreruptă din cauza unei defecțiuni», după care soldul meu a apărut cu 910 lei mai mic".
Reprezentanții sistemului bancar îi sfătuiesc pe cei cărora li se refuză plățile sau retragerile de la ATM să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indiferent dacă terminalul (ATM-ul, POS-ul, magazinul virtual) la care a încercat operaţiunea aparţine sau nu băncii lui. "Clientul va trebui să solicite băncii sale să conteste operaţiunea, argumentând cele întâmplate, iar unde este cazul, chiar să furnizeze băncii probe necesare. De exemplu, în cazul în care a plătit în alt mod, să zicem cu cash, clientul trebuie să pună la dispoziţia băncii bonul fiscal eliberat de comerciant, bon care atestă plata cu cash", explică surse oficiale din cadrul Băncii Transilvania.
Nu ai sesizat, ești bun de pagubă!
Dacă banca nu este sesizată, lucrurile se schimbă. "Clienţii au la dispoziţie un termen rezonabil, de maximum 120 de zile de la data decontării plăţii, pentru a sesiza banca privind tranzacţia nereuşită cu cardul. Imediat ce are loc respectiva sesizare, banca poate verifica dacă operaţiunea a fost sau nu finalizată", spun sursele din cadrul Băncii Transilvania. Mai pe scurt, dacă tranzacția nerealizată a fost, de fapt, concretizată, dar clientul nu și-a dat seama, banii sunt pierduți.
Cei cărora li se refuză plățile sau retragerile la ATM trebuie să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indiferent dacă terminalul aparține acesteia sau nu. (capital.ro)
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Votați oamenii care au un plan real de dezvoltare a Botoșaniului!”
„Oameni care știu exact ce proiecte să demareze pentru a transforma potențialul nostru agricol într-un adevărat motor de dezvoltare economică și nu numai. Echipa Valeriu Iftime (E...
Doina Federovici: Cooperarea internațională, cheia atragerii fondurilor pentru dezvoltarea județului (foto)
„Echipa PSD a pus pe primul plan dezvoltarea județului și promovarea acestuia la nivel european. Ceea ce am făcut în ultimii patru ani a fost doar începutul unui drum care trebuie...
Vești bune pentru botoșănenii cu pensii mai mici de 2000 de lei: Medicamente compensate în proporție de 90%!
După recalculare, plafonul de pensie minimă pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% a crescut de la 1.830 lei la 2.020 lei, scrie realitatea.net. Programul guvernamental e activ din ...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.84 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici