Știai asta? De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

Chiar dacă tehnologia din spatele pneurilor a avansat deosebit de mult, încă trebuie să rotim anvelopele între ele la schimbul pneurilor de sezon. 

Știai asta? De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

   Foto: CZmarlin — Christopher Ziemnowicz

În trecut, șoferii știau că trebuie să rotim anvelopele pentru a asigura uzura uniformă a acestora. Chiar dacă tehnologia din spatele pneurilor a avansat deosebit de mult, încă trebuie să rotim anvelopele între ele la schimbul pneurilor de sezon. Chiar dacă avem pneuri all-season pe care le ținem tot anul pe mașină, tot este indicat să rotim periodic anvelopele, ne spune auto-bild.ro.

Se recomandă să rotim anvelopele la cel mult 10.000 de kilometri parcurși. Astfel, ne asigurăm că suspensia și direcția sunt în stare bună și evităm uzura prematură, care ar putea să nu fie observată dacă nu monitorizăm constant pneurile mașinii.

Ce înseamnă să rotim anvelopele?

Ei bine, discutăm despre montarea pneurilor de pe puntea față pe puntea spate și invers, în cazul în care pneurile toate de aceeași dimensiune. În cazul vehiculelor care au dimensiuni diferite ale pneurilor între punți, atunci când rotim anvelopele putem doar să mutăm pneurile de pe partea stângă a vehiculului pe partea dreaptă și invers.

Desigur, acest sfat se aplică doar dacă nu avem pneuri direcționale, caz în care nu putem să rotim anvelopele. Pentru pneurile direcționale, putem să rotim anvelopele doar dacă au aceeași dimeniune pe ambele punți și schimbăm pneurile de pe față cu cele de pe spate, fără să schimbăm partea pe care se află anvelopele direcționale.

Atunci când rotim anvelopele la o mașină cu propulsie (tracțiune spate), vom muta pneurile de pe față pe puntea spate, dar pe partea opusă, în timp ce pneurile din spate sunt mutate direct în față, fără a le schimba partea.

Pentru o mașină cu tracțiune față, atunci când rotim anvelopele vom muta pneurile de pe spate pe părțile opuse ale punții față, în timp ce anvelopele din față vor merge direct în spate, fără a mai schimba partea.

Dacă vrem să rotim anvelopele la o mașină cu tracțiune integrală, vom schimba pneurile în X. Astfel, anvelopa dreapta spate vine pe partea stângă a punții față și invers, iar anvelopa stanga spate vine în locul pneului montat pe partea dreaptă a punții față. Această schemă poate fi aplicată și la mașinile cu tracțiune față dacă perechea pregătită pentru roțile din față nu ar fi la fel de bună precum cea rezultată din schimbul descris mai sus.

Odată ce rotim anvelopele se recomandă verificarea presiunii fiecărui pneu, o acțiune pe care oricum ar trebui să o realizați cel puțin o dată pe lună. Totodată, verificați fiecare pneu și jantă pentru eventuale avarii, în special la interiorul jantei, unde ele ar putea fi ascunse atunci când faceți o inspecție sumară fără să le demontați, mai scrie sursa citată.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Ce trebuie să știe și să poată face un român care termină școala în 2030

astăzi, 13:48
89

Organizația Națiunilor Unite, prin UNESCO, a trasat câteva linii majore spre care să se îndrepte toate țările. Se numesc, pompos, "Obiective de Dezvoltare Durabilă". Toate ...

VIDEO Gest emoționant la sfârşitul meciului de handbal, pentru Cristina Neagu!

Vineri, 14 Decembrie 2018
604

Jucătoarele României au creat vineri un moment de emoţie puternică în sala unde s-a jucat semifinala cu Rusia, pierdută cu 28-22, la Campionatul European din Franţa. La finalul celor ...

Valeriu Iftime promite că FC Botoșani nu se va preda în fața celor de la FCSB: "Niciodată nu o să mă prostituez!"

Vineri, 14 Decembrie 2018
367

Valeriu Iftime, principalul finanțator al celor de la FC Botoșani, are încredere că, după 11 meciuri în care a pierdut cu FCSB, Ciobotariu și gladiatorii săi pot produce surpriza....