CNA a sancţionat 10 posturi TV pentru modul în care au prezentat cazul preotului din Botoşani care ar fi agresat un elev

CNA a sancţionat 10 posturi TV pentru modul în care au prezentat cazul preotului din Botoşani care ar fi agresat un elev

Întrunit în ședința publică de marţi, 14 mai 2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat, ca urmare a autosesizării, rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind modul în care 10 posturi centrale de televiziune au reflectat presupusa agresare a unui copil de către profesorul de religie dintr-o școală din Botoșani.

Constatând încălcări ale Codului de reglementare a conținutului audiovizual, CNA a decis să aplice o amendă de 5000 de lei postului B1 TV pentru că, în data de 25.03.2019, la difuzarea edițiilor informative, precum și a emisiunii „Talk B1” radiodifuzorul a încălcat art. 71 alin. (1) și art. 40 alin. (3), respectiv art. 64 alin. (1) lit. b).

Totodată, pentru nerespectarea dispozițiilor art. 71 alin. (1) și 40 alin. (3), CNA a decis să aplice câte o somație publică posturilor Antena 1 (ediția din 23.03.2019 a emisiunii „Observator” de la ora 6.00), Antena 3 („Știri”, ediția din 23.03.2019, ora 6.00), Kanal D („Știrile Kanal D” din 25.03.2019, ora 19.00), Pro TV („Știrile PRO TV” de la ora 7.00 din 23.03.2019), Realitatea TV („Știri” din 24.03.2019, ora 10.00), România TV („Știri” din 23.03.2019, ora 11.00). Pentru că nu au ținut cont de dispozițiile art. 71 alin. (1), CNA a sancționat cu somație publică TVR 1 (emisiunea „Telejurnal”, ediția de la ora 14.00 din 24.03.2019) și Digi 24 („România 24” din 24.03.2019, ora 18.00), iar Prima TV nu a avut în vedere prevederile art. 40 alin. (3) („Focus” din 25.03.2019, ora 18.00).

Toate aceste posturi de televiziune au prezentat cazul într-o manieră în care preotul-profesor era deja vinovat, deși nici măcar nu i se ceruse punctul de vedere. A urmat un adevărat linșaj la adresa respectivului cadru didactic. Postul B1 TV a mers și mai departe și a prezentat pe post imagini de-acum șapte ani, cu alt profesor, ca și când ar fi fost „dovada” că acuzațiile la adresa preotului sunt reale.  

Astfel, Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare, prevede: 
Art. 7^1) - (1): Ştirile sau relatările referitoare la acte de violenţă sau de natură sexuală din instituţiile de învăţământ vor fi difuzate numai împreună cu punctul de vedere al conducerii şcolii şi cu acordul părinţilor ori al reprezentanţilor legali ai minorului; face excepţie situaţia în care radiodifuzorul acţionează în interesul superior al minorului, fără să fie afectată imaginea publică a acestuia sau dreptul lui la viaţă intimă, privată şi familială.
Art. 18 - (1) Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producţii care prezintă: (...) b) scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen...
Mai multe pe cna.ro...

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

(P) Mihaela Huncă: „Pro România este un partid pro business, care susține antreprenorii și pledează pentru un mediu stabil și propice dezvoltării”

astăzi, 07:30
24

Comunicat de presă:Pro România este un partid pro business, care susține antreprenorii și pledează pentru un mediu stabil și propice dezvoltării. Reprezentanţii mediului de afaceri ş...

Botoșăneanul pentru care familia a făcut un apel către donatorii de plasmă a încetat din viață

Luni, 21 Septembrie 2020
2359

Botoșăneanul în vârstă de 49 de ani, infectat cu Covid-19 și internat pe Secția de Terapie Intensivă și Anestezie (ATI) a Spitalului Județean de Urgență Botoșani, pentru care ru...

Invitatul de la Știri - Bogdan Dăscălescu, candidatul ALDE la președinția Consiliului Județean Botoșani

Luni, 21 Septembrie 2020
136

„Invitatul de la Știri” a fost astăzi din nou Bogdan Dăscălescu, candidatul ALDE la Consiliul Județean Botoșani.Într-un județ preponderent agricol, dar cu un potențial ne...