Ar trebui să traversăm România în 7 ore, dar durează dublu

Ca să ajungă din Constanţa la unguri, şoferii pierd peste 14 ore, chinuindu-se să străbată aproape 900 kilometri. În timpul ăsta, vecinii din Ungaria ajung lejer până în Rotterdam.  

Au transmis asta chiar autorităţile. Partea tristă este că am fi putut străbate drumul de la Constanţa la Nădlac, la graniţa cu ungurii, în doar şapte ore. Asta dacă autorităţile ar fi promis mai puţin şi ar fi făcut mai mult în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi.   

Practic, românii ar fi putut străbate lejer acest traseu dacă ar fi fost gata la timp autostrada A1 (Coridorul IV Paneuropean), proiectată pe traseul Bucureşti - Piteşti - Sibiu - Timişoara - Arad - Nădlac. Traseul s-ar fi legat la autostrada A2 Bucureşti - Constanţa. În total, este vorba de 779 km de autostradă, care ar fi putut fi străbătuţi în circa şapte ore.   

Şi cu toate astea, nu se ştie când vom reuşi această performanţă. La multe segmente de drum lucrările fie nu au început deloc, fie au fost abandonate, cum e cazul la tronsonul Arad-Nădlac, de pildă. În total, în România sunt în lucru acum circa 250 de kilometri de autostrăzi, potrivit datelor Companiei Naţionale de Drumuri.   

O problemă invocată de guvernanţi este cea legată de finanţare, deşi avem la dispoziţie fonduri europene care stau nefolosite. Mai mult, chiar şi când construim, o facem scump şi încet, după cum o confirmă şi o investigaţie a Consiliului Concurenţei, finalizată recent.   

Construim de trei ori mai scump ca bulgarii   

Potrivit datelor prezentate ieri de Concurenţă, bulgarii au construit de trei ori mai ieftin ca noi. Dacă ei au cheltuit, estimativ, 2,4 milioane de euro pentru un kilometru (km) de autostradă în zona de câmpie, noi am dat în medie 6,9 milioane euro pentru un kilometru la şes. Mai mult chiar decât i-a costat pe vecini kilometrul la munte. Astfel, bulgarii au ajuns să aibă o reţea de autostrăzi de două ori mai densă ca a României, raportat la suprafaţa totală a ţării. Şi în Germania ori Spania autostrăzile se fac mai ieftin. În plus, la noi lucrările întârzie cel puţin un an faţă de grafic, spune Concurenţa.    

EVZ.ro   

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

eSIM pentru vacanțe: cum pot locuitorii din Botoșani economisi internet în călătorii!

astăzi, 14:41

Călătoriile internaționale aduc mereu experiențe frumoase, dar pentru mulți botoșăneni, costurile ridicate de roaming pot transforma bucuria unei vacanțe într-un motiv de stres. Facturil...

Soldă modestă pentru militarii voluntari pe care Ionuț Moșteanu îi cheamă la arme

astăzi, 14:29

România se apropie de un moment legislativ important pentru securitatea națională. Ministrul Apărării Naționale, Ionuț Moșteanu, a anunțat că două proiecte-cheie – legea apărăr...

Seminarul Teologic din Botoșani continuă cele trei proiecte educative interregionale (Foto)

astăzi, 14:06

Seminarul Teologic Liceal Ortodox ”Sfântul Gheorghe” Botoșani implementează și în acest an școlar trei proiecte educative de nivel interregional, cu un real impact în...