Dacă folosiți zilieri pentru diferite activități cu caracter temporar sunteți obligați, începând din aceste zile, să renunțați la registrele clasice și să înregistrați activitatea prestată de lucrători în registrul electronic, a anunțat Ministerul Muncii.
Ordinul semnat de ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de întocmire și transmitere a Registrului electronic de evidență a zilierilor a fost publicat ieri în Monitorul Oficial.
Acesta stabilește ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfășoară, aplicația mobilă denumită „Inspecția Muncii”.
„Persoanele care lucrează cu zilieri vor ține evidența lor, precum și a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicație care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru.
Aplicația „Inspecția Muncii” este pusă la dispoziție gratuit și este disponibilă, în funcție de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicațiilor PlayStore sau AppStore.
Ministru Muncii și Protecției Sociale susține că aplicația „Inspectia Muncii” este o aplicație modernă, ușor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor și reprezintă singura modalitate legală de înregistrare a activităților prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât și al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecția legii.