Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani (AJOFM) a publicat mai multe informații importante cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic.
Pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
“În vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației prevăzute la art. XI alin. (1) din OUG 30/2020 angajatorii depun, prin poșta electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, precum și a municipiului București, în raza cărora își au sediul social, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal, întocmită conform modelelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la prezenta ordonanță de urgență, însoțită de lista persoanelor care urmează să beneficieze de aceasta indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.”, a anunțat Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani
Agenții economici, sau angajații, pot obține relații suplimentare direct la telefoanele 0231/536791, 0231/531160, Iulia Cocris - interior 238, Elena Daniela Sfichi - interior 239, Nicoleta Cozma - interior 116.
(Anca Savel)