ANAF a restituit în martie TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei

ANAF a restituit în martie TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei

ANAF a anunțat astăzi că în luna martie, chiar în perioada stării de urgență, a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 deconturi. Cifra este de aproape trei ori  mai mare decât suma de 1,6 miliarde de lei, cât a fost media rambursărilor din primele două luni ale anului 2020, ianuarie și februarie.

Într-un comunicat de presă ANAF Botoșani a anunțat că de la data declarării stării de urgență, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate. Totodată, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.

“În vederea implementării mecanismului de rambursare care vizează soluționarea rapidă a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se află în prezent în circuitul de avizare internă”, precizează în comunicatul de presă.

Tot în această perioadă, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificărilor aferente soluționării rambursărilor de TVA cu control anticipat, a acțiunilor de control  care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanță.

“De asemenea, inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF sunt împuterniciți să se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdicțiilor stabilite prin ordonanțele militare. Controalele efectuate în baza ordonanțelor militare sunt verificări specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilității acestora. În urma verificărilor derulate, inspectorii DGAF  au constat în cazul a 11 contribuabili încălcarea măsurilor dispuse prin ordonanțele militare, aplicând amenzi în sumă de 674.000 lei.

Situațiile în care există indicii de evaziune fiscală, ca urmare a analizei de risc, precum și cele sesizate de cetățeni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activităților specifice de la distanță.

În mod excepțional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor acționa pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protecție sanitară care se impun în această perioadă și a drepturilor contribuabililor verificați”, a mai adăugat instituția.

În ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor, conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada stării de urgență susținerea contestației să poată fi realizată în fața organelor de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, iar Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor din cadrul ANAF menține legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții. Procedura de soluționare contestații va continua în perioada stării de urgență, iar minutele întocmite cu ocazia susținerii contestației, în care sunt consemnate susținerile contestatorului, vor fi comunicate de către ANAF tot prin mijloace de comunicare electronică.

“În ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri estinate combaterii COVID-19, Ministerul Finanțelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale și TVA pentru importurile destinate prevenirii și combaterii răspândirii coronavirusului COVID-19, iar Comisia Europeană urmează să emită decizia de aprobare la finalul acestei săptămâni. Totodată, Guvernul a aprobat prin Ordonanța de Urgență nr. 33 din 26 martie 2020,  ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, să nu se facă plata efectivă la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID - 19. Organele vamale nu solicită plata TVA în vamă pentru importurile acestor produse pe toată durata stării de urgență și 30 de zile de la data încetării acesteia. Taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiază de către importatori în decontul de TVA, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă”, a mai precizat ANAF.

ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru ca Bugetul Statului să fie permanent alimentat în vederea asigurării resurselor necesare funcționării sistemului medical, armatei, poliției, serviciilor de asistență socială și multor altor activități esențiale ale Statului Român.

„În nicio țară din lume, sistemul nu poate funcționa fără îndeplinirea obligațiilor fiscale ale contribuabililor și fără spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condițiile declarării stării de urgență! Eforturile tuturor vor contribui la depășirea cu bine a acestei situații excepționale! Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro. Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT”, a mai adăugat Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF.

 

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Mânz găsit de jandarmi în zona industrială. Proprietarul a fost sancționat

astăzi, 20:01
36

În această seară, jandarmii i-au restituit unui bărbat din localitatea Stâncești un mânz în vârstă de cinci luni. Mânzul a fost găsit în zona i...

Peste 700 de polițiști și jandarmi vor asigura ordinea publică în minivacanța de 1 iunie

astăzi, 19:57
35

Polițiștii botoșăneni împreună cu celelalte structuri de ordine și siguranță publică sunt la datorie și acționează pentru ...

„Codrii de aramă”, vizitați de oficiali ai Ministerului Tineretului și Sportului. Promisiuni de susținere în vederea atragerii de finanțări

astăzi, 19:52
49

Centrul de Agrement Codrii de Aramă a avut parte de vizita a doi reprezentanți ai Ministerului Tineretului și Sportului, secretarul de stat Andra Costache și subsecretarul de stat Radu Lebădă, p...