Blocaje la Urban Serv, din cauza lipsei contractului de deszăpezire: „Nu putem achiziționa niciun utilaj”

Blocaje la Urban Serv, din cauza lipsei contractului de deszăpezire: „Nu putem achiziționa niciun utilaj”

Botoșănenii au putea suporta un disconfort major, dacă problema contractului de deszăpezire a municipiului nu este rezolvată în regim de urgență.

Societatea Urban Serv a asigurat că poate interveni, în luna septembrie, cu o rezervă de material antiderapant rămasă după sezonul rece de anul trecut, însă cantitatea de care dispune abia ar putea acoperi eventuale necesități care ar apărea în următoarele trei-patru săptămâni. În lipsa semnării unui contract cu reprezentanții municipalității, compania de utilitate publică nu poate demara procedurile de achiziție a unor utilaje și materiale necesare în timpul iernii.

Problema este creată chiar de Consiliul Local, care nu mai reușește să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește modaliatea de delegare. Pe de  parte, cei 11 liberali susțin organizarea unei licitații. Pe de altă parte, cei 12 social-democrați nu renunță la ideea încredințării directe, o modalitate aflată, însă, în afara legii, întrucât Urban Serv prestează servicii și pentru alte unități administrativ-teritoriale.

„Noi suntem o societate a comunității și ne pregătim pentru sezonul de iarnă. Faptul că nu avem garanția unui contract, ne-a făcut să stopăm anumite achiziții de utilaje. Nu putem achiziționa niciun utilaj până nu avem un contract pe masă. Avem un stoc de material antiderapant care ajunge pentru două-trei săptămâni, poate chiar o lună, rămas de iarna trecută. Am pregătit toată documentația, este în procedură pe SICAP, pentru achiziționare materiale noi. Este un risc asumat de noi deoarece nu avem un contract cu Primăria”, spune Bogdan Buhaianu, direcor general al Urban Serv.

Prelungirea contractului cu Urban Serv a fost votată, luna trecută, prin încredințare directă, însă hotărârea de CL a fost anulată, ulterior, prin prisma ilegalității acestui mod de delegare. Ca urmare, cu toate că mai sunt doar zece zile până când contractul cu societatea expiră, nu s-a găsit nicio soluție.

„Mi-aș fi dorit mai multă implicare și mai multă hotărâre din partea celor de la Primăria Botoșani. Dacă nu doreau o delegare directă, în momentul de față trebuia să fie în derulare o licitație. Contractul nostru se termină luna aceasta, iar de la 15 octombrie noi trebuie să fim pregătiți pentru iarnă. Noi ne vom face treaba și vom încerca să fim pregătiți”, a adăugat Buhaianu.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Începând cu anul școlar 2020-2021, elevii vor circula gratuit, pe baza carnetului de elev vizat

astăzi, 18:48
79

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat, luni, că se va deconta transportul elevilor, urmând a fi luate mai multe măsuri, astfel încât problema să fie rezolvată atâ...

Prefectura județului pregătește Ceremonialul Zilei Unirii Principatelor Române

astăzi, 18:39
22

Instituția Prefectului Județului Botoșani a ținut astăzi o ședință de pregătire a manifestărilor dedicate sărbătoririi Zilei Unirii Principatelor Române. În cadrul acesteia s-a...

Un taximetrist și-a dus victima la spital după un accident pe Cuza Vodă, în dreptul Pietonalului Unirii

astăzi, 18:32
122

Un bărbat a ajuns la spital după ce a fost lovit de un taxi pe trecerea de pietoni. Accidentul a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, pe trecerea de pietoni de pe strada Cuza Vod...