ATENTIE! Tranzacțiile eșuate vă scot bani de pe card fără să simțiți!

Cine nu dă atenție tranzacțiilor eșuate cu cardul, fie că se întâmplă la ATM, fie la POS sau online, riscă să descopere că plătește de două ori același produs sau serviciu.

Mergi la magazin, ajungi cu căruciorul plin la casă și vrei să plătești cu cardul, dar te trezești că POS-ul refuză să proceseze tranzacția. Dacă nu ai cash, ești pus într-o situație cel puțin enervantă. Te duci la ATM, dar, dintr-un motiv sau altul, deși știi sigur că ai bani în cont, mașinăria refuză să ți-i elibereze. Ori vrei să cumperi ceva sau să faci o rezervare pe internet, dar în locul mesajului de confirmare primești unul de eroare.

Câți dintre noi verificăm, după astfel de incidente, ce s-a întâmplat în contul nostru? Ar trebui să o facem de fiecare dată, căci, nu de puține ori, tranzacțiile aparent neconcretizate se soldează, de fapt, cu retragerea sumei respective. De exemplu, un cititor al banknews.ro, Cristian, spunea în iulie 2008: "Am pățit ceva similar la un bancomat. Am făcut o verificare a soldului, am cerut extragerea a 910 lei, dar am primit mesajul «Tranzacție întreruptă din cauza unei defecțiuni», după care soldul meu a apărut cu 910 lei mai mic".

Reprezentanții sistemului bancar îi sfătuiesc pe cei cărora li se refuză plățile sau retragerile de la ATM să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indiferent dacă terminalul (ATM-ul, POS-ul, magazinul virtual) la care a încercat operaţiunea aparţine sau nu băncii lui. "Clientul va trebui să solicite băncii sale să conteste operaţiunea, argumentând cele întâmplate, iar unde este cazul, chiar să furnizeze băncii probe necesare. De exemplu, în cazul în care a plătit în alt mod, să zicem cu cash, clientul trebuie să pună la dispoziţia băncii bonul fiscal eliberat de comerciant, bon care atestă plata cu cash", explică surse oficiale din cadrul Băncii Transilvania.

Nu ai sesizat, ești bun de pagubă!

Dacă banca nu este sesizată, lucrurile se schimbă. "Clienţii au la dispoziţie un termen rezonabil, de maximum 120 de zile de la data decontării plăţii, pentru a sesiza banca privind tranzacţia nereuşită cu cardul. Imediat ce are loc respectiva sesizare, banca poate verifica dacă operaţiunea a fost sau nu finalizată", spun sursele din cadrul Băncii Transilvania. Mai pe scurt, dacă tranzacția nerealizată a fost, de fapt, concretizată, dar clientul nu și-a dat seama, banii sunt pierduți.

Cei cărora li se refuză plățile sau retragerile la ATM trebuie să se adreseze imediat băncii emitente a cardului, indife­rent dacă terminalul aparține acesteia sau nu. (capital.ro)
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Votați oamenii care au un plan real de dezvoltare a Botoșaniului!”

Thursday, 28 November 2024

„Oameni care știu exact ce proiecte să demareze pentru a transforma potențialul nostru agricol într-un adevărat motor de dezvoltare economică și nu numai. Echipa Valeriu Iftime (E...

Doina Federovici: Cooperarea internațională, cheia atragerii fondurilor pentru dezvoltarea județului (foto)

Thursday, 28 November 2024

„Echipa PSD a pus pe primul plan dezvoltarea județului și promovarea acestuia la nivel european. Ceea ce am făcut în ultimii patru ani a fost doar începutul unui drum care trebuie...

Vești bune pentru botoșănenii cu pensii mai mici de 2000 de lei: Medicamente compensate în proporție de 90%!

Thursday, 28 November 2024

După recalculare, plafonul de pensie minimă pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% a crescut de la 1.830 lei la 2.020 lei, scrie realitatea.net. Programul guvernamental e activ din ...