Primării botoşănene, avertizate şi monitorizate pentru deficienţele constatate de Corpul de Control al prefectului

Raportul aferent anului 2018 al Instituţiei Prefectului evidenţiază, printre altele, o mulţime de deficienţe constatate de Corpul de Control în timpul controalelor efectuate la primăriile din judeţ. Deşi reprezintă un instrument foarte important în evidenţa unei unităţi administrativ- teritoriale, registrul agricol nu este tratat cu atenţia cuvenită, administrarea lui fiind neglijată de multe dintre primăriile botoşănene.

Primării botoşănene, avertizate şi monitorizate pentru deficienţele constatate de Corpul de Control al prefectului

Potrivit raportului de activitate a Instituţiei Prefectului, în cursul anului 2018, Compartimentul Corpul de Control al Prefectului, reprezentat de un singur funcționar public, a fost implicat în 34 acțiuni de control tematic în cadrul unor instituții şi autorități publice din județ. Aceste acțiuni au fost realizate împreună cu funcționari publici din cadrul structurilor de specialitate ale Instituției Prefectului și cu reprezentanți ai serviciilor publice deconcentrate - în cazul unor controale tematice la primăriile unor unităţi administrativ-teritoriale din județ.

La modul general, activitățile de control tematic au urmărit verificarea modului în care se respectă prevederile legale cu privire la întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, controlul administrativ al unui număr de 33 unități administrativ-teritoriale, verificarea modului de aplicare a normelor legale privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, programul de măsuri în activitatea de relații cu publicul și a unor aspecte ce țin de relația a patru servicii deconcentrate cu Instituția Prefectului.

Funcționari publici din cadrul structurilor de specialitate ale Instituției Prefectului alături de reprezentanți ai Direcției Agricole Județene, Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară și ai Direcției de Statistică au efectuat în primăvara anului trecut 66 acțiuni de control tematic în cadrul unor primării din județ. La 22 dintre aceste acțiuni a participat și Corpul de Control al Prefectului.

Potrivit raportului, cele mai frecvente deficienţe consemnate de controlor au făcut referire tocmai la registrul agricol. Astfel, programul informatic de gestionare a registrului agricol nu era într-un format electronic viabil, registrul agricol nu era completat la zi ba chiar existau pozițiil nedeschise, nu erau respectate procedurile de modificare a datelor înscrise în registrul agricol, lipseau semnăturile la rubrica declarant sau lipseau mențiuniiprecizate în normele legale şi nu erau respectate termenele de centralizare a datelor pe unitatea administrativ – teritorială.

Reamintim că registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populației și la societățile sau asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau entități juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animale, în consecinţă un document important de lucru pentru unităţile administrativ-teritoriale.

Pe de altă parte, în opt din cele 33 de acţiuni de îndrumare și control administrativ efectuate în unități administrativ-teritoriale a fost inclus şi Corpul de Control al Prefectului. Funcţionarul public a constatat deficiențe în ceea ce privește înregistrarea și arhivarea documentelor conținute de dosarele de ședință, întârzieri în depunerea declarației pe propria răspundere cu privire la interesele personale. Mai mult, în unele situaţii, consilierii locali nu au prezentat o informare privind problemele ridicate la întâlnirea cu cetățenii, comisiile de specialitate nu au prezentat consiliului local un raport anual de activitate, nu a fost inițiat un proiect de hotărâre privind aprobarea contului de încheiere a exercițiului bugetar. În plus, pagina proprie de internet a UAT-ului nu este actualizată la zi, în Primărie nu există o evidență separată a petițiilor, nu a fost constituită Comisia paritară și nici Comisia de disciplină pentru funcționarii publici din cadrul primăriei iar evidenţa acțiunilor şi dosarelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești era precară.

Urmare a constatării tuturor acestor deficiențe au fost acordate termene pentru remedierea acestora şi îndeplinirea obligațiilor în conformitate cu prevederile legale. Remedierea acestora însă va fi monitorizată de funcţionarii Prefecturii, nefiind exclusă repetarea controalelor.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Rotary Club Botoșani lansează cea de șasea ediție a programului bursier “Prof. dr. Constantin Manolache”

astăzi, 21:44
68

Generozitatea botoșănenilor prezenți la balul de caritate "Botoșaniul iubește excelența!”, organizat la data de 22 februarie 2019, de Rotary Club Botoșani (și în urma căruia s-au strâns f...

Peste 10 milioane de euro pentru drumurile comunale a două UAT-uri din județ

astăzi, 20:50
302

Două comune din județ vor primi peste 10 milioane de euro pentru modernizarea drumurilor comunale. Mai exact, UAT-urile Manoleasa și Corlăteni vor absorbi 49.199.659 de lei pentru reabilitarea și...

Patru companii s-au înscris la licitația pentru deszăpezirea drumurilor din județ. CARE sunt acestea

astăzi, 20:18
279

Patru companii și-au depus ofertele pentru deszăpezirea drumurilor din județ, după ce lucrările au fost scoase, pentru a doua oară, la licitație de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri B...