Un nou raport privind cazul primarului decedat la spitalul din Săveni: nereguli GRAVE găsite de anchetatori

Un nou raport privind cazul primarului decedat la spitalul din Săveni: nereguli GRAVE găsite de anchetatori
Corpul de control al președintelui Consiliului Județean Botoșani a finalizat raportul privind situația de la Secția Exterioară Săveni a Spitalului Mavromati, după ce, la începutul lunii iulie, primarul de la Vorniceni a murit pe scările unității medicale. Printre rezultatele publicate, se precizează că, într-o unitate medicală în care activitatea este normată pentru 6 medici, activează doar 2 medici care nu pot desfășura un act medical optim.
 
Referitor la decesul pacientului din data de 4 iulie a acestui an, în raport de menționează că în ziua respectivă în spital nu era niciun medic, linia de gardă fiind suspendată. Asta în ciuda faptului că Regulamentul care reglementează activitatea din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar prevede obligativitatea continuității asistenței medicale prin serviciul de gardă.
 
Privind situația creată, reprezentanții Spitalului Mavromati au motivat că, începând cu anul 2018, mai mulți medici de la Secția Exterioară Săveni au ieșit la pensie, însă fără a se face din timp demersuri pentru ocuparea posturilor rămase vacante.
 
Cu privire la conduita celor două asistente medicale care au oferit asistență primarului de la Vorniceni, raportul Corpului de Control își declină competența către Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmaciștilor din România sau Ordinul Asistenților Medicali din România.
 
În documentul întocmit de către Corpul de Control al președintelui Consiliului Județean Botoșani se menționează și faptul că, în caz de necesitate, există apelul la 112 în caz de urgență pentru prezentarea unui echipaj de ambulanță sau SMURD.
 
Recomandările care încheie Raportul Corpului de Control fac referire la demersurile pe care managerul și directorul medical din cadrul Spitalului Județean Mavromati trebuie să le facă pentru încadrarea de personal pe toate posturile vacante din structura Secției Exterioare Săveni pentru a acoperi deficitul de personal.
 
De asemenea, planificarea concediilor de odihnă se va aproba astfel încât acestea să nu se suprapună acolo unde există deficit de personal.
 
Consiliul Județean, în calitate de autoritate publică locală, a solicitat un raport privind realizarea demersurilor și măsurilor dispuse pentru îmbunătățirea serviciilor medicale, măsuri ce urmează a fi întreprinse la nivelul conducerii Spitalului Mavromati pentru a nu se mai repeta suspendarea liniilor de gardă la Secția Exterioară Săveni.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

(P) Mihaela Huncă: „Pro România este un partid pro business, care susține antreprenorii și pledează pentru un mediu stabil și propice dezvoltării”

astăzi, 07:30
26

Comunicat de presă:Pro România este un partid pro business, care susține antreprenorii și pledează pentru un mediu stabil și propice dezvoltării. Reprezentanţii mediului de afaceri ş...

Botoșăneanul pentru care familia a făcut un apel către donatorii de plasmă a încetat din viață

Luni, 21 Septembrie 2020
2442

Botoșăneanul în vârstă de 49 de ani, infectat cu Covid-19 și internat pe Secția de Terapie Intensivă și Anestezie (ATI) a Spitalului Județean de Urgență Botoșani, pentru care ru...

Invitatul de la Știri - Bogdan Dăscălescu, candidatul ALDE la președinția Consiliului Județean Botoșani

Luni, 21 Septembrie 2020
138

„Invitatul de la Știri” a fost astăzi din nou Bogdan Dăscălescu, candidatul ALDE la Consiliul Județean Botoșani.Într-un județ preponderent agricol, dar cu un potențial ne...