În unele situaÈ›ii numărul folosit de către cei care vor să vă înÈ™ele este chiar cel postat de către bănci iar în alte situaÈ›ii, apelurile sunt efectuate de pe numere de telefon asemănătoare cu cele ale unităților bancare, respectiv, diferă o cifră sau două.
În fapt, infractorii, folosesc mijloace tehnologice prin care sunt clonate numerele de telefon ale băncilor, astfel încât escrocheria să pară cât mai credibilă pentru persoanele contactate.
De asemenea, autorii cunosc și numele, prenumele și domiciliul persoanei vătămate și insistă pe aprobarea creditelor bancare.
Un alt mod de operare al infractorilor, pe lângă informarea despre un presupus credit de nevoi personale aprobat, apelantul poate pretinde că există o plată suspectă È™i solicită informaÈ›ii personale, datele de pe card È™i codul de securitate pentru a anula tranzacÈ›ia.
„Este important să reÈ›ineÈ›i:
- instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau SMS!
- verificaÈ›i întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile!
- în cazul în care sunteÈ›i contactat de un fals angajat al unei bănci care vă apelează de pe un număr similar sau identic cu al băncii, nu furnizaÈ›i telefonic nici o informaÈ›ie cu caracter personal sau bancar È™i contactaÈ›i de îndată banca.
- nu deschideți email-uri, link-uri, atașamente ori imagini nesolicitate primite prin SMS care provin de la persoane necunoscute;
- nu acÈ›ionaÈ›i în grabă. LuaÈ›i-vă timp È™i verificaÈ›i informaÈ›iile înainte de a trimite un răspuns;
- niciodată nu răspundeți unui SMS prin care vi se solicită codul PIN, parole de acces la contul de online banking ori alte credențiale de siguranță;
- contactaÈ›i imediat banca dacă È™tiÈ›i că aÈ›i răspuns unui astfel de mesaj sau aÈ›i furnizat detalii bancare în aceste condiÈ›ii;
- raportați și ștergeți email-urile nesolicitate;
- folosiți o soluție de securitate;
- verificați cu atenție adresa de la care primiți mesajele;
- nu introduceÈ›i date personale sau detalii bancare È™i nici nu deschideÈ›i linkuri fără a verifica încă o dată cu persoana/instituÈ›ia/organizaÈ›ia de la care pare că primiÈ›i emailul sau SMS-ul, prin alt mijloc de comunicare ( ex. telefonic).
În vederea detectării È™i evitării principalelor amenințări din mediul online, vă puteÈ›i antrena pe site-ul sigurantaonline.ro, pentru a vă testa abilitățile È™i îmbunătăți cunoÈ™tinÈ›ele de a nu cădea în capcana infractorilor cibernetici”, a transmis IPJ Suceava.
