Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani (AJOFM) a publicat mai multe informații importante cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic.
Pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniÈ›iativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările È™i completările ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizaÈ›iile de care beneficiază salariaÈ›ii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat È™i se suportă din bugetul asigurărilor pentru È™omaj, dar nu mai mult de 75% din câÈ™tigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
“În vederea acordării sumelor necesare plății indemnizaÈ›iei prevăzute la art. XI alin. (1) din OUG 30/2020 angajatorii depun, prin poÈ™ta electronică, la agenÈ›iile pentru ocuparea forÈ›ei de muncă judeÈ›ene, precum È™i a municipiului BucureÈ™ti, în raza cărora îÈ™i au sediul social, o cerere semnată È™i datată de reprezentantul legal, întocmită conform modelelor prevăzute în anexele nr. 1 È™i 2 la prezenta ordonanță de urgență, însoÈ›ită de lista persoanelor care urmează să beneficieze de aceasta indemnizaÈ›ie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.”, a anunÈ›at AgenÈ›ia JudeÈ›eană pentru Ocuparea ForÈ›ei de Muncă BotoÈ™ani
Agenții economici, sau angajații, pot obține relații suplimentare direct la telefoanele 0231/536791, 0231/531160, Iulia Cocris - interior 238, Elena Daniela Sfichi - interior 239, Nicoleta Cozma - interior 116.
(Anca Savel)
